Gå til innhold

Vi er trolig alene i universet

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Martemor said:

De er her fortsatt; har de alltid vært. Mange er redde for de, og det er nok grunnen til at man ikke har møtt de/sett de. Vær åpen, så utfolder universet seg, og man kan få kontakt. De er fredelige, har studert oss i MANGE år. De har teknologi som er tusenvis av år foran oss. De er her for å hjelpe. De er familien vår ❤️ Og de som sier "koko-alarm" når jeg forteller dette; vent og se.. 🙏🏻💫

Du har sett de med andre ord?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hocanee skrev (59 minutter siden):

Du har sett de med andre ord?

Nei og ja; jeg har ikke sett "små grønne menn med store mandelformede sorte øyne" (hadde vært en fantastisk opplevelse om jeg var så heldig), men de går blant oss som vanlige mennesker i gatene, så ja, det har jeg.

Lenke til kommentar
Martemor skrev (4 minutter siden):

Har du dokumentasjon på det motsatte?

Bevisbyrden ligger på den som kommer med påstanden, ikke meg. 

Martemor skrev (5 minutter siden):

Hva er mest logisk, med tanke på hvor enormt universet er?

Jeg tror det at det er umulig at det ikke er liv i universet, jeg tror det er, og har vært masse liv, men at de skal bryte fysikkens kjente lover å ta seg hit, ja det blir litt verre, kanskje til og med umulig, og jeg mener hvorfor skulle de gjøre det, hvorfor reise hit ? Og når det kommer til resten av detaljene du kommer med, kan du bevise noen av dem ? Eller bør jeg slå alarm ? 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Jeg tror det at det er umulig at det ikke er liv i universet, jeg tror det er, og har vært masse liv, men at de skal bryte fysikkens kjente lover å ta seg hit, ja det blir litt verre, kanskje til og med umulig, og jeg mener hvorfor skulle de gjøre det, hvorfor reise hit ? Og når det kommer til resten av detaljene du kommer med, kan du bevise noen av dem ? Eller bør jeg slå alarm ? 

Hvilken av planetene i vårt solsystem er grønnest og har mest liv? Vil ikke det være en grunn til å besøke den og passe på den? Det er vi som forvalter den, derimot, for de har ikke lov til å kontrollere menneskets frie vilje. Og vi har gjort en rævva jobb, for å si det mildt..

Endret av Martemor
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (13 minutter siden):

Og ser man ikke etter de, får man aldri sett de heller. De forstår hvem som har gode intensjoner og er åpne til sinns, og viser seg kun for de. Men ser man etter døde aliens og fysisk må ta på de for å tro på at de er her, skal man jammen meg lete lenge. De er mye mer intelligente enn hva vi er.

Endret av Martemor
Lenke til kommentar
Martemor skrev (3 minutter siden):

Hvilken av planetene i vårt solsystem er grønnest og har mest liv?

Så da ? Det beviser ingen av dine påstander.

Vil ikke det være en grunn til å besøke den og passe på den?

Kanskje det er en grunn, men det gir dem ikke teknologien, og dette er fremdeles ikke bevis bare synsing å tro. Og ting blir jo bare verre, så om de er her, hva har de gjort ? Ingenting er det åpenbare svaret. 

Og vi har gjort en rævva jobb, for å si det mildt..

Og det er muligens en god grunn til at det er få andre som har greid å ta seg opp til vårt nivå uten å ødelegge seg selv i prosessen, hvorfor skulle en annen rase være noe annet rovdyr ? At de er rovdyr er det som gir mest mening.

Lenke til kommentar
Martemor skrev (1 minutt siden):

Og ser man ikke etter de, får man aldri sett de heller. De forstår hvem som har gode intensjoner og er åpne til sinns, og viser seg kun for de.

Så i mangel på beviser så sier du at det er meg som er problemet, fordi du sier jeg har ikke gode intensjoner ? Stemmer det ? og jeg er heller ikke åpen til sinns, er det din konklusjon ? En kan vel lure på hvem som har gode intensjoner og er åpen til sinns når du kommer med slike anklager, eller hva mener du, er dette en trivelig måte å diskutere på ? 

Jeg vil vel også påstå at det er forskjell på og ha et åpent sinn, og ha et høl så stort at hjernen sklir rett ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Og det er muligens en god grunn til at det er få andre som har greid å ta seg opp til vårt nivå uten å ødelegge seg selv i prosessen, hvorfor skulle en annen rase være noe annet rovdyr ? At de er rovdyr er det som gir mest mening.

Rovdyr? Som sagt har de ikke lov til å kontrollere menneskehetens frie vilje (og det må være til dyp frustrasjon, med tanke på hvor mye gærnskap vi har laget på den vakreste planeten av de alle), men de prøver å hjelpe OSS å forstå av oss selv. Et rovdyr ville gitt blanke f i det, og utnyttet det til sin egen fordel. 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Så i mangel på beviser så sier du at det er meg som er problemet, fordi du sier jeg har ikke gode intensjoner ? Stemmer det ? og jeg er heller ikke åpen til sinns, er det din konklusjon ? En kan vel lure på hvem som har gode intensjoner og er åpen til sinns når du kommer med slike anklager, eller hva mener du, er dette en trivelig måte å diskutere på ? 

Jeg vil vel også påstå at det er forskjell på og ha et åpent sinn, og ha et høl så stort at hjernen sklir rett ut. 

Det var vel strengt tatt du som fikk dette til å handle om DEG? Anklager deg ikke for noe som helst; jeg deler bare mine meninger, og det er generelt basert, ikke på EN person.

Lenke til kommentar
Martemor skrev (2 minutter siden):

Rovdyr? Som sagt har de ikke lov til å kontrollere menneskehetens frie vilje (og det må være til dyp frustrasjon, med tanke på hvor mye gærnskap vi har laget på den vakreste planeten av de alle), men de prøver å hjelpe OSS å forstå av oss selv. Et rovdyr ville gitt blanke f i det, og utnyttet det til sin egen fordel. 

Ok du kommer bare med påstander og ondskapsfulle anklager så jeg tror det holder. 

Martemor skrev (1 minutt siden):

Det var vel strengt tatt du som fikk dette til å handle om DEG? Anklager deg ikke for noe som helst; jeg deler bare mine meninger, og det er generelt basert, ikke på EN person.

Du skrev rett frem.👇

Martemor skrev (12 minutter siden):

De forstår hvem som har gode intensjoner og er åpne til sinns, og viser seg kun for de.

Hvordan skal dette ellers tolkes ? 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Martemor said:

Hvilken av planetene i vårt solsystem er grønnest og har mest liv? Vil ikke det være en grunn til å besøke den og passe på den? Det er vi som forvalter den, derimot, for de har ikke lov til å kontrollere menneskets frie vilje. Og vi har gjort en rævva jobb, for å si det mildt..

Vil ikke de som har enorm teknologi, klarer å reise enorme avstander og "skjule" seg blant menneskene måtte komme fra et frodig sted med mye liv? 
Man klarer jo ikke å få en så enorm utvikling dersom dere hjemplanet er øde og ressursfattig. 
Hvorfor skal de da se på jordkloden som så unik?

Lenke til kommentar

Ok du kommer bare med påstander og ondskapsfulle anklager så jeg tror det holder. 

Du skrev rett frem.👇

Det kan tolkes som at "de som ikke leter, intet finner", og at det ikke alltid ER så vanskelig å finne om man ikke stritter imot. Og nei, det handler fortsatt verken om deg eller meg. Det handler om noe mye større..

Endret av Martemor
Lenke til kommentar
Martemor skrev (3 minutter siden):

Det kan tolkes som at "de som ikke leter, intet finner"

Hvem sier at jeg ikke leter ? Jeg leter.

og at det ikke alltid ER så vanskelig å finne om man ikke stritter imot.

Så jeg stritter i mot ? Jeg merker ikke noe til det, jeg har alltid trodd på utenomjordisk liv, for meg er det ingen tvil, er det å stritte i mot ? 

Det handler om noe mye større..

Og det er ? 

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (7 minutter siden):

Vil ikke de som har enorm teknologi, klarer å reise enorme avstander og "skjule" seg blant menneskene måtte komme fra et frodig sted med mye liv? 
Man klarer jo ikke å få en så enorm utvikling dersom dere hjemplanet er øde og ressursfattig. 
Hvorfor skal de da se på jordkloden som så unik?

Fordi de ønsker å se oss lykkes. De har sett oss utvikles, hvilke fremskritt vi har gjort gjennom tiden. Og nei, de kommer tvert imot fra vakre planeter langt utenfor vårt eget solsystem. Teknologien de har er utenfor vår forstand per idag. Empati, omsorg og kjærlighet kjenner ingen grenser; og jeg kan ikke forestille meg hvordan det må føles å ikke få gripe inn. For de er jordens befolkning barna deres. Vi er ikke "superior" enda, samme hvor mye egoet i oss sier det.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Hvem sier at jeg ikke leter ? Jeg leter.

Så jeg stritter i mot ? Jeg merker ikke noe til det, jeg har alltid trodd på utenomjordisk liv, for meg er det ingen tvil, er det å stritte i mot ? 

Og det er ? 

Nok en gang "JEG leter", "JEG stritter imot?".. Det handler om noe større enn både deg og meg som enkeltindivider.

Lenke til kommentar
Martemor skrev (Akkurat nå):

Nok en gang "JEG leter", "JEG stritter imot?".. Det handler om noe større enn både deg og meg som enkeltindivider.

Likevel er det MEG du diskuterer med, og det er MEG som ikke ser disse utenomjordiske og DU er temmelig klar på hvorfor, mangel på gode intensjoner, nekter DU for at du skrev at JEG ikke har gode intensjoner ? Det var grunnen DU ga, husker du det ? Her 👇

Martemor skrev (32 minutter siden):

De forstår hvem som har gode intensjoner og er åpne til sinns, og viser seg kun for de.

Du snakker om noe større, men du kommer bare med påstander uten bevis, og det er sånn jeg blir nødt til å behandle det, som påstander uten bevis, personlig hadde jeg bare sagt sannheten, jeg tror, og det er greit, jeg tror selv. 

Lenke til kommentar

Likevel er det MEG du diskuterer med, og det er MEG som ikke ser disse utenomjordiske og DU er temmelig klar på hvorfor, mangel på gode intensjoner, nekter DU for at du skrev at JEG ikke har gode intensjoner ? Det var grunnen DU ga, husker du det ? Her 👇

Du snakker om noe større, men du kommer bare med påstander uten bevis, og det er sånn jeg blir nødt til å behandle det, som påstander uten bevis, personlig hadde jeg bare sagt sannheten, jeg tror, og det er greit, jeg tror selv. 

Jeg kommenterer på dine kommentarer for å ytre en mening alle kan ta stilling til. Ønsker bare at flere kan komme med innspill på både det du og jeg har en mening om. Dette er ikke et personangrep på deg; jeg prøver ikke å konvertere noen som helst. Alle er født med fri vilje, og alle må få lov til å si sin mening.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (36 minutter siden):

Du skrev rett frem.👇

Martemor skrev (49 minutter siden):

Og jeg beklager om du personlig tok deg nær av det jeg skrev; men nok en gang, så var meningen med det jeg skrev at de som vil kan reflektere rundt det eller forkaste det.

Lenke til kommentar

Jeg kommenterer på dine kommentarer for å ytre en mening alle kan ta stilling til.

Og den kommentaren er fremdeles, mangel på gode intensjoner, ser du ikke problemet, mangelen på respekt for en meningsmotstander, si noe så fælt om meg 😢, er det sånn du sier til meningsmotstandere, sier du det fjes til fjes, eller er det en internettdebatt greie ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...