Gå til innhold

Vi er trolig alene i universet

Anbefalte innlegg

skaftetryne32 skrev (15 minutter siden):

Nei, det er hva objekt betyr. 

Akkurat, vi har ingen bevis for hva dette er, det kan like gjerne være sumpgass, som i Hessdalen, eller en hel drøss med andre mulige forklaringer. 

Hvor mange UFOer(Unidentified Flying Objects) har man tatt og følt på de siste årene?

Forstår du betydningen av "Unidentified" og hva det innebærer?

Så spør du virkelig om bevis på hva en "Unidentified" Object eller Phonenom er. Forstår du hva bevisene jeg legger frem er og hva de betyr? Jeg tror ikke det.  Det vi snakker om nå og beviser jeg henviser til er kun for UAP/UFO, og objektive observasjoner av de med bevegelser - ikke utenomjordisk liv eller noe annet.

Med all respekt, jeg er glad for interessen og det er mulig jeg formulerer meg dårlig - men vi snakker for mye forbi hverandre til at dette er vits å fortsette. 

Endret av MrL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MrL skrev (10 minutter siden):

Hvor mange UFOer(Unidentified Flying Objects) har man tatt og følt på de siste årene?

Jeg vet ikke, men det er klart det som var en uidentifisert kan fort bli identifisert, stort sett vil det meste som startet som uidentifisert flyvende objekt ende opp som et identifisert et eller annet.  

MrL skrev (7 minutter siden):

Så spør du virkelig om bevis på hva en "Unidentified" Object eller Phonenom er. Forstår du hva bevisene jeg legger frem er og hva de betyr? Jeg tror ikke det. 

Jeg tror ikke det er bevis i det hele tatt, og jeg tror ikke at du forstår det, det er akkurat hva du sier, uidentifisert fenomen, med andre ord noe er sett, men vi vet ikke hva det er, vi har ikke beviser for noe annet enn at noe er blitt sett, om det er støv på linsa, sumpgass, eller utenomjordisk drone vet ikke jeg, men jeg gidder ikke å lage drama av det uten så mye som et fnugg av bevis for hverken det ene eller det andre. Om du mener jeg ikke forstår "bevisene", så forklar disse "bevisene" forklar hvordan det er bevis for noe som helst, all den tid vi i verste fall ikke kan forklare dem, i beste fall så har du funnet bevis for at vi ikke har bevis.  

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke, men det er klart det som var en uidentifisert kan fort bli identifisert, stort sett vil det meste som startet som uidentifisert flyvende objekt ende opp som et identifisert et eller annet.  

Jeg tror ikke det er bevis i det hele tatt, og jeg tror ikke at du forstår det, det er akkurat hva du sier, uidentifisert fenomen, med andre ord noe er sett, men vi vet ikke hva det er, vi har ikke beviser for noe annet enn at noe er blitt sett, om det er støv på linsa, sumpgass, eller utenomjordisk drone vet ikke jeg, men jeg gidder ikke å lage drama av det uten så mye som et fnugg av bevis for hverken det ene eller det andre. Om du mener jeg ikke forstår "bevisene", så forklar disse "bevisene" forklar hvordan det er bevis for noe som helst, all den tid vi i verste fall ikke kan forklare dem, i beste fall så har du funnet bevis for at vi ikke har bevis.  

La oss skille mellom bevisene for UAP/UFO og dets bevegelser og påstandene jeg har for at dette kan være utenomjordisk liv. 

Sistnevnte har jeg ikke lagt direkte fram bevis for, annet noen brødsmuler og det påpekning at det er diskusjon på et høyt nivå - og jeg mener det er en grunn for det. 

Bevisbildet for at dette et utenomjordisk liv er kompleks, jeg har lagt til et par brødsmuler i tråden men jeg kommer ikke til å ta jobben med å legge fram det her, det er heller ikke min intensjon.  Men jeg vil vekke interessen med å påpeke at det er grunner for at dette blir diskutert i kongressen og andre instanser, og det er fordi mange også sitter med samme bevisbilde som meg eller mer.  Så for de som vil oppsøke den informasjonen. 

Lenke til kommentar
MrL skrev (1 minutt siden):

La oss skille mellom bevisene for UAP/UFO og dets bevegelser og påstandene jeg har for at dette kan være utenomjordisk liv. 

Det blir litt vanskelig siden du mener det er akkurat det, ellers har jeg faktisk ikke protestert på noe som helst angående dine bildebevis, poenget et at de foreløpig ikke beviser noe som helst. 

MrL skrev (2 minutter siden):

Sistnevnte har jeg ikke lagt direkte fram bevis for, annet noen brødsmuler og det påpekning at det er diskusjon på et høyt nivå - og jeg mener det er en grunn for det. 

Ja dette autoritetsargumentet ditt beviser ingenting utenom at å være høyt på strå ikke alltid er fortjent. 

MrL skrev (5 minutter siden):

Men jeg vil vekke interessen med å påpeke at det er grunner for at dette blir diskutert i kongressen og andre instanser, og det er fordi mange også sitter med samme bevisbilde som meg eller mer.

Det kan være diskutert i barnehagen, det gjør det ikke til bevis for noe som helst. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (21 minutter siden):

Det blir litt vanskelig siden du mener det er akkurat det, ellers har jeg faktisk ikke protestert på noe som helst angående dine bildebevis, poenget et at de foreløpig ikke beviser noe som helst. 

Ja dette autoritetsargumentet ditt beviser ingenting utenom at å være høyt på strå ikke alltid er fortjent. 

Det kan være diskutert i barnehagen, det gjør det ikke til bevis for noe som helst. 

Du gjentar stadig "dette beviser ikke noe som helst" når jeg nettopp har fortalt deg jeg  at jeg ikke har lagt fram et bevisbilde for det.

Jeg begriper ikke hva som er uklart for deg, leser du i det hele tatt hva jeg skriver. Vi er milevis fra hverandre. Jeg setter et punktum ved det. 

Endret av MrL
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Sånn vi kjenner fysikkens lover så er det jo ganske enkelt ikke mulig, det lille håpet for FTL eller lignende ligger  jo i at vi muligens ikke kjenner alle fysikkens lover. 

Det er vel ikke noe som tilsier at det ikke er mulig? Tar bare lang tid, og tid har det  vært nok av ;)

Reiser man i 10% av lysets hastighet kommer man jo fra galaksens ene ende til den andre på bare en million år. Det er da ingenting i forhold til galaksens alder.

Ingen realistisk reise for store romskip med biologisk liv kanskje, men mindre droner installert med kunstig intelligens burde vel få det til. Det kan det forsåvidt hende at finnes her nå, bare at vi ikke har oppdaget de.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mars2029 skrev (57 minutter siden):

Det er vel ikke noe som tilsier at det ikke er mulig? Tar bare lang tid, og tid har det  vært nok av ;)

Reiser man i 10% av lysets hastighet kommer man jo fra galaksens ene ende til den andre på bare en million år. Det er da ingenting i forhold til galaksens alder.

Ingen realistisk reise for store romskip med biologisk liv kanskje, men mindre droner installert med kunstig intelligens burde vel få det til. Det kan det forsåvidt hende at finnes her nå, bare at vi ikke har oppdaget de.

God hypotese den der. Fylle skipet med roboter. Ihvertfall teoretisk mulig da.

Da slipper vi/de aa tenke paa G kreftene.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...