Martemor Skrevet 11. januar Del Skrevet 11. januar (endret) Capitan Fracassa skrev (9 minutter siden): Vi er jo ikke egentlig enige i det hele tatt. Litt lenger opp på denne siden kopierte jeg inn 12 påstander fra deg, som jeg på ingen måte er enig i. I den grad jeg blir provosert, så er det av hvordan du kommer med ville påstander uten å i det hele tatt begrunne dem, og at du kommer med logiske selvmotsigelser. Og der er det en stor forskjell mellom oss. Jeg elsker fantasi, men jeg blander ikke fantasi og virkelighet uten grunn. Og hvorfor jeg ikke begrunner påstandene, er fordi jeg uttrykker hva jeg selv har opplevd. Det har kanskje ingen andre opplevd på samme måte, så det er et skummelt vepsebol å trå inn i. Alle må få kjenne på hva som er riktig og ikke. Jeg sa ikke SÅNN ER DET, og punktum. Jeg formidlet det jeg selv har blitt fortalt. Du gjør det samme. Vi stanger huet i veggen her, så jeg skjønner ikke hvorfor man skal diskutere engang. Vi er jo alle enige om å være uenige.. Endret 11. januar av Martemor 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 11. januar Del Skrevet 11. januar (endret) Capitan Fracassa skrev (1 time siden): Men hvorfor har du landet på disse konklusjonene? Hvilke bevis har du sett som har gitt deg grunn til å tro på dette? Hvor har du dette sitatet fra? Det virker som new-age-mumbo-jumbo på meg, men jeg kan selvsagt ta feil. Jeg har landet på den konklusjonen i utgangspunktet fra to ulike vinkler: 1. Etterforsking av UFO: Med dette inngår i hovedsak alle hendelser, vitnemål, whistleblowers, bilder/video og informasjon fra Roswell hendelsen frem til i dag. Dette er omfattende, og med det punktet alene har jeg konkludert med at UFO og romvesner må finnes. Mange som ser på dette, har mer vitenskaplig tilnærming og er nødvendigvis ikke kjent med punkt 2 - men de som er kjent med punkt 2, er som regel også enig med punkt 1. 2. Direkte / indirekte kontakt med romvesner: Denne er svært kontroversiell, kan nok oppfattes som religiøs/fanatasi. Dette gjelder informasjon vi får direkte/indirekte fra romvesner, og via andre metoder - hvor man har fått svar på flere av universetes største gåter og forhold relatert i punkt 1. Dette handler om ren tro / troverdighet, kan ikke bevises i dag - men er inneholder masse vitenskaplige prinsipper vi etterhvert kan bevise om det er sant. Dog er det store sammenhenger mellom punkt 1 og 2, det er en stor rød tråd. Noe som kommer fra begge de er er at "første" kontakt med romvesner er svært nærgående. Endret 11. januar av MrL 1 Lenke til kommentar
Nasjonalisten Skrevet søndag kl 09:49 Del Skrevet søndag kl 09:49 https://www.facebook.com/reel/3830887747176125 Dette er en interessant måte å illustrere det på, liv er kanskje mye mer usannsynlig enn vi tror, kanskje 99,999% av alle galakser er tomme for liv. Den eneste grunnen til at vi forventer liv, er fordi vi var de heldige som eksisterer, en type survivorship bias. Drake formelen er kanskje sterkt overvurdert, det kan godt være at flere av stegene i formelen er 1/1000 så sannsynlig som antatt. 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet søndag kl 10:29 Del Skrevet søndag kl 10:29 Nasjonalisten skrev (33 minutter siden): Dette er en interessant måte å illustrere det på, liv er kanskje mye mer usannsynlig enn vi tror, kanskje 99,999% av alle galakser er tomme for liv. Den eneste grunnen til at vi forventer liv, er fordi vi var de heldige som eksisterer, en type survivorship bias. Vel det er fremdeles 1oo milliarder stjerner, og det er bare i vår galakse, det er ekstremt sannsynlig at det er tonnevis med planeter med lignende forhold. Det er oppdaget over 5000 exoplaneter allerede, og bare fordi det ikke er perfekt nå trenger ikke bety at det ikke kan bli perfekte forhold for liv. Planeten vår var ikke alltid nødvendigvis helt optimal. https://science.nasa.gov/exoplanets/how-many-exoplanets-are-there/#:~:text=To date%2C more than 5%2C000,not the exoplanet is real. https://en.wikipedia.org/wiki/Snowball_Earth 1 Lenke til kommentar
Curuion Skrevet søndag kl 10:32 Del Skrevet søndag kl 10:32 Den var vel basert på vår egen galakse, og lik utvikling som vår egen planet. For å prøve å finne sannsynligheten for at noen i vår galakse kan kommunisere med oss. Sier ingenting om sannsynlighet for andre liv i universet. Lenke til kommentar
superrhino Skrevet søndag kl 10:50 Del Skrevet søndag kl 10:50 skaftetryne32 skrev (7 minutter siden): Vel det er fremdeles 1oo milliarder stjerner, og det er bare i vår galakse, det er ekstremt sannsynlig at det er tonnevis med planeter med lignende forhold. Det er oppdaget over 5000 exoplaneter allerede, og bare fordi det ikke er perfekt nå trenger ikke bety at det ikke kan bli perfekte forhold for liv. Planeten vår var ikke alltid nødvendigvis helt optimal. https://science.nasa.gov/exoplanets/how-many-exoplanets-are-there/#:~:text=To date%2C more than 5%2C000,not the exoplanet is real. https://en.wikipedia.org/wiki/Snowball_Earth Det enkle svaret er at vi ikke vet hvor stort universet er, men en av de mest interessante publikasjonene som angår dette kommer fra Oxford. Det totale arealet til universet må være minst 250*r. r = radiusen til det observerbare universet (hvor lyset har rukket tilbake til jorden) grovt regnet blir dette i størrelseslaget 23^12 lysår. (23 billioner på norsk, 23 trillioner på engelsk...) Med andre ord. Det observerbare universet for oss er kun en 15-milliontedel av det totale universet. Så det totale universet kan ha så mange som 30 000 000 000 000 000 000 galakser (30 trillioner på norsk, 30 kvintillioner på engelsk). Og det er et snitt på ca. 100 milliarder stjerner i en galakse. https://arxiv.org/abs/1101.5476 Så universet kan simpelthen være for stort for at Fermi-paradokset skal gi mening. 1 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet søndag kl 12:43 Del Skrevet søndag kl 12:43 (endret) Newsnation har nettopp ut gått ut med en stor sak om UFO whistleblower som hevder å ha vært en del av hemmlige UAP retrival programmet (tidligere nevnt i kongressen) og har utført henting av eggformet objekter av utenomjordisk opprinnelse (NHI - Non human intelligence). Dette har han også fått bekreftet av overordende i programmet, og det er forøvrig en publisert video en video av militær opperasjonen av henting av NHI objektet. Det er unikt da vi sjeldent ser innrømmelser fra hans posisjon - en tier 1 soldat, som jobber med de mest klassifiserte militæropperasjonene. Objektene kan også kontrolleres av psykick - altså mentalt - et ekspriment også utført i Newsnation full video (Ref. til en grunn til jeg for bare et par innlegg siden sier det er nærmest en religiøs side av dette). Personen som står fram med dette og hans troverdighet understøttes av flere blant annet militære veteraner og opplevelser fra andre. Og det er så mye mye, mye, annet bak dette som understøtter hva han sier - han setter dog livet sitt i risiko ved å gå fram om denne saken. Anbefaler å se: - Hele videoen/saken fra Newsnation - 1 time diskusjon rundt saken med journalisten og andre - Donald Trump Jr. podcast om saken og med journalisten - han er selv dypt inn i dette. Jeg har sagt det før og sier det igjen, folk har ingen begripelse hva som foregår - vi står ovenfor en av de største nyhetshendelsene og avsløringene i verdenshistorien. Det er mye mer som kommer fremover. Endret søndag kl 13:38 av MrL Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet søndag kl 13:18 Del Skrevet søndag kl 13:18 (endret) Statistisk sett burde det finnes liv andre steder i universet, vi har allerede bevis for at det kan oppstå her hos oss når omstendighetene er gunstige over en viss tid. Legger ved en illustrasjon av superclusteret laniakea, hver prikk på bildet er en egen galakse, og streker er ment å skulle illustrere bevegelses retningen. Det er over 100000 galakser i dette bildet. (den røde prikken er melkeveien) Endret søndag kl 13:18 av Kakkelfant 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet søndag kl 13:48 Del Skrevet søndag kl 13:48 MrL skrev (1 time siden): og har utført henting av eggformet objekter av utenomjordisk opprinnelse (NHI - Non human intelligence). Hvorfor er disse objektene så ofte eggeformet ? Bare det at de er eggeformet er en god indikasjon på at dette er et resultat av utallige eventyr om UFO og av god fantasi. vi mennesker har blitt formet via våre media og deres mest populære antagelser om hva utenomjordisk liv er og ser ut som. 1 Lenke til kommentar
Curuion Skrevet søndag kl 14:29 Del Skrevet søndag kl 14:29 1 hour ago, MrL said: Newsnation har nettopp ut gått ut med en stor sak om UFO whistleblower som hevder å ha vært en del av hemmlige UAP retrival programmet (tidligere nevnt i kongressen) og har utført henting av eggformet objekter av utenomjordisk opprinnelse (NHI - Non human intelligence). Dette har han også fått bekreftet av overordende i programmet, og det er forøvrig en publisert video en video av militær opperasjonen av henting av NHI objektet. Det er unikt da vi sjeldent ser innrømmelser fra hans posisjon - en tier 1 soldat, som jobber med de mest klassifiserte militæropperasjonene. Objektene kan også kontrolleres av psykick - altså mentalt - et ekspriment også utført i Newsnation full video (Ref. til en grunn til jeg for bare et par innlegg siden sier det er nærmest en religiøs side av dette). Personen som står fram med dette og hans troverdighet understøttes av flere blant annet militære veteraner og opplevelser fra andre. Og det er så mye mye, mye, annet bak dette som understøtter hva han sier - han setter dog livet sitt i risiko ved å gå fram om denne saken. Anbefaler å se: - Hele videoen/saken fra Newsnation - 1 time diskusjon rundt saken med journalisten og andre - Donald Trump Jr. podcast om saken og med journalisten - han er selv dypt inn i dette. Jeg har sagt det før og sier det igjen, folk har ingen begripelse hva som foregår - vi står ovenfor en av de største nyhetshendelsene og avsløringene i verdenshistorien. Det er mye mer som kommer fremover. That's it ? 10 sek video av noe som kan være et vanlig egg for alt jeg vet. Videoen til skywatchers viste heller ingenting, bare et par prikker. Men blir spennende å se, skulle det ikke være en stor uap event nå i Januar ? 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet søndag kl 14:30 Del Skrevet søndag kl 14:30 (endret) skaftetryne32 skrev (42 minutter siden): Hvorfor er disse objektene så ofte eggeformet ? Bare det at de er eggeformet er en god indikasjon på at dette er et resultat av utallige eventyr om UFO og av god fantasi. vi mennesker har blitt formet via våre media og deres mest populære antagelser om hva utenomjordisk liv er og ser ut som. Eggformet er ikke eneste form - men det er av den grunn som gjør at man stadfeste at dette er helt unik teknologi utenfor de som er annsett som mennskelig mulig. Dette følger prinsippet utformet av The Five "Observables" utformet av Advanced Aerospace Threat Identification Program (AATIP) som resulterer i: "These five observables do not fit within the current scientific paradigm and suggest either an advanced technology beyond our current capabilities or a need to expand our understanding of physical laws." Det alene kan understøtte utenomjordisk teknologi, men nå er det langt mer til historien enn det som gjør at man mener det. Å si at disse eggformede objektene er et resultat av fantasi er bare kunnskapsløst. Det er utallig grunnlag, både i form av informasjon, vitner, bilder, video og selv annerkjennelse på presidentnivå som understøtter eksistensen av disse. Man kan si det er rart at våre fantasi antakelser av UFOer stemmer for mye med det som er observert, men nå er det også slik at mye av filmindustriens design av UFOer kom etter hendelsen fra Roswell - som beskrev "flying disk". Endret søndag kl 14:33 av MrL Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet søndag kl 14:56 Del Skrevet søndag kl 14:56 MrL skrev (24 minutter siden): Det alene kan understøtte utenomjordisk teknologi, men nå er det langt mer til historien enn det som gjør at man mener det. MrL skrev (23 minutter siden): Eggformet er ikke eneste form - men det er av den grunn som gjør at man stadfeste at dette er helt unik teknologi utenfor de som er annsett som mennskelig mulig. Har du dokumentasjon ? MrL skrev (23 minutter siden): Å si at disse eggformede objektene er et resultat av fantasi er bare kunnskapsløst. Det er utallig grunnlag, både i form av informasjon, vitner, bilder, video og selv annerkjennelse på presidentnivå som understøtter eksistensen av disse. No shit sherlock jeg har egg i skapet selv, det jeg sier er at det er veldig typisk at de er eggeformet, fordi det er noe som er blitt pushet på oss av mediene i flere tiår, det gjør det veldig lett for ustabile mennesker å innbille seg at de ser noe utenjordisk nettopp fordi det er eggeformet, du gir fremdeles ingen bevis for noe som helst, bare synsing. MrL skrev (26 minutter siden): Man kan si det er rart at våre fantasi antakelser av UFOer stemmer for mye med det som er observert, men nå er det også slik at mye av filmindustriens design av UFOer kom etter hendelsen fra Roswell - som beskrev "flying disk". 1929 dette her. Lenke til kommentar
MrL Skrevet søndag kl 15:29 Del Skrevet søndag kl 15:29 (endret) Curuion skrev (1 time siden): That's it ? 10 sek video av noe som kan være et vanlig egg for alt jeg vet. Videoen til skywatchers viste heller ingenting, bare et par prikker. Men blir spennende å se, skulle det ikke være en stor uap event nå i Januar ? Ja vi snakker om ett "hvitt egg" filmet under en nightvision i helikopter operasjon på natten, vil aldri bli bra. Dog er den nærmere enn det som har blitt filmet tidligere. Men jeg anser ikke de videoene alene som det banebrytende her, men historien og alt rundt - og videoene er med på å understøtte kredibiliteten i historien hans. Dette har allerede før blitt filmet av US Navy og blitt annerkjent - de er svært vanskelig å filme. Journalisten var selv vitne(og sjokkert) etter å ha selv sette disse i luften etter å ha tilkalt de via bruke psionic. Det er varslet mer frislipp av informasjon og whistleblowers fremover så det blir spennende å se, i tillegg hva som skjer når DT blir president som har lover mer info på UAP/dronehendelsene som har foregått over lang tid og har nærmest blitt glemt av media. skaftetryne32 skrev (55 minutter siden): Har du dokumentasjon ? No shit sherlock jeg har egg i skapet selv, det jeg sier er at det er veldig typisk at de er eggeformet, fordi det er noe som er blitt pushet på oss av mediene i flere tiår, det gjør det veldig lett for ustabile mennesker å innbille seg at de ser noe utenjordisk nettopp fordi det er eggeformet, du gir fremdeles ingen bevis for noe som helst, bare synsing. 1929 dette her. Ingen bevis? Jeg har postet dokumentasjon i tråden utallige ganger før, nå har jeg akkurat gitt deg timevis videoer med dokumentasjon, derav: Jeg har allerede tidligere i tråden posten dokumentasjon på at US Navy har bekreftet opprinnelsen av disse og har sensordata: FFS, selv presidenten av USA har annerkjent eksistensen av disse etter US navy frislapp videoene. Hvorfor dette kan være utenomjordisk teknologi kunne du kanskje forstått bedre om du hadde tatt bryet om å faktisk se videoene jeg postet. Du ignorerer jo tvert en video av arbeid utført av en journalist over flere år med bevismateriale som understøtter dette. Endret søndag kl 15:52 av MrL Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet søndag kl 15:57 Del Skrevet søndag kl 15:57 MrL skrev (22 minutter siden): Ingen bevis? Jeg har postet dokumentasjon i tråden utallige ganger før, nå har jeg akkurat gitt deg timevis videoer med dokumentasjon, derav: Nei du har nok ikke det, ikke for det du mener at det er. MrL skrev (24 minutter siden): FFS, selv presidenten av USA har annerkjent eksistensen av disse etter US navy frislapp videoene. Han anerkjenner akkurat det samme som meg, at vi ikke vet hva alt er, det du driver med er bare alien of the gaps. MrL skrev (26 minutter siden): Hvorfor dette kan være utenomjordisk teknologi handler om forståelse av disse objektene, og det kunne du kanskje forstått bedre om du hadde tatt bryet om å faktisk se videoene jeg postet. Du ignorerer tvert blant annet en video av flere vitner og grundig arbeid utført av en journalist over flere år, mao massiv mengde bevismateriale som understøtter dette. Det er ikke et eneste bevis der, bare håp tro og masse masse synsing, du har ikke dokumentert en dritt uten om din egen manglende evne til å forstå hva dokumentasjon er. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet søndag kl 16:25 Del Skrevet søndag kl 16:25 (endret) skaftetryne32 skrev (35 minutter siden): Nei du har nok ikke det, ikke for det du mener at det er. Han anerkjenner akkurat det samme som meg, at vi ikke vet hva alt er, det du driver med er bare alien of the gaps. Det er ikke et eneste bevis der, bare håp tro og masse masse synsing, du har ikke dokumentert en dritt uten om din egen manglende evne til å forstå hva dokumentasjon er. Bevis er mer enn kun dokumentasjon. At du kaller det synsing kan jeg leve fint med, det har null verdi fra en som ikke har satt seg inn i noe av materiale. Det er så mange mennesker involert som understøtter dette som er langt over din og min mentale evne. Det er ikke min mening som bør overbevise andre her, jeg er bare en videreformidler. Å avveie utenomjordiske vesener og teknologi som ren fantasi bevitner bare om total ignoranse eller uvitenhet for den informasjon og materiale som er der ute. Endret søndag kl 16:35 av MrL Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet søndag kl 18:20 Del Skrevet søndag kl 18:20 (endret) Paa The History channel, Ancient Aliens, saa jeg at de paa Webbteleskopet, i september, 2023, har funnet en planet, 124 lysaar i fra jorda, som kalles K2-18b, hvor de har oppdaget et molekyl. Dimethyl sulfid, et stoff som kommer i fra organiske prosesser. Liv med andre ord. Ikke 100% bevist og bekreftet enda, men kanskje det foerste beviset for liv paa andre planeter. Fant den i Dagbladet ogsaa. https://www.dagbladet.no/nyheter/sjokk-funn-mulig-utenomjordisk-liv/80192737 Denne har vel vaert paa tapetet her, allerede? Endret søndag kl 20:09 av Karltorbj Lenke til kommentar
Nasjonalisten Skrevet mandag kl 06:12 Del Skrevet mandag kl 06:12 (endret) 19 hours ago, superrhino said: Så universet kan simpelthen være for stort for at Fermi-paradokset skal gi mening. Jeg tror årsaken til at vi ikke ser noe til andre galaksers livsformer, er fordi det aldri er/eller vil bli oppfunnet noen måte å reise tilbake i tid, eller reise raskere enn lyset, altså blir intergalaktisk reise nærmest umulig, ett skip må eventuelt holde ut i mange mange millioner av år i det tomme rom mens den reiser mellom galaksene, og når vi ser hva som kan skje på jorden i bare 100 år, og hvilke sykelig dødelige våpen vi har funnet opp, så gir det ingen mening at en selv-forsynt romstasjon kan overleve i millioner av år. Så jeg syns ikke det er verdt å vurdere eller forske på intergalaktisk observasjon/reise/teori, i min mening. Da er vi avgrenset til relativt få stjerner, tatt til betraktning hvor mye som må gå riktig for intelligent liv. Tallet stjerner i galaksen er sammenliknbart med mennesker på jorden, til og med mennesker kun i 2 land, india og kina, 100 000 000 000 er ikke så mange, når det for alle realistiske praktiske formål er hele vårt univers. 19 hours ago, skaftetryne32 said: Vel det er fremdeles 1oo milliarder stjerner, og det er bare i vår galakse, det er ekstremt sannsynlig at det er tonnevis med planeter med lignende forhold. Det er oppdaget over 5000 exoplaneter allerede, og bare fordi det ikke er perfekt nå trenger ikke bety at det ikke kan bli perfekte forhold for liv. Planeten vår var ikke alltid nødvendigvis helt optimal. Liv i egen galakse tror jeg vil bli lett å eventuelt observere dette århundre, men jeg tror vi er alene i vår galakse fordi: Om det noen gang har eksistert annet liv her, ville de bare trengt noen millioner år på å kolonisere hele galaksen, det antar at man da kun kan reise noen få % av lysets hastighet. Årsaken til at jeg tror overnevnt, er fordi mennesker har alt bevist at vi kan med insats kolonisere vår galakse, vi har fremdrift teknologien for dette i dag, og vi har muligheten til å opprettholde kolonier i (naturlig) ubeboelige klimaer. Mennesket i dag har alt vi trenger, foruten viljen, foreløpig. Om mennesket ikke utrydder liv på kloden de neste 50 årene, tror jeg vi er noen millioner år unna total galaktisk dominans. Tids-skalaen for galaksens levetid på mange milliarder år gjør det usansynlig at vi er ''først blant mange'', siden tids-rommet fra 'oppstandelsen til romfarende liv' til galaktisk dominans er så liten, relativt. Endret mandag kl 06:14 av Nasjonalisten 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet mandag kl 07:15 Del Skrevet mandag kl 07:15 MrL skrev (14 timer siden): At du kaller det synsing kan jeg leve fint med, det har null verdi fra en som ikke har satt seg inn i noe av materiale. Du kan bruke denne hersketeknikken så mye du vil, det endrer ikke på det faktum at du ikke har noe bevis. MrL skrev (14 timer siden): Bevis er mer enn kun dokumentasjon. Bevis og dokumentasjon er synonymer, de betyr det samme. MrL skrev (14 timer siden): Det er så mange mennesker involert som understøtter dette som er langt over din og min mentale evne. Autoritetsargument, originalt må jeg si. MrL skrev (14 timer siden): Det er ikke min mening som bør overbevise andre her, jeg er bare en videreformidler. Å avveie utenomjordiske vesener og teknologi som ren fantasi bevitner bare om total ignoranse eller uvitenhet for den informasjon og materiale som er der ute. Det har jeg da heller ikke gjort, bare de latterlige såkalte bevisene du kommer med. 1 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet mandag kl 17:56 Del Skrevet mandag kl 17:56 skaftetryne32 skrev (10 timer siden): Bevis og dokumentasjon er synonymer, de betyr det samme. Jaha, noe må altså være dokumentert for at det skal gjelde som bevis. Da har vi beviset dokumentert her: https://www.newsnationnow.com/space/ufo/uap-whistleblower-ufo-retrieval-program/ Ergo er det bevis skaftetryne32 skrev (10 timer siden): Det har jeg da heller ikke gjort, bare de latterlige såkalte bevisene du kommer med. Du må gjerne synes bevisene er latterlige på lik linje som du mener en vitneforklaring er svada, det er irrelevant - det er og regnes fortsatt som bevis. Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet mandag kl 20:27 Del Skrevet mandag kl 20:27 On 1/19/2025 at 7:20 PM, Karltorbj said: Paa The History channel, Ancient Aliens For de som vil ha dramatisk og spennende underholdning, så er History channel ett greit valg. For kunnskap og vitenskap er det helt elendig og bør ikke bli konsumert. Det gjelder nesten alt som vises der. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå