Gå til innhold

Vi er trolig alene i universet

Anbefalte innlegg

hocanee skrev (5 minutter siden):

Vi vet ikke engang hvordan det oppsto liv på jorda.

Men vi vet utmerket vel at det gjorde det, det gjør det ekstremt sannsynlig at med de samme byggeklossene og lignende forhold så kan det skje igjen. Med det vanvittige antallet stjerne bare i galaksen vår så er det ekstremt usannsynlig at det ikke har oppstått liv på andre planeter. Detaljene om hvordan det skjedde er egentlig svært lite relevant. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, skaftetryne32 said:

Men vi vet utmerket vel at det gjorde det, det gjør det ekstremt sannsynlig at med de samme byggeklossene og lignende forhold så kan det skje igjen. Med det vanvittige antallet stjerne bare i galaksen vår så er det ekstremt usannsynlig at det ikke har oppstått liv på andre planeter. Detaljene om hvordan det skjedde er egentlig svært lite relevant. 

Sannsynlighetsformelen blir unøyaktig når du har manglende data 

Lenke til kommentar
Martemor skrev (På 8.1.2025 den 11.49):

Er det noen som faktisk har lyst til å diskutere selve emnet i denne tråden, hadde det vært fint ❤️ Tusen takk til alle som kommer med innspill i så fall, for tråden er utrolig interessant for alle oss mennesker 💫

Jeg har lyst til det. 😃

Du kommer med mange fantastiske påstander om utenomjordiske her på jorda. Siden vi er i vitenskaps-delen og ikke religions-delen av forumet så antar jeg du har observasjoner og bevis for disse påstandene, og ikke bare finner på ting.

Du kan gjerne begynne med å fortelle hvor du har disse opplysningene fra, så kan vi faktasjekke og diskutere disse 😉

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (14 timer siden):

Jeg har lyst til det. 😃

Du kommer med mange fantastiske påstander om utenomjordiske her på jorda. Siden vi er i vitenskaps-delen og ikke religions-delen av forumet så antar jeg du har observasjoner og bevis for disse påstandene, og ikke bare finner på ting.

Du kan gjerne begynne med å fortelle hvor du har disse opplysningene fra, så kan vi faktasjekke og diskutere disse 😉

Det er jo det forskere sliter med å forklare over hele verden, så hvordan jeg skal ane det kan jeg ikke basere på annet enn egne observasjoner.

Når ikke ekspertene engang kan forklare det, så har jeg dessverre lite å stille opp med.

Men jeg har utallige bilder og videoer tatt fra himmelen hvor jeg bor, som er uforklarlige.

Det er ikke vitenskapelig mulig for et menneskeskapt objekt å bare sveve så lenge på et sted, for så å forsvinne helt lynkjapt eller helt borte på et sekund. Våre flyinnretninger beveger seg enten i rett linje, eller rett opp.

Så gjerne dokumenter det motsatte, om det er det alle forskerteam i verden har funnet ut av, for jeg ønsker svar 🙏🏻

Og takk for at du er åpen; det er ikke deg jeg retter spørsmålet mot personlig; håper du ikke tar det sånn 🙏🏻 Opplever deg som veldig reflektert 💞

Endret av Martemor
Lenke til kommentar
Martemor skrev (På 8.1.2025 den 1.27):

De er her fortsatt; har de alltid vært. Mange er redde for de, og det er nok grunnen til at man ikke har møtt de/sett de. Vær åpen, så utfolder universet seg, og man kan få kontakt. De er fredelige, har studert oss i MANGE år. De har teknologi som er tusenvis av år foran oss. De er her for å hjelpe. De er familien vår ❤️ Og de som sier "koko-alarm" når jeg forteller dette; vent og se.. 🙏🏻💫

Et tips; ikke bruk "vent og se" som regnes som standardargumentet for konspirasjonsteorier. Da blir man fort ikke tatt seriøst. Jeg har "ventet" lenge, og "sett" veldig lite av det som disse personene påstår.

Når DET er sagt, så er det spennende det du forteller og det hadde vært interessant om det stemmer. Men jeg må innrømme at med de fysiske lovene så synes jeg det er vanskelig å se for seg at livsformer fra andre deler av universet går blant oss. Det går på at avstandene er enorme, at å flytte seg raskere enn lyset ikke er fysisk mulig og teoriene om at en sivilisasjon utrydder seg selv før den blir så langt fremskreden at de kan besøke oss uten å bruke tusenvis av år på reisen. Men at det finnes (mange?) flere livsformer enn oss der ute, kanskje langt mer intelligente enn oss, det ser jeg på som overveiende sannsynlig.

Jeg er også skeptisk til at de skal komme "på besøk", for hvis de er så mye mer intelligente enn oss, er vi kanskje "apekatter" eller en annen laverestående livsform i deres øyne, og da er det ikke sikkert at intensjonene deres er de beste. På den annen side, hva vil grunnen til besøket være?

Så det er mange spørsmål, og jeg kan ikke dokumentere at de ikke er her, men jeg ser på det som svært usannsynlig. Det betyr ikke at jeg mener du er "koko", bare at vi har forskjellige erfaringer og tro på emnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (1 minutt siden):

Et tips; ikke bruk "vent og se" som regnes som standardargumentet for konspirasjonsteorier. Da blir man fort ikke tatt seriøst. Jeg har "ventet" lenge, og "sett" veldig lite av det som disse personene påstår.

Når DET er sagt, så er det spennende det du forteller og det hadde vært interessant om det stemmer. Men jeg må innrømme at med de fysiske lovene så synes jeg det er vanskelig å se for seg at livsformer fra andre deler av universet går blant oss. Det går på at avstandene er enorme, at å flytte seg raskere enn lyset ikke er fysisk mulig og teoriene om at en sivilisasjon utrydder seg selv før den blir så langt fremskreden at de kan besøke oss uten å bruke tusenvis av år på reisen. Men at det finnes (mange?) flere livsformer enn oss der ute, kanskje langt mer intelligente enn oss, det ser jeg på som overveiende sannsynlig.

Jeg er også skeptisk til at de skal komme "på besøk", for hvis de er så mye mer intelligente enn oss, er vi kanskje "apekatter" eller en annen laverestående livsform i deres øyne, og da er det ikke sikkert at intensjonene deres er de beste. På den annen side, hva vil grunnen til besøket være?

Så det er mange spørsmål, og jeg kan ikke dokumentere at de ikke er her, men jeg ser på det som svært usannsynlig. Det betyr ikke at jeg mener du er "koko", bare at vi har forskjellige erfaringer og tro på emnet.

Det forstår jeg, og respekterer; at vi har ulike syn skulle bare mangle, for vi er alle unike og forskjellige ❤️ Og jeg mente ikke "vent og se" som at jeg har rett, altså. Det skulle vel heller stått at jeg venter og ser, hadde vært bedre formulert.

Men er det ikke mulig at andre sivilisasjoner har kommet mye lenger med teknologi enn oss, i det hele tatt?

Har vi bare Elon Musk, og det er det vi legger alt vårt håp til?

Jeg både tror og håper at det ikke er sant (på så mange måter); men jeg er overbevist om at de observasjonene jeg har sett på himmelen, kunne ikke han engang drømt om å få til. For nei, det er ikke fysisk mulig for et menneske å klare det, enda.

Lenke til kommentar
Martemor skrev (10 minutter siden):

Det forstår jeg, og respekterer; at vi har ulike syn skulle bare mangle, for vi er alle unike og forskjellige ❤️ Og jeg mente ikke "vent og se" som at jeg har rett, altså. Det skulle vel heller stått at jeg venter og ser, hadde vært bedre formulert.

Men er det ikke mulig at andre sivilisasjoner har kommet mye lenger med teknologi enn oss, i det hele tatt?

Har vi bare Elon Musk, og det er det vi legger alt vårt håp til?

Jeg både tror og håper at det ikke er sant (på så mange måter); men jeg er overbevist om at de observasjonene jeg har sett på himmelen, kunne ikke han engang drømt om å få til. For nei, det er ikke fysisk mulig for et menneske å klare det, enda.

At du venter og ser, er bedre formulert ja :)

Andre sivilisasjoner kan ha kommet mye lengre enn oss, men en teori går på at en sivilisasjon vil alltid (nesten) utslette seg selv når den begynner å bli for avansert. Og da stopper utviklingen opp. Menneskeheten er jo allerede i gang med å gjøre det selv.

Selv ikke Elon Musk vil klare å lage noe avansert nok til å besøke andre sivilisasjoner. Han har en begrenset levetid han også.

Du har sett ting du ikke kan forklare, og har laget dine konklusjoner ut av det. Ingen kan ta fra deg det. Jeg har ikke sett noe lignende, og klarer ikke helt å tro at vi ikke er alene.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Vel, nå er det ikke slik jeg kan bevise dette - men uavhengig hva man tror kan man gjøre seg opp tanker:

Nukleosid skrev (12 minutter siden):

Men jeg må innrømme at med de fysiske lovene så synes jeg det er vanskelig å se for seg at livsformer fra andre deler av universet går blant oss.

Det finnes ulike typer, men de som kan gå i blant oss kan det fordi de ser ut som mennesker.

Fordi menneske er et hybrid romvesen. Det er andre som ligner oss. Det er ikke evolusjon som har gjort at vi er overlegne intelligente og utviklet ovenfor alle andre raser på jorden, vi er et kombinert "resultat" av DNA fra både romvesen og DNA av en rase som på den tiden eksisterte og evolusjonerte over en tid på jorden. 

Det går på at avstandene er enorme, at å flytte seg raskere enn lyset ikke er fysisk mulig og teoriene om at en sivilisasjon utrydder seg selv før den blir så langt fremskreden at de kan besøke oss uten å bruke tusenvis av år på reisen. 

Dette er mulig (etter slik jeg har forstått det) fordi alt som eksisterer er energi og lokasjon er en del av energifrekvensen. De har teknologien til å lage et energifelt rundt objekter som isolerer de, påfører den en ny energifrekvens som inneholder ny lokasjon. Dog er det en liten del av helheten til "alt", som er noe mer kompleks..

Siviliasjoner skal i stor grad klare seg selv. Men vi får alikevel drahjelp fra romvesner. 

Du kan forestille deg at siviliasjoner som er langt forbi oss i teknologi, med ubegrenset energi - har for lengst passert behovet for det materielle og det handler om naturen og selvutvikling / hjelpe hverandre på andre måter. Det er også flere grunner til at man hjelper hverandre, men det blir nok for kontroversielt å ta her.

I hovedsak noen grunner til at vi har hatt mye besøk de siste 80 årene. Nummer 1 er at vi har utviklet atomvåpen, som ved bruk får ringvirkninger i hele universet. Romvesner vil nå ikke tilate at vi utsletter oss selv. Det er derfor det er så mange ufo observasjoner rundt atomkraftverk og steder som har atomvåpen. Romvesner  markerer sin tilstedeværelse rundt disse.
Videre er det slik at mennesket (ihvertfall flere av oss) har endelig utviklet seg nok til å bli en del av "familien", som igjen omhandler et større mål. 

Lenke til kommentar
Martemor skrev (9 timer siden):

Men jeg har utallige bilder og videoer tatt fra himmelen hvor jeg bor, som er uforklarlige.

Det er ikke vitenskapelig mulig for et menneskeskapt objekt å bare sveve så lenge på et sted, for så å forsvinne helt lynkjapt eller helt borte på et sekund. Våre flyinnretninger beveger seg enten i rett linje, eller rett opp.

Kan være støv på linsa.

Lenke til kommentar

Refleksjon av lys er kanskje en bedre forklaring enn støv. Har til og med sett mange som har tatt bilder gjennom vindusruta og tror de ser noe på utsiden. En av de videoene jeg har sett fra USA ser ut til å ha et insekt på kameraet, men den enkleste forklaringa er tydeligvis ikke god nok. 

Lenke til kommentar
tommyb skrev (8 minutter siden):

Refleksjon av lys er kanskje en bedre forklaring enn støv.

Ja kanskje, greia er den at det begynner å bli ganske mange som har tatt et bilde, og fanget noe "overnaturlig" ufo eller lignende, men det er som regel noe med kameraet og forholdene rundt, lys f.eks. Det forundrer meg at det alltid er de med amatørutstyret som finner disse usannsynlige gjestene.    

what-are-orbs.jpg

Endret av skaftetryne32
Lenke til kommentar
Martemor skrev (På 8.1.2025 den 1.27):

De er her fortsatt; har de alltid vært. Mange er redde for de, og det er nok grunnen til at man ikke har møtt de/sett de. Vær åpen, så utfolder universet seg, og man kan få kontakt. De er fredelige, har studert oss i MANGE år. De har teknologi som er tusenvis av år foran oss. De er her for å hjelpe. De er familien vår ❤️ Og de som sier "koko-alarm" når jeg forteller dette; vent og se.. 🙏🏻💫

Og dette vet du fordi....

Martemor skrev (På 8.1.2025 den 9.26):

Nei og ja; jeg har ikke sett "små grønne menn med store mandelformede sorte øyne" (hadde vært en fantastisk opplevelse om jeg var så heldig), men de går blant oss som vanlige mennesker i gatene, så ja, det har jeg.

Og dette vet du fordi...

Martemor skrev (På 8.1.2025 den 9.46):

Og ser man ikke etter de, får man aldri sett de heller. De forstår hvem som har gode intensjoner og er åpne til sinns, og viser seg kun for de. Men ser man etter døde aliens og fysisk må ta på de for å tro på at de er her, skal man jammen meg lete lenge. De er mye mer intelligente enn hva vi er.

Og dette vet du fordi...

Martemor skrev (På 8.1.2025 den 9.54):

Rovdyr? Som sagt har de ikke lov til å kontrollere menneskehetens frie vilje (og det må være til dyp frustrasjon, med tanke på hvor mye gærnskap vi har laget på den vakreste planeten av de alle), men de prøver å hjelpe OSS å forstå av oss selv. Et rovdyr ville gitt blanke f i det, og utnyttet det til sin egen fordel. 

Og dette vet du fordi...

Martemor skrev (På 8.1.2025 den 10.12):

Fordi de ønsker å se oss lykkes. De har sett oss utvikles, hvilke fremskritt vi har gjort gjennom tiden. Og nei, de kommer tvert imot fra vakre planeter langt utenfor vårt eget solsystem. Teknologien de har er utenfor vår forstand per idag. Empati, omsorg og kjærlighet kjenner ingen grenser; og jeg kan ikke forestille meg hvordan det må føles å ikke få gripe inn. For de er jordens befolkning barna deres. Vi er ikke "superior" enda, samme hvor mye egoet i oss sier det.

Og dette vet du fordi...

Martemor skrev (13 timer siden):

Det er jo det forskere sliter med å forklare over hele verden, så hvordan jeg skal ane det kan jeg ikke basere på annet enn egne observasjoner.

Du kommer med en lang rekke ville fantasipåstander helt uten ett eneste bevis for å begrunne det. Du skal liksom ha oss til å tro at du personlig kjenner en del aliens og har fått vite mye av dem? Dette er jo bare vilt sprøyt!

Sitat

Men jeg har utallige bilder og videoer tatt fra himmelen hvor jeg bor, som er uforklarlige.💞

Det slår aldri feil. Folk som deg kommer med massevis av detaljerte, fantasi-påstander helt uten bevis, og så påstår du samtidig at observasjonene som du mener gir deg grunn til å hevde dette, er uforklarlige! 🤪

"Uforklarlig" betyr nettopp det, ikke at det gir grunn til å finne på masse tull, og så påstå dette tullet uten forbehold. At du ikke hadde ett eneste bevis for noe av alle disse påstandene regnet jeg med, men fint at du bekrefter det også.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (12 timer siden):

Det finnes ulike typer, men de som kan gå i blant oss kan det fordi de ser ut som mennesker.

Hvilke bevis gir deg grunn til å tro dette?

Sitat

Fordi menneske er et hybrid romvesen. Det er andre som ligner oss. Det er ikke evolusjon som har gjort at vi er overlegne intelligente og utviklet ovenfor alle andre raser på jorden, vi er et kombinert "resultat" av DNA fra både romvesen og DNA av en rase som på den tiden eksisterte og evolusjonerte over en tid på jorden. 

Sitat

Dette er mulig (etter slik jeg har forstått det) fordi alt som eksisterer er energi og lokasjon er en del av energifrekvensen.

Hvor i all verden har du denne ideen fra, og hva er bevisene som gir deg grunn til å tro dette?

Sitat

De har teknologien til å lage et energifelt rundt objekter som isolerer de, påfører den en ny energifrekvens som inneholder ny lokasjon.

Hva betyr "energifrekvens" og hva er bevisene som gir deg grunn til å tro dette?

Sitat

Siviliasjoner skal i stor grad klare seg selv. Men vi får alikevel drahjelp fra romvesner. 

Sitat

I hovedsak noen grunner til at vi har hatt mye besøk de siste 80 årene. Nummer 1 er at vi har utviklet atomvåpen, som ved bruk får ringvirkninger i hele universet. Romvesner vil nå ikke tilate at vi utsletter oss selv. Det er derfor det er så mange ufo observasjoner rundt atomkraftverk og steder som har atomvåpen. Romvesner  markerer sin tilstedeværelse rundt disse.

Sitat

Videre er det slik at mennesket (ihvertfall flere av oss) har endelig utviklet seg nok til å bli en del av "familien", som igjen omhandler et større mål. 

Det var mye hakk i plata fra min side. Men alt du kommer med, er jo masse ville ideer, samt noen helt misforståtte begrep som ikke betyr noen ting (som "energifrekvens"). 

Jeg er klar over at du skrev at dette er ting du tror, men det virker ikke som om du har noen grunn til å tro dette utover at det er artig å finne på, eller?

Endret av Capitan Fracassa
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...