Gå til innhold

Vi er trolig alene i universet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
30 minutes ago, Karltorbj said:

Har et inntrykk av at de kristne, selv om bibelen ikke gaar i mot, helst ikke vil mene noe om dette her.

Vil funn av liv, paa andre planeter, utfordre troen deres?

Ikke veldig.

Det tok omtrent 360 år før Vatikanet aksepterte at jorda går rundt solen og ikke omvendt: https://en.wikipedia.org/wiki/Galileo_affair

Endret av trikola
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 26.11.2024 at 7:16 PM, En Gedi said:

En ting skal jeg si deg med sikkerhet, dette har aldri oppstått av noen tilfeldighet. Til det er solsystemet vår alt for avansert bygget opp. Det er ikke noen sjanse i universet for at dette har skjedd tilfeldig. Om det er andre som oss der ute ? Ingenting så langt tyder på det.

Om jorda og livet her ikke har oppstått tilfeldig så er jo det bevis i seg selv at det finnes andre liv en plass i universet, eller annen dimensjon vi ikke ser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Curuion skrev (18 timer siden):

Om jorda og livet her ikke har oppstått tilfeldig så er jo det bevis i seg selv at det finnes andre liv en plass i universet, eller annen dimensjon vi ikke ser.

Ikke nødvendigvis :)  Men dere tror, alle andre vet. Dere må da nesten ta og hoste opp det livet som finnes andre steder i universet da, inntil da finnes det jo ikke. Det vi vet, det finnes her på Tellus ! Alt annet er bare et håp fra mennesker som så gjerne vil at det skal være det av en eller annen merkelig grunn.

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (På 28.11.2024 den 6:04 PM):

Har et inntrykk av at de kristne, selv om bibelen ikke gaar i mot, helst ikke vil mene noe om dette her.

Vil funn av liv, paa andre planeter, utfordre troen deres?

Det vil det jo ikke, Gud kan jo ha gjort det uten å fortelle noen om det :) Og så må du nesten definere liv, er det det bare fysisk materialisert liv eller kan det også være metafysisk ? Noe du ikke kan betrakte og men som kan eksistere som du forkaster ?

Lenke til kommentar
En Gedi skrev (1 time siden):

Det vil det jo ikke, Gud kan jo ha gjort det uten å fortelle noen om det :) 

…men:

En Gedi skrev (1 time siden):

Dere må da nesten ta og hoste opp det livet som finnes andre steder i universet da, inntil da finnes det jo ikke.

Hva med å sette samme standard for begge to? I følge deg selv så finnes jo ikke Gud før du hoster ham opp.

Vi med 100% sikkerhet at det finnes liv på minst en planet i universet, så det er ikke veldig usannsynlig at det finnes liv på andre planeter også.

En Gud derimot, finnes det ingen gode bevis for at det i det hele tatt eksisterer en av. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Denne merkelige teorien om at alle sivilisasjoner "må utslette seg selv" kommer alltid opp som en "sannhet". Selv om det fins absolutt null grunnlagt for å komme med noe så ekstremt bastant, rein fantasi.

Et uomtvistelig fakta derimot er at mer intelligente vesener enkelt klarer å gjemme seg for mindre intelligente. Det er bare å prøve ut her på jorden hvis man ikke har testet allerede.

Lenke til kommentar
Bing123 skrev (21 minutter siden):

Denne merkelige teorien om at alle sivilisasjoner "må utslette seg selv" kommer alltid opp som en "sannhet". Selv om det fins absolutt null grunnlagt for å komme med noe så ekstremt bastant, rein fantasi.

Hvem argumenterer du mot her? Jeg har ikke lagt merke til at dette har blitt hevdet som en sannhet…

Sitat

Et uomtvistelig fakta derimot er at mer intelligente vesener enkelt klarer å gjemme seg for mindre intelligente. Det er bare å prøve ut her på jorden hvis man ikke har testet allerede.

Jaha? Hvordan er det mennesker klarer å gjemme seg for mygg, flått og andre insekter? Fortell… 😉

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
57 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Jeg har ikke lagt merke til at dette har blitt hevdet som en sannhet…

Du må se nøyere, sist på side 22

Grunnen til at de ikke har dukket opp her er at alle sivilisasjoner vil utslette seg selv på et gitt tidspunkt i utviklingen. 

58 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Jaha? Hvordan er det mennesker klarer å gjemme seg for mygg, flått og andre insekter? Fortell… 😉

Jaha? Vanskelig å gå inn i et hus og lukke døra? Fortell ... 🤔

Tror du misser poenget. Selv de dummeste mennesker klarer å gjemme seg for et dyr. Og slik klarer nok mer intelligente vesen å gjemme seg for deg.

Lenke til kommentar
Bing123 skrev (38 minutter siden):

Du må se nøyere, sist på side 22

Okei, en løsrevet påstand om det. Jeg er jo selvsagt enig i at dette er noe vi ikke aner, men bare kan gjette. 

Sitat

Jaha? Vanskelig å gå inn i et hus og lukke døra? Fortell ... 🤔

Og da unnslipper du alle innsekter - og alle bakterier, som vel er enda dummere? Fortell. 🤪

Bing123 skrev (41 minutter siden):

Selv de dummeste mennesker klarer å gjemme seg for et dyr.

Så alle historier om folk som har blitt forfulgt og drept av rovdyr, stemmer ikke da? 

Bing123 skrev (41 minutter siden):

Og slik klarer nok mer intelligente vesen å gjemme seg for deg.

Jeg skjønner hva du egentlig mener å si, at hvis intelligente aliens har teknologi til å reise hit, så har de teknologi til å gjemme seg for oss også. 

Det er mulig, men kun en påstand jeg ikke ser bevis for, og lite liten grunn til å ta som sannhet, som påstanden om at sivilisasjoner utsletter seg. 

Jeg påstår ikke at du tar feil, men jeg ser ingen bevis for at du har rett, og forholder meg derfor naturligvis skeptisk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Jeg skjønner hva du egentlig mener å si, at hvis intelligente aliens har teknologi til å reise hit, så har de teknologi til å gjemme seg for oss også. 

Jeg påstår ikke at du tar feil, men jeg ser ingen bevis for at du har rett, og forholder meg derfor naturligvis skeptisk

Jeg mener det er en mer plausibel hypotese, ikke sannhet. Er jo forutsetninger om at de eksisterer og alt det. Men det er sannhet at jeg klarer å gjemme meg for en hund om jeg går inn for det.

Kanskje romvesen kommer hit som innsekt :p

Vanskeligere å finne paralleller til selvutslettelse enn så lenge

Endret av Bing123
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (5 minutter siden):

Jeg mener det er en mer plausibel hypotese, ikke sannhet.

For min del, tror jeg at hvis menneskeheten noen gang kommer dit at de klarer å sende bemannede romskip til andre solsystem, så er neppe utstyr til å gjøre romskipene usynlige for eventuelt intelligent liv en sannsynlig prioritering, men selvsagt ikke umulig. 

Jeg mener at en adskillig mer plausibel hypotese enn at de gjemmer seg, er at de aldri har kommet hit. 

Bing123 skrev (8 minutter siden):

Men det er sannhet at jeg klarer å gjemme meg for en hund om jeg går inn for det.

Så hvis du var på rømmen, ville du ikke vært bekymret om sporhunder var på ferten av deg? 

Bing123 skrev (10 minutter siden):

Kanskje romvesen kommer hit som innsekt :p

Eller kanskje beregnet størrelsen feil, og hele deres flåte ble spist av en liten hund? 😉

Bing123 skrev (11 minutter siden):

Vanskeligere å finne paralleller til selvutslettelse enn så lenge

Enda vanskeligere å finne paralleller til sivilisasjoner som har reist til andre solsystem og hatt med usynlighetsteknologi - men vi vet jo ikke 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (39 minutter siden):

Og da unnslipper du alle innsekter - og alle bakterier, som vel er enda dummere? Fortell. 🤪

Det er ikke sikkert at insekter i det hele tatt enser oss som levende vesener (insekter flyr bare vekk når vi prøver å drepe de fordi de enser fare, ikke en fiende), og i hvert fall ikke bakterier, fordi vi er på et helt annet plan både størrelsesmessig og i forhold til intelligens. På den måten er vi skjult for insekter og bakterier.

Når det er sagt; jeg tror ikke på at vi har hatt besøk av andre sivilisasjoner noen gang.

Endret av Nukleosid
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (11 timer siden):

Når det er sagt; jeg tror ikke på at vi har hatt besøk av andre sivilisasjoner noen gang.

Paa grunn av de sinnsvake avstandene, har jeg ogsaa, mine tvil om det, men at det er liv paa andre planeter, er jeg sikker paa.

Men hvordan de har faatt, den 800 tonns, "laserskjaerte" steinen, oppaa to, andre laserskjaerte, tunge steiner, hentet noen kilometer i fra, for 8000 aar siden, forstaar jeg ikke.

Dette ligger i Baalbek i Libanon.

Det er de som mener, at vi fikk hjelp utenifra.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
2 hours ago, Karltorbj said:

Paa grunn av de sinnsvake avstandene, har jeg ogsaa, mine tvil om det, men at det er liv paa andre planeter, er jeg sikker paa.

Men hvordan de har faatt, den 1800 tonns, "laserskjaerte" steinen, oppaa to laserskjaerte 900 og 1200 tonns steiner, hentet noen kilometer i fra, for 8000 aar siden, forstaar jeg ikke.

Det er de som mener, at vi fikk hjelp utenifra.

Proever aa finne bekreftelse paa dette, er usikker paa, om jeg har vaert, raus paa nullene, det er jo helt utrolig. Saa det paa en dokumentar. husker ikke hvor de ligger. Kan noen hjelpe?

https://www.factualamerica.com/the-unseen-realm/14-documentaries-on-the-mystery-of-the-puma-punku

En av de? 

Tror det har vært flere avanserte sivilisasjoner her tidligere, men ikke nødvendigvis aliens. 

Lenke til kommentar
Curuion skrev (17 minutter siden):

https://www.factualamerica.com/the-unseen-realm/14-documentaries-on-the-mystery-of-the-puma-punku

En av de? 

Tror det har vært flere avanserte sivilisasjoner her tidligere, men ikke nødvendigvis aliens. 

Riktig, det er mangen. Det der topplanet der, kan man virkelig, fundere paa.

Det er de som mener at, vi klarte det selv ogsaa.

Men mangen av dem, kan de ikke forklare hvordan?

Vi hadde men noed og neppe, klart det  vi ogsaa.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
11 hours ago, Capitan Fracassa said:

En annen plausibel hypotese kan være at for å ikke utrydde seg selv må de på et stadium i utviklingen lære seg å preservere ressurser. Det kreves store ressurser på å gjøre seg observerbar på tvers av denne type avstander, og enda større å forflytte seg sånne avstander. Da skal man også være godt motivert for å gjøre det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med null dekning i norske medier, har det nå i en hel uke foregått mystiske dronehendelser over US militære baser i England.

Jeg er igjen overrasket over den minimale dekningen av disse hendelsene, både mtp. på karastikken til disse og at England ikke har kontroll over luftrom over svært viktige baser.

Pentagon nedysser situasjon, mens det beskrives om massiv utstasjonering av militær personell for å forsøke å få kontroll på situasjonen. I tillegg prøver å nedysse at dette er små droner. 

"triangle-shaped aerial vehicle, which was "a grey, dark colour", in one of two evening sightings of drones he had made in the past week."

"There was a big orange light in the sky and all of a sudden it was gone. I heard people shouting 'wow'," the mother-of-one added"

"He also described the flying objects being lit up and hovering over the airbase, although he said he could not detect a noise, while he said the objects were large.

"All you see is light, but it’s a big, big light," he added."

Vi skal ikke utelukke utlandsk aktivitet, i så tilfelle ville vært ekstremt alvorlig og bemerkelseverdig. Jeg har derimot lest utover hva som står i media og sett videoer. Dette er noen som på ingen måte noen som vil gjemme seg, det er en maktdemostrasjon med lys over hele himmelen. For hva jeg ser av vitnebeskrivelser og videoer, beskrivelser av objektene etc - ligner dette hendelser som har skjedd over lengre tid i England den siste tiden - og massive mengder tilsvarende hendelser som går titalls år tilbake i tid - inkl. andre land. 

Jeg kan ikke konkludere, men det er mye som tyder på at dette er demostrasjon fra noe andre enn "oss" - og en forbredelse og opptrapping for det som snart skal skje. 

BBC - Are mystery drones above US bases in England something sinister?

What's going on with drones spotted over air bases in the UK? 

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...