vegaast96 Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Hei. Noen som vet hva dette er? Ca. 30 cm til siden er et kleshengerstativ. Er en firkantet boks gravd av metall som er i bunnen , så får ikke dratt denne opp. Er det trygt å kutte den i to? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars (endret) Har en ca. lik sak i hagen min og den er til hovedvannrør til hele byggefelt.(stengeventil?) Ble det sagt når jeg kjøpte huset. Bare at min er nedskenket mye lavere. Endret 18. mars av Jarmo 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Det ser ut til å være stoppekranen for hovedvannrøret inn til huset ditt. Hvis den har stått noen år så er det ikke noe man bør røre med mindre det er akutt behov. Det viktigste er at du er kjent med hvor røret ligger i bakken inn på din tomt. Den innvendige stoppekranen er gjerne plassert i ca samme ende av huset ditt. Lenke til kommentar
vegaast96 Skrevet 18. mars Forfatter Del Skrevet 18. mars (endret) Her er flyfoto. Gul pil er skur og rød pil er der krana er. Stoppekrana innvendig er på andre siden av huset i kjelleren. Kan skuret være et koblingspunkt? Kommunen har gravd mye rundt i forbindelse med prosjekt rundt overvann. Endret 18. mars av vegaast96 Lenke til kommentar
Bålkaffe Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Her må du rådføre deg med kommunen før du kapper noe. Vi har også en lignende greie i hagen, og det er stengingen av hovedvannet inn i huset fra kommunalt vann. Lenke til kommentar
vegaast96 Skrevet 18. mars Forfatter Del Skrevet 18. mars Takk, da hører jeg med kommunen. Tidligere eier forsøkte å lokalisere utvendig stoppekran uten hell, mulig at den var tilstede hele tiden. Tror ikke de har dokumentasjon på akkurat dette, rør er fra 60-70 tallet. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april Hovedstoppekran den skal ikke kappes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå