Gå til innhold

Minnebrikke

Anbefalte innlegg

Jeg har et digicamera (Kyocera Finecam s3 3.3megapixel) som er et par år gammelt. Har bare 1x16 og 1x32mb minnebrikke og ønsker nå en på 128 eller 256 mb. Jeg vil ikke ut med mer enn 5-800 kroner.

Kameraet brukes i jobbsammenheng i skog og mark, og det er viktig at brikken tåler å bli brukt i både kaldt og varmt vær. Bra om den tåler litt fukt også, og at den er stabil.

Hvilken type minnebrikke og hvilken produsent bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet? Jeg må få kjøpt en litt større minnebrikke, og aner ikke hvilken type. Jeg ser det finnes compact flash, secure digital, multimedia kort, smart media og xd picture card. Hvilket av disse trenger jeg?

Noen der ute som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Et kjapt søk på Google:

DPReview: Multi-Media Card (MMC) se: dpreview

Steves Digicams: media: SD Memory Card, Multi-Media Card (MMC) se: Steves Digicams

Hvis jeg ikke tar helt feil er SD kort en videreutvikling av MMC (Somebody correkt me if I'm wrong).

Selv har jeg kjøpt minnekort (SD og CompactFlash) av merket TwinMOS hos komplett og kjøpte nettopp dette 256 MB: Komplett.

Andre ser jeg anbefaler Lexar og Sandisk som er dyrere og skal være mer stabile (hvis en leser på forumet her), men jeg har ikke hatt noe problemer så langt... Sandisk SD kort får du f.eks. på MPX og XD.no, men da blir kapasiteten 128 i stedet for 256 med din økonomiske 'smertegrense'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...