Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bruk av buspirone mot angst, erfaringer?

Gjest 91194...13e

Anbefalte innlegg

Gjest 91194...13e

Jeg gikk tidligere på ssri, fluoxetin..antidepressiva.  Men føler aldri jeg får en fullgod effekt på angst. Np har jeg valgt å seponeres fontex over tid, og nettopp når jeg var ferdig med dette skjedde det flere ting i livet mitt som gjorde at jeg fikk enda mer angst.

Har nå gått på buspirone 15mg kanskje 3 uker,  og opplever ingen effekt til nå, kanskje mer oppgitt, mer redd, mer aggressiv når jeg  mener noe men våkner og sovner med angst 

Jeg er klar over at den kan gi mer angst i starten.

Det er få som bruker denne i Norge,  men er det noen som har erfaring på.at denne funker etterhvert? Enten påmseg slev eller andre? Fornjeg er sliten. Men har ikke gitt opp at dette skal funke. Skal til legen imorgen og be om å få øke dosen

Håper ikke dette innlegget er inst4id med reglene

Anonymous poster hash: 91194...13e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 91194...13e

Som en liten sidekommentar, vil ikke opprette flere tråder , hvis en skal be lege om tilrettelegging for å unngå sykemelding på jobb. Hva kalles det. Og hvordan foregår det?

Lenke til kommentar
5 hours ago, Guest 91194...13e said:

nettopp når jeg var ferdig med dette skjedde det flere ting i livet mitt som gjorde at jeg fikk enda mer angst.

Hvis du vil snakke om disse tingene, så er det mange greie folk her som sannsynligvis gjerne vil bidra.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 91194...13e
Selfuniverse skrev (13 timer siden):

Hvis du vil snakke om disse tingene, så er det mange greie folk her som sannsynligvis gjerne vil bidra.

Tusen takk 😊 det virker hyggelig her inne 😊 det mest spesielle som skjedde er så spesielt at det er en sjanse for å bli gjenkjent her inne, og det har jeg ikke så lyst til.....

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaringer selv med denne medisinen. Vil bare si at jeg føler med deg og håper det ordner seg for deg så raskt som overhodet mulig 🍀

Jeg tror det bare heter 'tilrettelegging på arbeidsplass' og det er noe du må ta med arbeidsgiver. De har tilretteleggingsplikt. Men du trenger kanskje et skriv fra legen for å forklare arbeidgiver hvor skoen trykker. Jeg har ingen erfaring med det selv. Fant denne da 😊

https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/sykmelderveileder/alternativer-til-sykmelding-tilrettelegging-egenmelding-pleiepenger-mfl/tilrettelegging-pa-arbeidsplassen-slik-kan-sykmelder-bidra

Endret av Trippelure
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 91194...13e
Trippelure skrev (58 minutter siden):

Jeg har ingen erfaringer selv med denne medisinen. Vil bare si at jeg føler med deg og håper det ordner seg for deg så raskt som overhodet mulig 🍀

Jeg tror det bare heter 'tilrettelegging på arbeidsplass' og det er noe du må ta med arbeidsgiver. De har tilretteleggingsplikt. Men du trenger kanskje et skriv fra legen for å forklare arbeidgiver hvor skoen trykker. Jeg har ingen erfaring med det selv. Fant denne da 😊

https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/sykmelderveileder/alternativer-til-sykmelding-tilrettelegging-egenmelding-pleiepenger-mfl/tilrettelegging-pa-arbeidsplassen-slik-kan-sykmelder-bidra

Tusen takk! Nå snakka jeg med legen. Turnus min ser fin ut de neste to ukene, men hun kunne være behjelpelig med en slik etterhvert hvis jeg trengte det ❤️

Lenke til kommentar
Gjest 91194...13e skrev (18 minutter siden):

Tusen takk! Nå snakka jeg med legen. Turnus min ser fin ut de neste to ukene, men hun kunne være behjelpelig med en slik etterhvert hvis jeg trengte det ❤️

Bare hyggelig 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...