Gå til innhold

Nytt amotor.no design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare en greie om vinnerforslaget: Kombinasjonen liten skrift + lite luft over og under tekst + svart på noe mørk farge + caps. Det trenger ikke være noe galt med disse tingene isolert sett, men tilsammen blir resultatet at menyen er noe vanskelig lesbar, spesielt på min 1280x1024 monitor.

 

Legg så til det faktum at brukeren gjerne "føler seg fram" over de ulike linkene, og at liten tekst lettere da vil skjules når musepekeren er posisjonert over linken.

Jeg kjører også 1280x1024, og menyen er ikke vanskelig å lese i det het hele tatt! så enten er det noe galt med synet ditt, eller så er skjermen din drit dårlig :p

Lenke til kommentar
Bare en greie om vinnerforslaget: Kombinasjonen liten skrift + lite luft over og under tekst + svart på noe mørk farge + caps. Det trenger ikke være noe galt med disse tingene isolert sett, men tilsammen blir resultatet  at menyen er noe vanskelig lesbar, spesielt på min 1280x1024 monitor. 

 

Legg så til det faktum at brukeren gjerne "føler seg fram" over de ulike linkene, og at liten tekst lettere da vil skjules når musepekeren er posisjonert over linken.

Jeg kjører også 1280x1024, og menyen er ikke vanskelig å lese i det het hele tatt! så enten er det noe galt med synet ditt, eller så er skjermen din drit dårlig :p

Holdninger som dette er grunnen til at vi finner så mye dårlig design sett fra et ideal om brukervennlighet. De som koder og tegner har gode tekniske kunnskaper men ofte liten innsikt i hva som fungerer best for brukermassen. Det viktige er ikke om du synes det er lett å se, men om alle de som bruker siden synes det er lett å se. Hvis noen påpeker at teksten er liten er det sannsynlig at andre vil oppleve det samme. Dette er en påpekning fra en som er spesielt oppmerksom på sånt, folk flest vil gjerne ikke tenke over det men det vil likevel kunne ha litt å si for enkelte. Sammenlign med menyen på hardware.no og hvor tydelig den er.

 

Ser på siden med en annen monitor nå (1152*864) og teksten er mer tydelig men slett ikke idéell. Og synet er helt fint, takk.

Endret av NuB
Lenke til kommentar
Vi har internt kommet med en beslutning; Dette er den headeren vi ønsker å bruke: http://polecat.demoted.org/amotor/index18.htm logoen er perfekt og bakgrunnen er etter vår mening meget flott og lager en meget god dybde i headeren.

 

Vi kan mao si PoleCat går av med seieren for denne "compoen". Det har vert veldig vanskelig å komme til en beslutning da bla Mikka leverte det jeg vil kalle som en ekstremt nær konkurent, men vi ønsker å holde oss litt i relatert hw style.

 

Dere er alle ekstremt flinke designere!

 

Gratulerer PoleCat!

flottings, synes PoleCats forslag beholdt den gamle stilen i samtidig som det ble sprøytet inn noe nytt.

Mikka sitt var rkeativt og nytenkende som alltid, men beholdt ikke helt samme stilen. to flotte forslag, men grattis POleCat :thumbup:

 

likte fakstisk v1.1.18 best selv og :)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at du gidder å gjøre det gratis PoleCat...

 

Sweeeeet design mah man!

er ikke amotor en side med reklame intekter? mulig de brukes til å drive siden. kan jeg spørre om PoleCat får noe for dette?

Gleden over å hjelpe andre holder i massevis! :thumbup:

Ohaaa! Hør på gutten daaaa! :thumbs:

Lenke til kommentar

er ikke amotor en side med reklame intekter? mulig de brukes til å drive siden. kan jeg spørre om PoleCat får noe for dette?

Gleden over å hjelpe andre holder i massevis! :thumbup:

ja alltid en glede å hjelpe andre.. får du en link på siden eller noe?

Endret av Smidt
Lenke til kommentar
Bare en greie om vinnerforslaget: Kombinasjonen liten skrift + lite luft over og under tekst + svart på noe mørk farge + caps. Det trenger ikke være noe galt med disse tingene isolert sett, men tilsammen blir resultatet  at menyen er noe vanskelig lesbar, spesielt på min 1280x1024 monitor. 

 

Legg så til det faktum at brukeren gjerne "føler seg fram" over de ulike linkene, og at liten tekst lettere da vil skjules når musepekeren er posisjonert over linken.

Jeg kjører også 1280x1024, og menyen er ikke vanskelig å lese i det het hele tatt! så enten er det noe galt med synet ditt, eller så er skjermen din drit dårlig :p

Holdninger som dette er grunnen til at vi finner så mye dårlig design sett fra et ideal om brukervennlighet. De som koder og tegner har gode tekniske kunnskaper men ofte liten innsikt i hva som fungerer best for brukermassen. Det viktige er ikke om du synes det er lett å se, men om alle de som bruker siden synes det er lett å se. Hvis noen påpeker at teksten er liten er det sannsynlig at andre vil oppleve det samme. Dette er en påpekning fra en som er spesielt oppmerksom på sånt, folk flest vil gjerne ikke tenke over det men det vil likevel kunne ha litt å si for enkelte. Sammenlign med menyen på hardware.no og hvor tydelig den er.

 

Ser på siden med en annen monitor nå (1152*864) og teksten er mer tydelig men slett ikke idéell. Og synet er helt fint, takk.

Sa det ikke for å fornærme... bare så det er avklart! men jeg er enig i det du sier; andre har jo seff andre meninger enn meg ang. hva som er best å se på... selv har jeg ingenting imot menyen, men det betyr jo at ikke du har det ;) så ikke ta deg nær av det jeg sa, ok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...