Gå til innhold

Fly Fordelsprogrammer: Oversikt

Anbefalte innlegg

Husk og følg kampanjer hos fly selvskapene. Qatar har hatt 3X Avios kampanjer i det siste.

Jeg har akuratt landet i Oslo etter en rask tur til Jakarta med Qatar.. Med platinum kort og 3X avios  så tjente jeg nesten 60 000 avios på en tur for en Classic billett 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Noe nytt her om hva som kan være beste fordelsprogram? Jeg flyr ikke så mye i året. det blir kanskje 1 tur til USA/Asia i året, 1 tur til europa og et par innenriksflyvninger. Det jeg ønsker er noe som på god vei kan finansiere tur i biz for meg og madamen for de lange flyvningene til USA/Asia. Enten ved at jeg  med poeng/miles kan finansiere hele turen i biz (om det går) eller at jeg kjøper billett på økonomi og bruker poeng/miles for oppgradering. Siden jeg ikke flyr så mye så må jeg kanskje satse på å tjene en del poeng fra bruk av kredittkort?

Lenke til kommentar
tommy18 skrev (1 time siden):

.... må jeg kanskje satse på å tjene en del poeng fra bruk av kredittkort?

Med ditt trafikkvolum er nok betalt kredittkort som SAS Mastercard Premium og flere hundre tusen i omsetning gjennom kortet eneste måte å få tak i det du ønsker. Det enkelte gjør for å nå målet er å ta utlegg for selskapet de jobber for gjennom kortet.

Husk at fordeler dette genererer også skal rapporteres til skattemyndighetene og skattes for.

Lenke til kommentar

Med bare 1 lang tur i året så får du lagt i fra nok miles/poeng til og booke Busniess. Da er som Nevnt over Sas Mastercard nesten eneste muligheten.

Har selv Platinum status hos et selvskap, og har hatt så langt i år 52 fly turer, hvor har hatt 6 turer til Asia. Plus flere turer til midt østen.

På en tur til Thailand / Malaysia / Singapore så tjener jeg 18 - 22 000 miles tur retur.

Og upgrade til Busniess på Oslo - Doha eller Doha -Bangko/ Doha - Singapore. Koster 20 000 / 40 000 miles per fly ( kommer ann på om det er Classic/Convinience/Comfort økonomi billett )

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar.  Valget står mellom SAS Mastercard Premium og SAS Amex Premium, og jeg tror nok sistnevnte vil passe bedre for meg siden jeg ikke vil ha høyt nok forbruk for å klare 200k eurobonuspoeng ila 1 år, det må man jo ha et helt sinnsykt forbruk for å klare?

Estimert forbruk: 150k hos norgesgruppen hvert år gir 34700 EB. Da er målet allerede nådd med SAS Amex Premium, mens det er fortsatt langt igjen med SAS mastercard premium. Foruten norgesgruppen blir snitt forbruk i måneden ca 15k-20k, og vil fortsatt være langt unne målet med 200k EB om SAS mastercard skal forsvares.

Endret av tommy18
Lenke til kommentar
tommy18 skrev (34 minutter siden):

Takk for svar.  Valget står mellom SAS Mastercard Premium og SAS Amex Premium, og jeg tror nok sistnevnte vil passe bedre for meg siden jeg ikke vil ha høyt nok forbruk for å klare 200k eurobonuspoeng ila 1 år, det må man jo ha et helt sinnsykt forbruk for å klare?

Estimert forbruk: 150k hos norgesgruppen hvert år gir 34700 EB. Da er målet allerede nådd med SAS Amex Premium, mens det er fortsatt langt igjen med SAS mastercard premium. Foruten norgesgruppen blir snitt forbruk i måneden ca 15k-20k, og vil fortsatt være langt unne målet med 200k EB om SAS mastercard skal forsvares.

De som drar dette lengst tar jo alt forbruk omtrent igjennom EB, med å bruke tjenester som killbill etc. For min del så reiser jeg så mye og får poeng den veien at jeg har ikke satt meg inn i det. 

Premium er nice om målet er å fly biz på sas sine produkter, og en tar høyde for at det er vanskelig å finne billetter. 

Ellers er nok CT veien å gå. 

Selv bruker jeg premium enn så lenge

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hamglock skrev (6 minutter siden):

Si meg er alt dette styret verdt det?

Jeg mener sammenlignet med å bare bestille fly hos billigste flyselskap og å ha et vanlig kredittkort som for eksempel Morrow som gir 1% bonus på varekjøp og 2% på nettkjøp.

Om en ønsker å fly biz eller bedre til billig penge, absolutt. 

Jeg opptjener stort sett nok til å fly 3-4 ganger t/r I biz med sas til Asia/USA, pr år. Skal godt gjøres med cashback på 1-2%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...