sahu Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars (endret) Fikk opp melding i går i bilen om at jeg måtte etterfylle olje. Dette gjorde jeg, og i dag etter en tur i butikken, så kjente jeg en merkelig lukt i bilen. Åpnet panseret og da kom det litt røyk ut, og så at lokket lå ved siden av. Har fylt olje før og da har det gått smertefritt, men er ingen motor/bilekspert, er det noen som vet hva jeg må gjøre nå? Kan det ta fyr hvis jeg kjører videre, eller er problemet løst nå som jeg har skrudd på lokket? Noen som vet? Endret 10. mars av sahu Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Det går bra om du har fått skrudd på lokket igjen. Bare sjekk at det ikke er mye oljesøl i motorrommet som kan utgjøre en brannfare. 1 Lenke til kommentar
sahu Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Gavekort skrev (37 minutter siden): Det går bra om du har fått skrudd på lokket igjen. Bare sjekk at det ikke er mye oljesøl i motorrommet som kan utgjøre en brannfare. Hva rengjør man ev. med? Typ spesialprodukter eller holder det å skylle/spyle med vann? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars sahu skrev (7 minutter siden): Hva rengjør man ev. med? Typ spesialprodukter eller holder det å skylle/spyle med vann? Motorvask på sprayboks kan kjøpes på Biltema. Legg noe papp under bilen og dysj den ned med sprayen. Bilen må stå i en 30 minutter for å kjøle seg litt ned før du gjør dette, da motorvask også er brannfarlig. Du bør også teste motorvasken på de forskjellige flatene du skal spraye på, slik at du ikke ødelegger plast. 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars sahu skrev (5 minutter siden): Hva rengjør man ev. med? Typ spesialprodukter eller holder det å skylle/spyle med vann? Avfetting/motorvask/zalovann fungerer godt nok. Det vil nok tørke ut av seg selv over tid uansett, men det kan lukte/ryke en stund. 1 Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars (endret) Oppvasksåpe og kost funker bra på olje. Trygt for plastdeler og ledninger også, så lenge man unngår å gjøre plugger og koblinger våte. Endret 10. mars av MailMan13 1 1 Lenke til kommentar
sahu Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Fikk en god nabo til å hjelpe, han brukte noe avfettingsmiddel, klut og kost. Prøvde å kjøre en tur nå, og det var ingen lukt eller røyk fra under panseret - heldigvis. Tusen takk for tipsene deres! 1 Lenke til kommentar
Sinvano Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Gjorde det samme selv to ganger på kort tid på samme bil for noen år siden, fort gjort 😆 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars (endret) Har gjort det på en HiAce for mange år siden, det ble en fin vask i motorrommet da jeg oppdaget det. Omtrent en uke etter at jeg glemte å ha på toppen... Endret 11. mars av oOF 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå