mareusy Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars (endret) Endret 10. mars av mareusy Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Du snakker da om 5*20 mm glass sikring, 4A treg 250V. Den får du vel tak i 'over alt'? Bensinstasjoner, Biltema, Clas Ohlson, Jula er vel noen kandidater.. Godt mulig du for enkelthets skyld bør vurdere 3,15A eller 5A avhengig av utstyret som trenger sikres? Lenke til kommentar
mareusy Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Jeg trengerr de til en forsterker nad 3240pe Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Vet du hvorfor den har gått? Kortsluttet utgangene? Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Ser at det var du som hadde problemer med den ja. Virker jo absolutt som om det er en kortslutning i en av utgangene dine. Ta og koble vekk alt av høyttalerkabler og sjekk om sikringen / beskyttelses-kretsen slår ut da? Lenke til kommentar
mareusy Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Jeg prøve å bi ampe men det jeg ikke så var det var to kabler som sto i fra for av Og nå kommer det ikke lyd i høyttalerene. men jeg åpna forsterken da så jeg at det var to glass sikringer som var litt svarte Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Her har de sikringene dine bare og velge https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/sikringer/glassikring-5-x-20-mm-5-stk-2000048664 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars (endret) Jeg ser at Biltema IKKE har 4A i sitt sortiment, men det er en ganske vanlig verdi og det bør vel være tilgjengelig andre steder.. Hadde du bodd i Lillehammer så kunne du fått av meg... 🙂 Regner med at det bilde av 'bi-ampingen' var et FØR bilde! Endret 10. mars av Woff Lenke til kommentar
mareusy Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Woff skrev (18 minutter siden): Jeg ser at Biltema IKKE har 4A i sitt sortiment, men det er en ganske vanlig verdi og det bør vel være tilgjengelig andre steder.. Hadde du bodd i Lillehammer så kunne du fått av meg... 🙂 Regner med at det bilde av 'bi-ampingen' var et FØR bilde! Jeg bor i lillehammer. Kan jeg komme i dag og hente vis det passer? Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars (endret) Jepp, det går aldeles greit det ja. 🙂 Gi meg beskjed om når du kommer? Endret 10. mars av Woff Lenke til kommentar
mareusy Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Jeg og pappa kommer om en halvtime Lenke til kommentar
mareusy Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Vi satt in de nye sikringene og så skrudde vi på strømmen så sa det poff Og sikringene røyk Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Derfor fikk du med 4... Godt mulig forsterkeren har tatt kvelden ja, håper du testa UTEN noe tilkoblet bak? Det er første bud, test FØRST uten ekstra muligheter for feil.. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Håper det ikke er tilfelle at forsterkeren har gitt seg, det er som regel for dyrt å prøve å få de reparert med dagens timepriser. Lenke til kommentar
mareusy Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Vi prøver på nytt uten høyttaler kabler og strøm Om en stund 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Ser på ei liste her at den forsterkeren i 1990 kostet et par tusen, du får jo ikke engang sjekket den for mindre enn en tusenlapp.... Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars mareusy skrev (Akkurat nå): Om en stund BRA! Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars (endret) Vær obs på at du KUN bruker en kabel til hver høyttaler og at du bruker en leder til pluss og en leder til minus bak på høyttaleren. De to terminalene som heter pluss bak på høyttaleren kan du koble sammen med en kort kabel og det samme med minus. (Altså en kort ledning mellom de to terminalene merket med rødt og en kort kabel mellom de to som er merket med svart.) Når du skal koble til høyttalerne så FJERN den ene kabelen (den øverste eller den nederste på bildet ditt, bruk KUN en kabel, og la de korte kabelene mellom pluggene være der. De kobler sammen elementene i høyttaleren. Disse korte kablene skal fjernes når du benytter to kabler! ) Endret 10. mars av Woff Lenke til kommentar
mareusy Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Woff skrev (3 timer siden): Vær obs på at du KUN bruker en kabel til hver høyttaler og at du bruker en leder til pluss og en leder til minus bak på høyttaleren. De to terminalene som heter pluss bak på høyttaleren kan du koble sammen med en kort kabel og det samme med minus. (Altså en kort ledning mellom de to terminalene merket med rødt og en kort kabel mellom de to som er merket med svart.) Når du skal koble til høyttalerne så FJERN den ene kabelen (den øverste eller den nederste på bildet ditt, bruk KUN en kabel, og la de korte kabelene mellom pluggene være der. De kobler sammen elementene i høyttaleren. Disse korte kablene skal fjernes når du benytter to kabler! ) Ok! Men det funket ikke med å bytte sikringene på nad forsterkeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå