omstart Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Skal ha uten kabel. Dette er 3-pin til 2-pin...Trenger kun selve kontakten. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars omstart skrev (5 minutter siden): Skal ha uten kabel. Dette er 3-pin til 2-pin...Trenger kun selve kontakten. jo har skjønt det, men så for meg du klipper av denne ledningen på midten og bruker hun-kontakt delen. Og så avisolerer du endene på ledningene, både på denne og på ledningen på viften din, å snurrer de sammen og taper rundt. Litt cowboy løsning, men du sa det var vanskelig å nappe ut ledning fra kontakten og sikkert like hardt å få dyttet inn også. Men hvis du greier det, kan du selvsagt bare bruke selve hun-kontakten som er der. 1 Lenke til kommentar
omstart Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Jeg burde jo tenkt på dette tidligere. Selvsagt er det en mulighet. 👏 Fant også denne butikken i Sveits, vi får se. Elfa Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Skal du ha løse kontakter må du ha en spesiell tang for å klemme de på. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars omstart skrev (4 minutter siden): Jeg burde jo tenkt på dette tidligere. Selvsagt er det en mulighet. 👏 Fant også denne butikken i Sveits, vi får se. Elfa det tror jeg ikke du vil frakt & Mva setter stopper for det Lenke til kommentar
omstart Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars sedsberg skrev (3 minutter siden): Skal du ha løse kontakter må du ha en spesiell tang for å klemme de på. Så det er ikke bare å trykke inn ledningen ? Lenke til kommentar
omstart Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Mr.M skrev (2 minutter siden): det tror jeg ikke du vil frakt & Mva setter stopper for det Ja, det baller på seg med frakt i forhold til prisen... 😀 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars omstart skrev (Akkurat nå): Ja, det baller på seg med frakt i forhold til prisen... 😀 blir summen for høy, kan du jo likså godt kjøpe en brukt pc-vifte (med intakt ledning/kontakt) på bruktmarkedet på Finn til under hundrelappen. Lenke til kommentar
omstart Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Tja, vil jo helst bruke den originale vifta som hører til. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars omstart skrev (1 minutt siden): Tja, vil jo helst bruke den originale vifta som hører til. ja men da gjør du evt. cowboy koblingen som jeg nevnte. Har gjort tilsvarende selv på et kjøle-prosjekt jeg hadde, og funker fint det. Det eneste fiklet er i grunn å greie avisolere plastikken på de tynne ledningene, uten å ødelegge kobbertrådene inne i. men selv om du mister et par av de, funker for det. Skal ikke mye til for å bli kontakt. Lenke til kommentar
omstart Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Har gjort det nå. Skal straks teste. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars (endret) 24 minutes ago, omstart said: Så det er ikke bare å trykke inn ledningen ? Ikke med mindre du får ferdig terminerte ledninger, eller klarer å de-pinne den gamle kontakten uten å ødelegge pinnene. Endret 10. mars av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars omstart skrev (18 minutter siden): Så det er ikke bare å trykke inn ledningen ? de er jo trykt inn i utgangspunktet, under produksjonen, så skal vel være mulig å både ta ut og dytte inn. mulig det er en spesielt teknikk, kanskje dytte et syltynt skrujern eller pinsett-spiss nede i samtidig som man drar ut, eller noe slikt. Men rent fysisk burde det gå, kan ikke skjønne annet. Lenke til kommentar
omstart Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Ja, mulig det går an om bruker noe syltynt og dytter i andre enden samtidig. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars (endret) Det er en liten lås du må presse inn. Bommer du på denne kan du ødelegge den så den ikke vil låse igjen etterpå. Edit: Noen har lås i plasthylsa som må løftes opp. Endret 10. mars av sedsberg Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars sedsberg skrev (7 minutter siden): Ikke med mindre du får ferdig terminerte ledninger, eller klarer å de-pinne den gamle kontakten uten å ødelegge pinnene. på 4-pin Molex kontaktene sitter pinnene ganske løst nede i, mener jeg engang brukte spisstang å fikk tak i toppen på de (det som heter terminerte delen?) og dro ut. Men er muligens langt mer tight-fitting på disse små viftekontaktene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars (endret) 3 minutes ago, Mr.M said: på 4-pin Molex kontaktene sitter pinnene ganske løst nede i, mener jeg engang brukte spisstang å fikk tak i toppen på de (det som heter terminerte delen?) og dro ut. Men er muligens langt mer tight-fitting på disse små viftekontaktene. Hvis det er samme patent som vanlige PC-vifter så kan man presse inn en nål eller noe i bakkant for å presse inn låsen mens man drar forsiktig i ledningen. Endret 10. mars av sedsberg 1 Lenke til kommentar
omstart Skrevet 10. mars Forfatter Del Skrevet 10. mars Skal teste dette senere. Men nå er vifta satt i med ledningene koblet sammen. Det funker som bare det, den surrer og går. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars sedsberg skrev (9 minutter siden): Hvis det er samme patent som vanlige PC-vifter så kan man presse inn en nål eller noe i bakkant for å presse inn låsen mens man drar forsiktig i ledningen. ja mente Molex/PC disse løsner for et godt ord mange ganger, så der er nesten problemet det motsatte Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars omstart skrev (1 time siden): Skal ha uten kabel. Dette er 3-pin til 2-pin...Trenger kun selve kontakten. Det enkleste er kanskje å gå til nærmeste elektroforretning og spørre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå