Trippelure Skrevet 22. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. april Entern skrev (1 minutt siden): Jasminum officinale (apotekplante? 😊) Vinterliguster 😀 Nei, og det er feil navn... 😜 Tror du forvekslet det med duftsjasmin... Riktig navn på Duftskjærsmin er : Philadelphus coronarius ------- Ligustrum ovalifolium Tysbast 🥰 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 22. april Rapporter Del Skrevet 22. april (Trodde det var skrivefeil)( ja forvekslet med duftjasmin) Daphne mezereum 😱 farlig dame 😱 Balderbrå😀 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 23. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april Tripleurospermum inodorum 😆 Tunbalderbrå 😜 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 23. april Rapporter Del Skrevet 23. april Lepidotheca suaveolens (god til å prate for seg?😁) Solblom 🌞🌼 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 25. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. april Arnica montana 🥰 Ringblomst 🥰 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 25. april Rapporter Del Skrevet 25. april Calendula offinicalis 😀 (morgenfrue😃 enda en legende plante, du er ekspert på dem jo😊) Estragon 😀 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 25. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. april (Jeg har interessert meg for legeplanter siden jeg ved en tilfeldighet kom over de som 9 åring. Som også ble grunnen til at jeg ble mer intetessert i planter, innsekter, dyr, sykdommer osv osv 😁) Artemisia dracunculus 🤩😋 Malurt 😆 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 25. april Rapporter Del Skrevet 25. april (Så fint og spennende 😊 veldig fint å bevare slike interesser 😊) Artemisia absinthum 😳😱🧝🏻♀️🟢 Malurtengvikler 😁 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 25. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. april Eucosma pupillana 🤩 Burot 😁 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 25. april Rapporter Del Skrevet 25. april Artemisia vulgaris 😁 (Artemisia var forresten en dronning i et småkongedømme på kysten av moderne Tyrkia, hun var den beste admiralen på persisk side i slaget ved Salamis. Og Artemis var såklart en gresk gudinne. Men navnet kan og være guttenavn!) Stjernekorall 🪸 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 25. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. april (Og planteslekten Artemisia er selvfølgelig oppkalt etter den greske gudinnen Artemis som også var gudinne for helbredelse 😉) Her måtte jeg bare velge en art av stjernekorall (som visstnok er betegnelse på en gruppe koraller): Lophelia pertusa - Øyekorall👁 Legesteinkløver 😁 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 25. april Rapporter Del Skrevet 25. april Melilotus officinalis 😀(enda en legeplante 🥳) Svovelkjuke 😁 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 25. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. april (Jeg digger kjuker 😃) Laetiporus sulphureus 🤩 Knivkjuke 🥰 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 25. april Rapporter Del Skrevet 25. april Piptoporus betulinus 😆 Lakkjuke 🧘♂️ 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 25. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. april Ganoderma lucidum 😍 Rødrandkjuke 🥰 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 25. april Rapporter Del Skrevet 25. april Fomitopsis pinicola 😀 Ølgjær 🍺🍻🦠 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 28. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. april Saccharomyces cerevisiae 🍻 😁 Peanøtt 🥜 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 28. april Rapporter Del Skrevet 28. april Arachis hypogaea ❤️ Flamboyant ❤️ 1 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 28. april Rapporter Del Skrevet 28. april (endret) Arachis hypogaea Delonix regia Storspove Endret 28. april av N-4K0 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 28. april Rapporter Del Skrevet 28. april (endret) Numenius Arquata Afrikabladhøne Endret 28. april av Entern 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå