Trippelure Skrevet 17. mars Forfatter Del Skrevet 17. mars Trisetum spicatum 😃 Filtkongslys 🥰 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Verbascum thapsus 😀 flott navn 😀 Dagfiol 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 20. mars Forfatter Del Skrevet 20. mars Hesperis matronalis Myrfiol 😍 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars Viola palustris (nydelig plante 🥰) Engfiol 1 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Viola canina Må nesten joine her, men jeg må (som jeg regner med at dere gjør også) google ting, for det er veldig få navn jeg kan utenat har ikke lest stort her, så det kan fort bli dobbelt opp. Hm... honningbie! 2 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Apis mellifera (jeg må også Google eller bruke Wikipedia ) Dompap 🥰 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 21. mars Forfatter Del Skrevet 21. mars (endret) Jeg googler de gangene jeg ikke kan navnet fra før. Velkommen til leken min @N-4K0 😃 Om du har noe spennende info eller kommentar til navnet, er det lov å skrive kort og svare 🤓 Pyrrhula pyrrhula (de lager en lyd som høres sånn ut 😊) Maigull 🤩 Entern skrev (23 timer siden): Viola palustris (nydelig plante 🥰) Ja det er min favorittfiol, den er så vakker når man ser den ute og veldig liten og søt 🥰 Endret 21. mars av Trippelure 2 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Chrysosplenium alternifolium 😵💫😅 Hettemåke 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 21. mars Forfatter Del Skrevet 21. mars Chroicocephalus ridibundus Stjertmeis 🥰 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 22. mars Forfatter Del Skrevet 22. mars Amanita muscaria (rød fluesopp)🍄 Grønn fluesopp 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 22. mars Forfatter Del Skrevet 22. mars Pongo pygmaeus (Borneoorangutang), Orang betyr mann/folk og hutan betyr skog på malay og indonesisk. Så orangutang betyr skogfolk/folket fra skogen 🥰 Sibirtiger PS. Når noen skriver et navn som kan være flere arter, som @N-4K0 og @Entern har gjort nå med fluesopp og orangutang, må man bare velge en art selv og skrive hvilken man valgte i parentes 😉 1 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Pantera Tigris Altaica (pantera Tigris var første latinske navn på dyr jeg lærte meg🥰) Snøleopard 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 22. mars Forfatter Del Skrevet 22. mars Panthera unica 🥰 Panterfluesopp 😆 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 23. mars Forfatter Del Skrevet 23. mars Thymallus thymallus Lakselus 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 23. mars Del Skrevet 23. mars Lepeophtheirus salmonis 😱 (kult navn, og salmonis har med laks å gjøre 😁 artig at det fæle dyret egentlig er et krepsdyr 😳🤨 og ikke en mark eller noe 😅) Lagesild 🥰 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå