Gjest af591...ea7 Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Kan man ta ut gratis penger i Norge på noen måte eller koster det 10kr? Anonymous poster hash: af591...ea7 Lenke til kommentar
Nepa Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Leste en kommentar om at noen syntes en Eika-bank var dyr, så de skiftet til en billigere bank. Dessverre skrev de ikke navnet på den billigere banken. Flere banker la til et 10-kroners gebyr ved nyttår. Folk skriver om dette på fb-gruppa "Ja til kontanter". I usentrale deler av landet reduseres også antallet minibanker og filialer. Økokrim mener nå det er best å avskaffe tusenlappen. Skulle seddelverdiene utviklet seg normalt, ville vi nok sett 2-tusenlapper og 5-tusenlapper allerede. Men de ønsker i stedet å la oss sitte igjen med 500-lapper, 200- og 50-lapper. Hvis de ikke kommer til å "ta" 500-lappen også. Det er jo så mange kriminelle der ute, og da må den vanlige borger finne seg i å bli mistenkt. 2 1 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Trodde det stod som krav at lønn ikke skulle belastes meg gebyr for uttak? 1 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Gjest af591...ea7 skrev (2 timer siden): Kan man ta ut gratis penger i Norge på noen måte eller koster det 10kr? Anonymous poster hash: af591...ea7 Norwegian kredittkort. 1 Lenke til kommentar
Gjest af591...ea7 Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Så det går ikke lenger ann å ta ut penger i minibank eller matbutikk gratis nå med sparebank1, er det sånn å forstå? Anonymous poster hash: af591...ea7 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Google Sparebank 1 *region* prisliste for priser med din bank. Er du over 25 år så koster det sikkert en tier. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Gjest af591...ea7 skrev (1 time siden): Så det går ikke lenger ann å ta ut penger i minibank eller matbutikk gratis nå med sparebank1, er det sånn å forstå? Er det ikke lettere å sjekke prislisten i din bank enn å håpe på riktige svar her? Du har ikke engang sagt hvilken Sparebank1 du bruker. Lenke til kommentar
Gjest af591...ea7 Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Hvis man tar ut penger i en matbutikk kan man selv si at jeg vil ta ut 1000kr, men jeg vil bare ha 200lapper? Og samme med i minibank? Anonymous poster hash: af591...ea7 Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Så de falske 200 lappene du vil blande med ekte, hvordan ser de ut? Lenke til kommentar
nor.jorgen Skrevet 11. mars Del Skrevet 11. mars 9 hours ago, Guest af591...ea7 said: Hvis man tar ut penger i en matbutikk kan man selv si at jeg vil ta ut 1000kr, men jeg vil bare ha 200lapper? Og samme med i minibank? Anonymous poster hash: af591...ea7 Det varierer nok fra butikk til butikk, eller fra minibank til minibank. Minibank kan jeg ikke huske sist jeg brukte, men på Rema 1000 har jeg kunnet be om størrelsen på sedlene. Lenke til kommentar
Gjest af591...ea7 Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars fwj__ skrev (På 10.3.2024 den 3:42 PM): Så de falske 200 lappene du vil blande med ekte, hvordan ser de ut? Hva babler du om? Anonymous poster hash: af591...ea7 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars Gebyrfri Visa har 0 kr. i gebyr, men ein må betale inn uteståande dersom ein skal unngå renter på kontantuttak. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Tviler på at penger kan tas ut gratis noe sted Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Maskinfører skrev (19 timer siden): Tviler på at penger kan tas ut gratis noe sted Tror.... Tviler... Sjekk vilkårene i din bank, og bytt når du finner noe bedre Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Slettet-fsaSP0zV skrev (12 minutter siden): Tror.... Tviler... Sjekk vilkårene i din bank, og bytt når du finner noe bedre Takk for tips men tror jeg holder meg til SpareBank 1 DNB er helt uaktuelt 😀 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars Maskinfører skrev (9 timer siden): Takk for tips men tror jeg holder meg til SpareBank 1 DNB er helt uaktuelt 😀 Det finnes veldig mange flere banker å velge mellom enn de to. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars Maskinfører skrev (10 timer siden): Takk for tips men tror jeg holder meg til SpareBank 1 DNB er helt uaktuelt 😀 Det var ikke noe tips, men en oppfordring til å lese vilkårene i stedet for å tro eller tvile. Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars Kan ta ut 2000 i måneden med revolut uten avgifter i hvert fall. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars Tanner skrev (8 minutter siden): Kan ta ut 2000 i måneden med revolut uten avgifter i hvert fall. Lunar har 5000 kr,- pr dag, opptil 15 000 kr,- pr mnd. I motsetning til Revolute har Lunar også norsk bankkontonummer, hvis jeg husker korrekt. Vel å merke får man ikke gjort kontantuttak i butikk med utenlandske bankkort. Jeg tror først å fremst at 10-kroners gebyret er for å få folk til å bruke enda mindre kontanter, slik at man på sikt kan gå over til et kontantløst samfunn. Tipper at 10 kr,- fort blir til 15, så 25 og kanskje 50 kr,- om noen år. Så lenge man ikke har svin i skogen - er kontanter helt unødvendig i dag. Det er flere fordeler enn ulempen ved å kutte ut kontanter i dagens samfunn. De som lever et analogt hipster-liv, får finne frem det gode gammeldagse sjekkheftet. Ellers kan man vel sette inn penger på spillekonto hos Norsk Tipping, gå til en spillkommisjonær type Narvesen og be om å få ta ut pengene i kontnater. Life hack, helt til hvitvaskingsbrevet dukker opp i postkassa. ;P Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars Milhouse85 skrev (13 minutter siden): Jeg tror først å fremst at 10-kroners gebyret er for å få folk til å bruke enda mindre kontanter, slik at man på sikt kan gå over til et kontantløst samfunn. Tipper at 10 kr,- fort blir til 15, så 25 og kanskje 50 kr,- om noen år. Sitat Loven sier at et gebyr for å få en faktura ikke kan overstige selskapets faktiske kostnad med å fakturere. https://www.forbrukertilsynet.no/varsler-forbud-og-hoye-ukesboter-dersom-selskapene-fortsetter-med-ulovlige-fakturagebyrer Om det skulle dukke opp hinsidige gebyr på uttak av kontantar meiner eg at det må på plass eit liknande lovverk for bankgebyr på lik linje med fakturagebyr. No burde dette uansett ikkje vere noko stort problem sidan ein kan bruke bankkort eller vipps i dei fleste samanhengar. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå