JohnnyEnglish Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg skal kjøpe bærbar pc over helga, men har et lite problem. Jeg har tenkt å kjøpe en Fujitsu Siemens Amilo d1840 på komplett.no, men er ikke sikker på om jeg skal kjøpe den med 2,8ghz eller den med 3ghz. For det første er det 2000 kr i forskjell, og for det andre har begge en hardisk med bare 4200 rpm. Noe som er litt treigt? Hvis jeg kjøper maskina med 2,8ghz har jeg nemelig råd til å kjøpe ny hardisk med større rotasjons hastighet. Da tenker jeg helst på Hitachi Travelstar 7K60 med 7200rpm. Er dette en god ide, eller er det ikke spesielt stor forskjell på en hardisk med 4200rpm og en med 7200rpm? Jeg har lyst på en så rask maskin som mulig, da jeg har tenkt å bruke maskina mye til spill og videoredigering... Er som sagt litt usikker da jeg ikke har så veldig mye peiling på data... Trenger goode råd av erfarne pcexperter!! På forhånd takk! Lenke til kommentar
JohnnyEnglish Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 ja, så var det de gode rådene da... Lenke til kommentar
Mr.Nut Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 1. 7200 rpm er MYE bedre enn 4200 rpm. 2. Du vil ikke merke forskjell på 2,8 ghz og 3 ghz. Lenke til kommentar
Racerfreak Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Har testet denne PCen i HL2 Beta. Den virket fint så lenge det ikke var noen eksplosjoner på full oppløsning, men da var AA og Anisotropisk filtrering + at det var en 2.6. Må inrømme at jeg heller ikke liker rotasjonshastigheten. Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Folkens, sjekk hva andre bærbare har da! Dere kan jo ikke sammenligne hdd med en stasjonær!! Det mest vanlige er vel 4200 og 5400rpm disker i bærbare! Kan vel få tak i 7200rpm, men har da ikke sett større en 60gig! Det er jo ikke noe probl å sette inn en slik en i den dere har. ellers er det en konge pc har en selv:D Lenke til kommentar
Eminent Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 1. 7200 rpm er MYE bedre enn 4200 rpm. 2. Du vil ikke merke forskjell på 2,8 ghz og 3 ghz. Helt enig Lenke til kommentar
JohnnyEnglish Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 takk folkens! har allerede bestillt den! kjøpte med 2x512mb minne +++ hadde ikke råd til ny hardisk da men, får muligens innvistere i dette senere... hvilke erfaringer har forresten marjusen med maskina til spill osv??? gleder meg enormt til den kommer neste uke *kribler i fingrene* Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Heisann. Jeg er ikke den som spiller mest, men når jeg fikk den måtte jeg jo teste den. Satt å spilte NFS Underground i ca 2 timer uten problemer. Den blei ikke spesielt varm av dette. Jeg har også prøvd Prince Of Persia, dette gikk også veldig smooth på den! Jeg kan anbefale denne pcen på det sterkeste. Jeg er utrolig fornøyd! Den klarer absolutt alt som alle andre stasjonære og den er utrolig god å bruke! Lenke til kommentar
Eminent Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 hmm kanskje lit hard å ta i Lenke til kommentar
JohnnyEnglish Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 høres konge ut!! hva med støy da? høres den ut som en hårføner? jeg har for øyeblikket en gammel compaq presario 7000 med penitum 3 - den bråker noe for jævli! vifta går konstant! håper d1840 ikke er som den, selv om jeg kanskje burde forvente noe lignende siden det er en desktop erstatter??? Lenke til kommentar
Eminent Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 dakar deg neppe koselig med hårføner laptop Lenke til kommentar
JohnnyEnglish Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 morsom type Lenke til kommentar
Eminent Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 nei nei nei... bare kjeder meg å det skjer ingenting morsomt i forumet men men. Lenke til kommentar
JohnnyEnglish Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 ut å trekk litt frisk luft da vell hehe... Lenke til kommentar
Eminent Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 hehe... jaja ei men tilbake til teamet skakke være til noen større plage enn jeg har vært Lenke til kommentar
JohnnyEnglish Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 hehe men tilbake til spørsmålet mitt: er d1840 sammenlignbar med en hårføner eller hva? jeg er utrolig spent på maskina som jeg får på onsdagen eller torsdagen...! (2,8ghz - 60gb - 1024mb - 128mb video +++) er saker detta, eller hva?!! Lenke til kommentar
Eminent Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Sier seg jo selv at den ikke bråker så mye... leste en test på den for ikke så lenge siden å den var vist nok ikke så ille. Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Den er ABSOLUTT ikke ille i det hele tatt! Sitter og spiller eller andre tunge oppgaver så er den relativt stille. Jeg synes den er utrolig behagelig! Ikke særlig varm blir den hell. Du burde bare gleede deg til denne...om du ikke har håp om en batteri tid på over 2 timer da Menneh, jeg har alltid sagt, batterikapasiteten er ikke relevant. Sjekka prisen på ett ekstra batteri og det kom på 499,- og det er ikke gæli. Da har du faktisk FIRE timer batterikapasitet Jeg er strålende fornøyd og ser fram til tg04 i vikingskipet! Skal bli en sann fornøyelse og komme dit med min 3,5kg tunge kraftmaskin i en ryggsekk. Se på alle som sliter med 19" crt skjermer, maxitower og tunge høytalere. Skal glise rått når jeg får opp pcen og ser den kan måle seg med de fleste som er der. Liker også headsets bedre enn 15" cervin vega høytaler:p Noen flere som skal dit da? Lenke til kommentar
Eminent Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 hehe TG 04 ja. det er noe de fleste gleder seg til men tl dt du sa. noen av oss har flate skjermer å kabinetter osv som ikke er så store. så jeg har en sekk jeg har plass til alt i for jeg finner ingen bærbar som kan fylle mine behov men opp til en hver person da men ser at bærbare blir mer å mer brukt på LAN som ol. osv. bare en hau av usb/firewire harddisker som ligger strødd rundt eller 10 stabla pent å pyntlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå