Gå til innhold

Prescott?

s0ppen

Anbefalte innlegg

jeg er mega sugen på en ny prosessor her, skulle kjøpe i stad. surfa litt rundt så fant jeg noe som het "Pentium 4 Prescott"...

Hva er Prescott? :p

Kan ikke se jeg finner denne på andre enn www.itbutikken.no , og da står det at den ikke kommer før i februar. Er det verdt å vente på dette?

Funker den til mitt hovedkort? Abit IC7-G

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
w000t... ver. 1,1

hvordan finner jeg ut dette? :)

På en lapp på hk'et står det ett nummer, og hvilken versjon hk'et ditt er...den lappen er klistra med sokkelen til CPUen, bare å ta en titt ;)

Hvor lenge siden var det du mottok kortet?

Lenke til kommentar
huff da, det var "VER. 1.0"

da går det ikke med prescott? :| :thumbdown:

Hvis jeg husker rett, så skal det være en 1,0 ver av IC7-G og en ver 1,1. Det er ivertfall slikt for IC7, hvis det er likt på begge, så støtter ikke ditt prescott :(

Men vi får håpe at jeg husker feil da. Noen andre kan vel bekrefte det?

Lenke til kommentar
:scared: iiiiiik

.....mulig dette høres helt utrolig teit ut, men er det ikke mulig å oppgradere noe, feks. BIOS. Så jeg får støtte for Prescott? :dribble:

På IC7-MAX3 må du ha nyeste BIOS, altså ver 1.3 for at det skal kunne støtte Prescott, det tror jeg man må på IC7 ver 1,1 også. Men om det er en annen sak på IC7-G husker jeg ikke...beklager, noen andre må ta for seg det ;)

Lenke til kommentar
Lite trolig at Bios oppdateringer hjelper for å få støtte for Intel sin Prescott serie, problemer ligger i "strøm styringa" på hovedkortet. Prescott cpu`ene krever mere "juice" en det de av fleste dagens hovedkort kan levere.

Jeg vet at problemet ligger i strømstyringa, men jeg har lest at man må oppdatere BIOS slik at hk skal gjenkjenne CPU'en...dette antar jeg ikke, jeg har lest at andre folk har skrevet det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...