s0ppen Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 jeg er mega sugen på en ny prosessor her, skulle kjøpe i stad. surfa litt rundt så fant jeg noe som het "Pentium 4 Prescott"... Hva er Prescott? Kan ikke se jeg finner denne på andre enn www.itbutikken.no , og da står det at den ikke kommer før i februar. Er det verdt å vente på dette? Funker den til mitt hovedkort? Abit IC7-G Lenke til kommentar
Gef Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg ville venta...Prescott er den nye P4'en som er kalt P4E, som kommer snart. Den vil være bedre enn vanlig P4, men hvor mye kan man ikke være sikker på enda. Hvis du har ver 1,1 av IC7-G, skal det gå fint Lenke til kommentar
s0ppen Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 w000t... ver. 1,1 hvordan finner jeg ut dette? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 w000t... ver. 1,1 hvordan finner jeg ut dette? På en lapp på hk'et står det ett nummer, og hvilken versjon hk'et ditt er...den lappen er klistra med sokkelen til CPUen, bare å ta en titt Hvor lenge siden var det du mottok kortet? Lenke til kommentar
s0ppen Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 huff da, det var "VER. 1.0" da går det ikke med prescott? :| Lenke til kommentar
Gef Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 huff da, det var "VER. 1.0" da går det ikke med prescott? :| Hvis jeg husker rett, så skal det være en 1,0 ver av IC7-G og en ver 1,1. Det er ivertfall slikt for IC7, hvis det er likt på begge, så støtter ikke ditt prescott Men vi får håpe at jeg husker feil da. Noen andre kan vel bekrefte det? Lenke til kommentar
s0ppen Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 iiiiiik .....mulig dette høres helt utrolig teit ut, men er det ikke mulig å oppgradere noe, feks. BIOS. Så jeg får støtte for Prescott? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 iiiiiik .....mulig dette høres helt utrolig teit ut, men er det ikke mulig å oppgradere noe, feks. BIOS. Så jeg får støtte for Prescott? På IC7-MAX3 må du ha nyeste BIOS, altså ver 1.3 for at det skal kunne støtte Prescott, det tror jeg man må på IC7 ver 1,1 også. Men om det er en annen sak på IC7-G husker jeg ikke...beklager, noen andre må ta for seg det Lenke til kommentar
ColaBoy Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Lite trolig at Bios oppdateringer hjelper for å få støtte for Intel sin Prescott serie, problemer ligger i "strøm styringa" på hovedkortet. Prescott cpu`ene krever mere "juice" en det de av fleste dagens hovedkort kan levere. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Lite trolig at Bios oppdateringer hjelper for å få støtte for Intel sin Prescott serie, problemer ligger i "strøm styringa" på hovedkortet. Prescott cpu`ene krever mere "juice" en det de av fleste dagens hovedkort kan levere. Jeg vet at problemet ligger i strømstyringa, men jeg har lest at man må oppdatere BIOS slik at hk skal gjenkjenne CPU'en...dette antar jeg ikke, jeg har lest at andre folk har skrevet det! Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Det er mulig det vil komme presscott prosessorer som er støttet av de fleste 478 hk vi har i dag. vent å se. kanskje det ordner seg. Edit: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=1635120 Endret 15. januar 2004 av Knick Knack Lenke til kommentar
s0ppen Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 tingen er det, om jeg kan ha prescott venter jeg til det kommer, kan jeg ikke kjøper jeg ny cpu NÅ! Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 tingen er det, om jeg kan ha prescott venter jeg til det kommer, kan jeg ikke kjøper jeg ny cpu NÅ! Følger du linken i forrige post ser du at du muligens vil kunne oppgradere til P4E 3GHz Lenke til kommentar
Gef Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg hadde uheldigvis rett, hk'et ditt må være ver 1,1 for å støtte prescott les her: http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t...hlight=prescott Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå