Gå til innhold

PHP- kode feil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor kommer variablen $tittel fra?

er det noe du sender fra et skjema, ligger i en session, er i en cookie, sendes i adresselinjen eller kommer den tidligere i scriptet?

Hvis du sender den i adresselinjen (index.php?Tittel=1) så må du bruke $_GET['Tittel']. Er dette tilfellet bruker du denne:

$query = "SELECT * FROM news WHERE id='".$_GET['Tittel']."'";

Sendes variablen med et skjema hvor method = post bruker du $_POST.

Hvis det kan variere hvordan den sendes, så lenge det ikke er session kan du også bruke $_REQUEST['Tittel']

(gjelder da for GET, POST og COOKIE)

Lenke til kommentar

Antar at feilen er i nyhetsskriptet på hjemmesiden din? Når jeg stakk innom, fikk jeg denne feilmeldingen :

Parse error: parse error in /home/f88d7de/public_html/nyheter/view2_include.php on line 7

Legg merke til at det ikke er feil i linje 9, men 7.

Holder på med mitt eget nyhetsskript selv, og det fungerer brillefint. Hvis du vil ha litt kode, er det bare å sende en PM.

Lenke til kommentar

Hei. Orker ikke lese i gjennom alle svarene, men etter mysql_query( "whatever" ), endre det til mysql_query( "whatever" ) or die( mysql_error());

Så finner du fort ut om queryen er gyldig. Er den det ikke, vil du få denne feil meldingen: Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource bla bla.

mysql queryen din... hvis du bruker variabler fra POST eller GET, er det viktig å definere dette i mysql_queryen. Bruk derfor '{$_GET[Tittel]}' <-- med ' tegn.

Hvis du ikke skulle få noen feil melding, så skriv print( mysql_num_rows( $result )) for å se hvor mange linjer som ble gitt tilbake. Er det null, vil ingen ting av while loopen bli printet ut.

Endret av Ronnyronny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...