Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2024


Anbefalte innlegg

Søkerma skrev (4 timer siden):

Noen som vet når vi får utlevert uniform og om vi må gå i uniform hver dag?

Det varierer fra hvilken skole du går på. Men alt fra rundt November-Januar blir uniformer utdelt. Du må bruke dette hver dag du har undervisning på skolen.

Endret av Max123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bumblebee1337 skrev (14 timer siden):

Går det fint å ha mat, bøker, pennal, «gymtøy», skift, sko o.l sammen med PC-en i den sekken? Har du prøvd?

Sekken har en egen lomme bare til PC mellom ryggen din og sekken, hvis det gir mening. Den er adskilt alt annet. Ellers så er det plass til et par sko, mat, pennal og litt skift. Kommer an på antall bøker, men jeg synes sekken funker veldig fint. Større enn 30L-skolesekk, så begynner det å se ut som du har en koffert på ryggen omtrent. I verste fall får du ta med deg en liten treningsbag ved siden av, hvis du skal ha med masse bøker og heller har treningstøy og sko i bag’en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har fått noe mer informasjon om for eksempel oppstart, bøker, læreplan eller vet om vi kommer til å få det før oppstart? 

Når jeg prøver å betale studieavgiften på Studentweb står det at det ikke har kommet noen faktura. Er det noen andre som har fått betalt studieavgiften? Må jeg semesterregistrere meg før jeg får fakturaen, og er det mulig å gjøre før oppstart?  

Lenke til kommentar
phssøker24 skrev (13 timer siden):

Er det noen som har fått noe mer informasjon om for eksempel oppstart, bøker, læreplan eller vet om vi kommer til å få det før oppstart? 

Når jeg prøver å betale studieavgiften på Studentweb står det at det ikke har kommet noen faktura. Er det noen andre som har fått betalt studieavgiften? Må jeg semesterregistrere meg før jeg får fakturaen, og er det mulig å gjøre før oppstart?  

Lurer på det samme🥰

Lenke til kommentar
phssøker24 skrev (13 timer siden):

Er det noen som har fått noe mer informasjon om for eksempel oppstart, bøker, læreplan eller vet om vi kommer til å få det før oppstart? 

Når jeg prøver å betale studieavgiften på Studentweb står det at det ikke har kommet noen faktura. Er det noen andre som har fått betalt studieavgiften? Må jeg semesterregistrere meg før jeg får fakturaen, og er det mulig å gjøre før oppstart?  

Stod at man skulle vente med å registrere seg til det blir gitt beskjed om dette

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei! 
tenkte å legge ut her før jeg kvitta meg med de. Er et par år siden jeg gikk ut fra PHS nå. Og skal plutselig flytte, å har alle disse skolebøkene liggende. Om noen vil ha de (vet ikke om noe er utdatert), men de fikk meg da gjennom skolen :) 

De gis bort gratis, enten hentet i Trondheim eller sendes (mot frakt), ønsker helst å bli kvitt alle med en gang.

IMG_7847.jpeg

IMG_7846.jpeg

IMG_7845.jpeg

Lenke til kommentar
Archipel skrev (1 time siden):

Hei! 
tenkte å legge ut her før jeg kvitta meg med de. Er et par år siden jeg gikk ut fra PHS nå. Og skal plutselig flytte, å har alle disse skolebøkene liggende. Om noen vil ha de (vet ikke om noe er utdatert), men de fikk meg da gjennom skolen :) 

De gis bort gratis, enten hentet i Trondheim eller sendes (mot frakt), ønsker helst å bli kvitt alle med en gang.

IMG_7847.jpeg

IMG_7846.jpeg

IMG_7845.jpeg

Har sendt deg pm :) 

Lenke til kommentar
Andreas0987 skrev (På 19.7.2024 den 5:32 PM):

Noen her som har erfaring med nyere modellene av MacBook Air i forhold til tidligere studier og evt PHS når det kommer til å skrive dokumenter, hverdagslig studieting og annet? Så at det var folk med i tråden som har studert tidligere på andre studier og PHS. 

Hei! Nyere MacBook Air funker helt fint til hverdagslige skoleting:) Hadde en eldre MacBook Air (2017 tror jeg) ved studiestart i fjor, og den var såpass gammel at jeg ikke fikk installert nyeste programvare. Måtte derfor kjøpe ny pc (gikk for lenovo). Så bortsett fra at PC/mac må være i stand til å ha nyeste programvare, trenger det ikke være noe fancy greier:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
02anonym skrev (23 timer siden):

Hei! Nyere MacBook Air funker helt fint til hverdagslige skoleting:) Hadde en eldre MacBook Air (2017 tror jeg) ved studiestart i fjor, og den var såpass gammel at jeg ikke fikk installert nyeste programvare. Måtte derfor kjøpe ny pc (gikk for lenovo). Så bortsett fra at PC/mac må være i stand til å ha nyeste programvare, trenger det ikke være noe fancy greier:)

Støtter denne, Lenovo laptoper som kommer på kampanje rundt skolestart er ofte gode nok til SKOLE.

Lenke til kommentar
02anonym skrev (På 4.8.2024 den 10:01 PM):

Hei! Nyere MacBook Air funker helt fint til hverdagslige skoleting:) Hadde en eldre MacBook Air (2017 tror jeg) ved studiestart i fjor, og den var såpass gammel at jeg ikke fikk installert nyeste programvare. Måtte derfor kjøpe ny pc (gikk for lenovo). Så bortsett fra at PC/mac må være i stand til å ha nyeste programvare, trenger det ikke være noe fancy greier:)

Skjønner! Hva med eksamener og større dokumenter? Ble pc’en veldig varm etter en lang skoledag med mye skriving, eller gikk det helt fint?

Lenke til kommentar
Archipel skrev (På 4.8.2024 den 1:28 PM):

Hei! 
tenkte å legge ut her før jeg kvitta meg med de. Er et par år siden jeg gikk ut fra PHS nå. Og skal plutselig flytte, å har alle disse skolebøkene liggende. Om noen vil ha de (vet ikke om noe er utdatert), men de fikk meg da gjennom skolen :) 

De gis bort gratis, enten hentet i Trondheim eller sendes (mot frakt), ønsker helst å bli kvitt alle med en gang.

IMG_7847.jpeg

IMG_7846.jpeg

IMG_7845.jpeg

Er disse fortsatt ledige? Kan isåfall hente i morgen☺️

Lenke til kommentar
Andreas0987 skrev (5 timer siden):

Noen som vet om det er nødvendig/viktig å ha med pc første uka/fadderuka? Skjønner at det sikkert er «greit å ha i tilfelle», men noen som vet om det er viktig?

Du trenger det hvert fall ikke første dag, ved mindre annen beskjed er gitt. De andre dagene kan det være nødvendig da dere blant annet skal få tilgang til de ulike systemene osv. Men antar at du kan spørre om dette første dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...