Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2024


Anbefalte innlegg

26 minutes ago, Phssøker1999 said:

Flere enn meg som holder på å bli gal av denne ventingen eller??😅

Jeg har søkt alle 3 studiesteder, men med 52,5 i snitt er jeg veldig usikker på hvor/om jeg kommer inn. Har derfor ventet med å finne sted å bo til jeg vet sikkert. Flere som gjør det samme? Er planen å finne noe før skolestart eller evt å bli kjent med noen i fadderuken feks, og flytte sammen?

jeg kjenner ingen andre som har søkt i år, så jeg starter på bar bakke!

Har funnet et sted i Bodø per nå. Er fra Oslo området så stresser ikke helt med Oslo enda. Skal på visning i Stavern 22.Juli og det er etter vi har fått svar, så får se☺️  kjenner heller ingen som har søkt i år!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Phssøker1999 skrev (1 time siden):

Flere enn meg som holder på å bli gal av denne ventingen eller??😅

Jeg har søkt alle 3 studiesteder, men med 52,5 i snitt er jeg veldig usikker på hvor/om jeg kommer inn. Har derfor ventet med å finne sted å bo til jeg vet sikkert. Flere som gjør det samme? Er planen å finne noe før skolestart eller evt å bli kjent med noen i fadderuken feks, og flytte sammen?

jeg kjenner ingen andre som har søkt i år, så jeg starter på bar bakke!

Jeg holder også på å bli gæren🫠Har reservert rom i et kollektiv i Bodø🤞🏼

Lenke til kommentar
Phssøker1999 skrev (1 time siden):

Flere enn meg som holder på å bli gal av denne ventingen eller??😅

Jeg har søkt alle 3 studiesteder, men med 52,5 i snitt er jeg veldig usikker på hvor/om jeg kommer inn. Har derfor ventet med å finne sted å bo til jeg vet sikkert. Flere som gjør det samme? Er planen å finne noe før skolestart eller evt å bli kjent med noen i fadderuken feks, og flytte sammen?

jeg kjenner ingen andre som har søkt i år, så jeg starter på bar bakke!

Jeg har søkt Stavern og Bodø, og har fått hybel i studentbolig i Bodø og jeg har reservert et rom i kollektiv i Stavern. Begge plassene hadde ordning slik at hvis man ikke kommer inn faller boplassen bort. Det i Stavern er privat, men har forstått det sånn at de gjerne gjør slik til phs studenter.  

Jeg kjenner heller ingen, og gruer meg litt.

Lenke til kommentar
phs24 skrev (4 minutter siden):

Jeg har søkt Stavern og Bodø, og har fått hybel i studentbolig i Bodø og jeg har reservert et rom i kollektiv i Stavern. Begge plassene hadde ordning slik at hvis man ikke kommer inn faller boplassen bort. Det i Stavern er privat, men har forstått det sånn at de gjerne gjør slik til phs studenter.  

Jeg kjenner heller ingen, og gruer meg litt.

Hva har du i snitt?🤞🏼

Lenke til kommentar

Jeg flytter hjem hvis jeg kommer inn i Oslo. Har snakket med en utleier i Bodø, så skulle ringe han om jeg kom inn, mens Stavern tar jeg det litt som det kommer siden det er siste valget😅 Håper på å komme inn i Oslo så jeg slipper å tenke så mye på å flytte tingene mine + har katt så han blir med på flyttelasset også. Virker som utifra de to siste årene at svaret kommer 17ende mellom 13:00 & 15:00

Lenke til kommentar

Synes det er mye høyt snitt her jeg asså😅 sitter med 51,7 og følte meg ganske trygg. Nå kommer nervene litt kjente jeg. Håper jeg kommer inn i Stavern/Bodø nå!!! Fiksa privat kollektiv begge stedene, så avviser man bare hvis man ikke kommer inn. De fleste har en ordning som kalles for «reservert kontrakt» der man signerer men slipper å betale hvis man ikke kommer inn. Så jeg anbefaler å finne et sted nå før kaos senere denne uka!

Lenke til kommentar

Glemte forresten å si. Tenker det skal mye til for at snittet går opp i år, når vi er færre søkere og uten poenggrensen til fysiske. Men så klart, alt kan skje. Bare prøver å tenke litt logisk, at statistisk sett skal snittet synke litt og alle som har over fjordårets snitt vil nok komme inn. Men dette er bare min mening! Vi får se i morgen. Bare å legge fra seg telefon og gjøre noe annet😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fått studentbolig i Bodø, og har Bodø på første plass. Har 52,9 i snitt og har vært helt nervevrak de siste dagene. Hjelper ikke på at svaret muligens ikke kommer i dag heller. Er så redd for at snittet ikke holder, selv om statistikken kanskje tilsier at snittet går ned. Men tør virkelig ikke ta noe på forskudd, så er vel ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet..

Lenke til kommentar
phssøker98765 skrev (23 minutter siden):

Glemte forresten å si. Tenker det skal mye til for at snittet går opp i år, når vi er færre søkere og uten poenggrensen til fysiske. Men så klart, alt kan skje. Bare prøver å tenke litt logisk, at statistisk sett skal snittet synke litt og alle som har over fjordårets snitt vil nok komme inn. Men dette er bare min mening! Vi får se i morgen. Bare å legge fra seg telefon og gjøre noe annet😁

Matematisk sett er det umulig å forutse om snittet øker eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
phssøker98765 skrev (57 minutter siden):

Synes det er mye høyt snitt her jeg asså😅 sitter med 51,7 og følte meg ganske trygg. Nå kommer nervene litt kjente jeg. Håper jeg kommer inn i Stavern/Bodø nå!!! Fiksa privat kollektiv begge stedene, så avviser man bare hvis man ikke kommer inn. De fleste har en ordning som kalles for «reservert kontrakt» der man signerer men slipper å betale hvis man ikke kommer inn. Så jeg anbefaler å finne et sted nå før kaos senere denne uka!

Mange med høyt snitt her nå, men det er bare en bitteliten brøkdel som er aktive på forumet. Var en del med lavere snitt som var aktive tidligere i år. Er også spent på hvor mange man sitter igjen med som er funnet egnet. Virket som at overraskende mange røk/ikke møtte på de fysiske testene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Student-202X skrev (46 minutter siden):

Mange med høyt snitt her nå, men det er bare en bitteliten brøkdel som er aktive på forumet. Var en del med lavere snitt som var aktive tidligere i år. Er også spent på hvor mange man sitter igjen med som er funnet egnet. Virket som at overraskende mange røk/ikke møtte på de fysiske testene

I min pulje i Oslo var vi 25 som møtte på fysiske tester, av totalt 44 påmeldte. Var i tillegg hvertfall 3 som røk under testene som jeg registrerte, så det er et betydelig frafall ja!

Lenke til kommentar
Phssøker1999 skrev (18 minutter siden):

I min pulje i Oslo var vi 25 som møtte på fysiske tester, av totalt 44 påmeldte. Var i tillegg hvertfall 3 som røk under testene som jeg registrerte, så det er et betydelig frafall ja!

Oi, såpass! Det var mange. I min pulje møtte alle opp, men minst 10stk røk

Lenke til kommentar
Bumblebee1337 skrev (22 minutter siden):

Lykke til i morgen alle sammen. Gjør noe dere synes er gøy i dag/kveld, så tiden går fortere. Regner med folk skriver her når svarene kommer i morgen.

Og husk hvis det ikke går veien så ikke gi opp hvis dette er drømmen. 

Men vet vi at det kommer i morgen og ikke i dag? Driver og sjekker hele tiden i dag jeg🤣

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...