Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2024


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei alle, har søkt i år og er ganske sikker på at jeg kommer inn. Politi har alltid vært drømmen. Men statistikken på antall utdannet politi i jobb skremmer meg. Noen som har tenkt på dette? Er redd er vil bli et skikkelig slit med å få seg jobb etter endt utdanning

Lenke til kommentar
Canhan95 skrev (1 time siden):

Hei alle, har søkt i år og er ganske sikker på at jeg kommer inn. Politi har alltid vært drømmen. Men statistikken på antall utdannet politi i jobb skremmer meg. Noen som har tenkt på dette? Er redd er vil bli et skikkelig slit med å få seg jobb etter endt utdanning

Hva har du i karaktersnitt?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Canhan95 said:

Hei alle, har søkt i år og er ganske sikker på at jeg kommer inn. Politi har alltid vært drømmen. Men statistikken på antall utdannet politi i jobb skremmer meg. Noen som har tenkt på dette? Er redd er vil bli et skikkelig slit med å få seg jobb etter endt utdanning

Tror statestikken vil se helt annerledes ut om 3 år sammenlignet med idag, men du kan evt gjøre som meg ved å studere to studier på samme tid, en i IT og en i politi så kan du evt kombinere dersom det blir vanskelig å finne jobbe som ren politi. :)

Lenke til kommentar
30 minutes ago, phssøkern said:

Tror statestikken vil se helt annerledes ut om 3 år sammenlignet med idag, men du kan evt gjøre som meg ved å studere to studier på samme tid, en i IT og en i politi så kan du evt kombinere dersom det blir vanskelig å finne jobbe som ren politi. :)

Har faktisk vurdert det! Har fått studieplass på Cybersikkerhet til høsten allerede på Kristiania. Tenkte egentlig å bruke den som en backup, men hadde vært artig å gå begge. Er bare redd det skal bli litt for mye. Hvordan syntes du det er å IT ved siden av politiutdanningen?

Lenke til kommentar

Flere enn meg som holder på å bli gal av denne ventingen eller??😅

Jeg har søkt alle 3 studiesteder, men med 52,5 i snitt er jeg veldig usikker på hvor/om jeg kommer inn. Har derfor ventet med å finne sted å bo til jeg vet sikkert. Flere som gjør det samme? Er planen å finne noe før skolestart eller evt å bli kjent med noen i fadderuken feks, og flytte sammen?

jeg kjenner ingen andre som har søkt i år, så jeg starter på bar bakke!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...