Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2024


Anbefalte innlegg

søker24 skrev (4 timer siden):

Går etter prioritet, så la oss si du har stavern på 1, og oslo på 2, men har snittet til begge vil du få tilbud om den du har på førsteplass. Så lurt å sette de i den rekkefølgen du ønsker mest.

 

Den er god! 
 

så hvis feks jeg har Oslo, Stavern og Bodø. Også har jeg ikke snitt for Oslo eller Stavern men snitt i Bodø, så får man studietilbud her selvom det er på 3 plass i rekkefølgen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Phs20244 skrev (2 timer siden):

Den er god! 
 

så hvis feks jeg har Oslo, Stavern og Bodø. Også har jeg ikke snitt for Oslo eller Stavern men snitt i Bodø, så får man studietilbud her selvom det er på 3 plass i rekkefølgen?

Jepp det er korrekt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Phs20244 skrev (På 15.6.2024 den 1:22 PM):

Den er god! 
 

så hvis feks jeg har Oslo, Stavern og Bodø. Også har jeg ikke snitt for Oslo eller Stavern men snitt i Bodø, så får man studietilbud her selvom det er på 3 plass i rekkefølgen?

Korrekt.

Lenke til kommentar
Phssøker97 skrev (5 minutter siden):

Kan jeg spør hva alderen på folk her er? Fikk inntrykk på opptaket (og generelt) at det ofte er en god miks - bare håper ikke jeg er eneste som er noen år eldre enn mange av de andre (jeg er selv 27)😅 

Er 27 selv. 28 når jeg søker igjen neste år🙊

Lenke til kommentar
Phssøker97 skrev (6 minutter siden):

Kan jeg spør hva alderen på folk her er? Fikk inntrykk på opptaket (og generelt) at det ofte er en god miks - bare håper ikke jeg er eneste som er noen år eldre enn mange av de andre (jeg er selv 27)😅 

Jeg er 23☺️

Lenke til kommentar
Phssøker97 skrev (25 minutter siden):

Kan jeg spør hva alderen på folk her er? Fikk inntrykk på opptaket (og generelt) at det ofte er en god miks - bare håper ikke jeg er eneste som er noen år eldre enn mange av de andre (jeg er selv 27)😅 

30👍🏻

Lenke til kommentar
Phssøker97 skrev (2 timer siden):

Kan jeg spør hva alderen på folk her er? Fikk inntrykk på opptaket (og generelt) at det ofte er en god miks - bare håper ikke jeg er eneste som er noen år eldre enn mange av de andre (jeg er selv 27)😅 

Jeg er 25!

Lenke til kommentar

Hei folkens

må først si at jeg synes det er utrolig kult å møte folk på de fysiske testene som er så engasjerte for yrket. Også her inne

Jeg er 22 og det er første gang jeg søker phs. Har flere kompiser som også har søkt phs og er mye spekulasjoner om at snittet vil synke betraktelig. Har også hørt at Geir som er ansvarlig for opptaket i år, har sagt at snittet går ned. Men hvor mye er vanskelig å si.

hva tenker dere snittet blir? 
 

har ikke det beste snittet (47,1) men driver å tar opp fag mens jeg studerer i tillegg. Så satser på at jeg får 48 poeng når jeg får tilbake eksamen. Krysser virkelig fingerene for jeg kommer inn på Bodø. Men søker neste år igjen om ikke dette går.

Lenke til kommentar
Phssøker97 skrev (5 timer siden):

Kan jeg spør hva alderen på folk her er? Fikk inntrykk på opptaket (og generelt) at det ofte er en god miks - bare håper ikke jeg er eneste som er noen år eldre enn mange av de andre (jeg er selv 27)😅 

Jeg er 23 

Lenke til kommentar
Phssøker97 skrev (10 timer siden):

Kan jeg spør hva alderen på folk her er? Fikk inntrykk på opptaket (og generelt) at det ofte er en god miks - bare håper ikke jeg er eneste som er noen år eldre enn mange av de andre (jeg er selv 27)😅 

25 her! 

Lenke til kommentar
Phssøker97 skrev (På 17.6.2024 den 1:50 PM):

Kan jeg spør hva alderen på folk her er? Fikk inntrykk på opptaket (og generelt) at det ofte er en god miks - bare håper ikke jeg er eneste som er noen år eldre enn mange av de andre (jeg er selv 27)😅 

29 her

Lenke til kommentar
Phssøker123456789 skrev (50 minutter siden):

Sikkert utrolig dumt spørsmål, men vil bare være sikker. Hvis jeg har bestått fysiske tester, ikke blitt kalt inn til utvidet intervju og vet at jeg kommer til å ligge over snittet, så er jeg vel good?

Ja, da trenger du ikke stresse. 

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere blir det meget interessant å se hva snittet blir i år.

Ref. ovenfor med hensyn til alderen til folk (alderspoeng) og tidligere nevnte snitt fra andre, så virker det som snittet kanskje kan stige i år?😮

Kjedelig at vi ikke har noe konkrete og offisielle pekepinner på hvilken vei snittet vil ta... :( 

 

Sitter selv med 52,5 og er usikker på om det holder 😕  

Endret av Student7898
Lenke til kommentar

Er vel ikke vits å spekulere med snittet. Selvom søkertallet har sunket, så kan fortsatt de som har kommet seg gjennom hele opptaket hittil ha et høyt snitt. Er kanskje litt mindre sannsynlig at alle har et høyt snitt enn hvis det var flere som søkte. Men som sagt, tenker det er null vits å spekulere og stresse med det. Nyt sommeren så langt det går og så får vi se hva snittet blir. Lykke til folkens.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...