Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2024


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helleland skrev (12 timer siden):

Noen som har vært på intervju?

Vært på intervju. Dette er ingenting å grue seg til, for de som gjør det. Det er mye av det samme vi gjorde under det digitale intervjuet. Fordelen her er at de stiller oppfølgingsspørsmål underveis som vil gjøre det enklere å svare. Lykke til alle sammen ✌️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
søker24 skrev (20 minutter siden):

Var på intervju nå, veldig mye mindre skummelt enn jeg så for meg at det skulle være

De sa ikke noe til dere som har hatt intervju om snittet? Husker i fjord ga de en antydning om at snittet kom til å øke til noen i forumet på intervjuet

Lenke til kommentar
phssøker23 skrev (8 minutter siden):

De sa ikke noe til dere som har hatt intervju om snittet? Husker i fjord ga de en antydning om at snittet kom til å øke til noen i forumet på intervjuet

Intervjuer fulgte et skjema og holdt seg til det. Det var ingenting utover det i mitt intervju. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Student2538 skrev (5 minutter siden):

Er det noen meldingsfunksjon på dette nettstedet? Skulle gjerne spurt noen som har vært på utvidet intervju om noe, men ønsker ikke å ta det her da jeg ikke vil «avsløre» intervjuet for de som ikke har hatt det

Har du også hatt utvidet? Eller lurer du på noe om intervjuet? Har sendt deg en melding her inne!

Endret av Opptak23
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan prioriteringslistene fungerer. La oss si jeg har Oslo på første plass på samordna av studieplasser, men så har jeg feks Stavern på andre plass. 
 

Og la oss si snittet i Oslo blir feks 54, mens snittet i Stavern 52. Og mitt snitt er da 52, er det da slik at selvom man har Oslo på første plass på lista så får man tilbud om studie plass i Stavern siden man har snitte for det?

 

Håper spørsmålet ga mening (fant opp snittene, var bare for å vise ett eksempel)

Lenke til kommentar
Helleland skrev (2 timer siden):

Noen andre som føler dem ikke helt kom opp med gode eksempler og synes dem ikke fikk besvart oppgavene helt? 

Jeg følte heller ikke det😅Så dette blir veldig spennende. Lurer også på hva jeg har holdt på med på personlighetstesten, for scoret «dårlig» på mye som ikke stemmer over ens med hvordan jeg ser meg selv/tilbakemeldinger fra tidligere jobber etc. 

Lenke til kommentar
Phs20244 skrev (4 minutter siden):

Er det noen som vet hvordan prioriteringslistene fungerer. La oss si jeg har Oslo på første plass på samordna av studieplasser, men så har jeg feks Stavern på andre plass. 
 

Og la oss si snittet i Oslo blir feks 54, mens snittet i Stavern 52. Og mitt snitt er da 52, er det da slik at selvom man har Oslo på første plass på lista så får man tilbud om studie plass i Stavern siden man har snitte for det?

 

Håper spørsmålet ga mening (fant opp snittene, var bare for å vise ett eksempel)

På phs kommer du inn der du har snittet til å komme inn😊Har ikke noe å si hvor du plasserer de på lista sånn jeg har forstått det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Phssøker123456789 skrev (47 minutter siden):

Hva tenker dere om snittet i Oslo? Midt i mellom snittet i 2022 og 2023 typ? Vanskelig å si noe om selvfølgelig, men bare interessant å høre hva folk tenker.

Jeg er spent på akkurat det! Håper jo  at siden søkertallet er det laveste siden 2009 - at det vil føre til at snittet går en del ned - men igjen, kan jo være at alle de som kommer videre har et høyt snitt… 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går etter prioritet, så la oss si du har stavern på 1, og oslo på 2, men har snittet til begge vil du få tilbud om den du har på førsteplass. Så lurt å sette de i den rekkefølgen du ønsker mest.

On 12.6.2024 at 11:36 PM, Phs20244 said:

Er det noen som vet hvordan prioriteringslistene fungerer. La oss si jeg har Oslo på første plass på samordna av studieplasser, men så har jeg feks Stavern på andre plass. 
 

Og la oss si snittet i Oslo blir feks 54, mens snittet i Stavern 52. Og mitt snitt er da 52, er det da slik at selvom man har Oslo på første plass på lista så får man tilbud om studie plass i Stavern siden man har snitte for det?

 

Håper spørsmålet ga mening (fant opp snittene, var bare for å vise ett eksempel)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...