Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2024

Anbefalte innlegg

17 minutes ago, Student2538 said:

Kom det frem under intervjuet hva du studerer? Har selv relevant utdannelse, men tror egentlig de vektlegger sånt lite fremfor hvordan man svarer på testene

Det gjorde det nok ikke nei. Tror ikke jeg nevnte noe om tidligere utdannelse annet en personlig erfaringer om spørsmålene vi fikk. Får evt nevne dette på det utvida intervjuet om anledningen passer seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Phssøker123456789 skrev (12 minutter siden):

Har du blitt kalt inn? Har også relevant bachelor så angrer egentlig nå på at jeg ikke sa det i intervjuet..

Er kalt inn ja, og utdannelsen min kom godt frem i intervjuet da jeg brukte mest jobbrelaterte eksempler. Men har hørt før (det er riktignok en god del år siden) fra en venninne som var på opptak med veldig mye relevant erfaring, at de ikke virket noe særlig nteresserte i det. Det er jo selvfølgelig ikke negativt uansett, men virker som om de har mye mer fokus på hvordan man er som person, slik at alle skal få en «fair sjans» uansett om man kommer rett fra vgs eller har jobbet flere år

Lenke til kommentar
Student2538 skrev (1 minutt siden):

Er kalt inn ja, og utdannelsen min kom godt frem i intervjuet da jeg brukte mest jobbrelaterte eksempler. Men har hørt før (det er riktignok en god del år siden) fra en venninne som var på opptak med veldig mye relevant erfaring, at de ikke virket noe særlig nteresserte i det. Det er jo selvfølgelig ikke negativt uansett, men virker som om de har mye mer fokus på hvordan man er som person, slik at alle skal få en «fair sjans» uansett om man kommer rett fra vgs eller har jobbet flere år

Ja jeg skjønner hva du mener, kan jo være uegnet til politi uavhengig av tidligere studier også. Når hadde du fysiske tester? Og følte du at intervjuet og testene generelt gikk bra? 

Lenke til kommentar
Phssøker123456789 skrev (2 minutter siden):

Ja jeg skjønner hva du mener, kan jo være uegnet til politi uavhengig av tidligere studier også. Når hadde du fysiske tester? Og følte du at intervjuet og testene generelt gikk bra? 

Absolutt!

Hadde 29 mai. Følte ikke at testene gikk veldig bra nei, knota veldig med IQ-testene og rotet litt i svarene på intervjuet. Så forventet å få innkalling. Hvordan gikk det med deg?

Lenke til kommentar
Student2538 skrev (8 minutter siden):

Absolutt!

Hadde 29 mai. Følte ikke at testene gikk veldig bra nei, knota veldig med IQ-testene og rotet litt i svarene på intervjuet. Så forventet å få innkalling. Hvordan gikk det med deg?

Hadde 30 mai. Fikk du innkalling i dag?Testene gikk ikke veldig bra, helt ok. Synes derimot intervjuet ble relativt bra. Ikke fått noe ennå så venter spent, føler det er litt 50/50 med meg ift hvor strenge de er..

Lenke til kommentar
Phs20244 skrev (Akkurat nå):

Av de som ikke har blitt kalt inn til utvidet intervjuv viser deres side også slik her? Og de som evt har blitt kalt inn kommer det en egen knapp på opptak.phs.no for påmelding?

E786903B-8151-40C6-A110-B679EA4D738F.png

Ser slik ut hos meg som har fått innkalling

IMG_9283.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja fikk SMS med «Hei, Du har fått en viktig melding fra Politihøgskolen. Logg inn på opptak.phs.no for å lese meldingen. Ved førstegangsinnlogging må du registrere bruker. Mvh Opptakskontoret, Politihøgskolen.» også Mail samtidig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Student2538 skrev (5 minutter siden):

Da vil jeg tippe at du er trygg🤞🏼

Vi får se, Ahaha tar ingenting for god fisk. Ble kalt inn til utvidet ifjor men kom videre etter det, men ble dessverre venteliste på grunn av karaktersnittet :)) men masse lykke til på intervjuv!

Lenke til kommentar
Phs20244 skrev (1 time siden):

Vi får se, Ahaha tar ingenting for god fisk. Ble kalt inn til utvidet ifjor men kom videre etter det, men ble dessverre venteliste på grunn av karaktersnittet :)) men masse lykke til på intervjuv!

Hva hadde du i snitt da? Og hva har du nå om jeg kan spørre? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...