Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2024

Anbefalte innlegg

phssøker23 skrev (På 22.5.2024 den 8.12):

Vanskelig å si. Som skrevet over så har nok mange forberedt seg bedre i år mtp at snittet økte så i fjord, meg inkludert. Men så har vi jo lavere søkertall så håper jo på at det kan være med å dra snittet litt ned. På fysiske tester var det veldig mange i min pulje som hadde Stavern på 1. plass, så jeg frykter at det kan bli litt høyt der i år🫣 Blir spennende å se! Hva tror du?

Ekspander  

Jeg tenker litt det samme. Hvis vi ser på statistikk fra tidligere år, bør snittet teoretisk sett falle. Jeg har et snitt på 52,2 og håper å komme inn på skolen i Stavern

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  OG24 skrev (På 22.5.2024 den 8.40):

Vært på fysiske tester. Jeg var først ut, så vet lite om de som kom etter meg, men møtte en i garderoben som dessverre ikke bestod. Ellers så var det 3 stk som ikke møtte opp. Jeg har altfor lavt snitt, men er med i år for erfaringen (evt et mirakel), og vil bruke høsten på å øke snittet. Testene var grei skuring, og veldig greit at man blir sekundert på løpingen. Svømmingen var det bare å gi bånn gass, for der fikk vi ingen sekundering. 

Ekspander  

Samme her, har 44 konkurransepoeng og var i utgangspunktet kun med for erfaringen til neste år, men håper også på et mirakel😂Hva har du i snitt?

Lenke til kommentar
  phs2024 skrev (På 22.5.2024 den 20.24):

Noen som kan bekrefte eller avkrefte at lavbom i testen er enklere enn lavbom med stang?😅 klarer nesten å treffe stangen så er litt stresset

Ekspander  

Absolutt lettere, syns og det e vanskelig å trekke seg helt opp til brystet når eg prøve med vanlig vektstang. Bommen e mye bredere så kortere abeidsvei.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
  Student2538 skrev (På 22.5.2024 den 17.02):

Samme her, har 44 konkurransepoeng og var i utgangspunktet kun med for erfaringen til neste år, men håper også på et mirakel😂Hva har du i snitt?

Ekspander  

42,5 🤪Men går for å bruke 23/5 regelen neste år, og da er det 3 fag som skal til for at snittet bedres med 10 poeng i alle fall. 

Lenke til kommentar
  Politihøyskolensøker skrev (På 23.5.2024 den 15.01):

Noen tidligere søkere som har tatt opp fag som privatist og vet hvordan mye karakterer legges inn?🥹 

Må tidligere videregående skole utstede nytt vitnemål? 

Ekspander  

Jeg har brukt å sende Mail til videregående skolen jeg gikk på, skrev i mailen hvilke karakterer jeg ville bytte ut og i løpet av 2-3 dager fikk jeg nytt vitnemål inne på samordna. Så ring eller send Mail til den skolen du gikk på.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  Anonym s skrev (På 25.5.2024 den 16.23):

Håper virkelig snittet går ned! Jeg har 50.8🤞🏼 

på tirsdag skal jeg ta opp RLE. Noen som har tatt dette opp før? Er det veldig vanskelig? Er så fryktelig mye stoff

Ekspander  

Letteste privatist eksamen jeg har tatt! Viktig å kunne se forskjellene og likheter mellom religioner. Fikk oppgave om å sammelign muhammad og jesus. Du kan se på fb gruppa « hva fikk du om? Si det, si det»

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...