Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2024

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Patrik83 skrev (3 minutter siden):

Jeg snakket nå med opptakskontoret på PHS. De kunne bekrefte at alle avslag er sendt. 

Takk for at du ringte! Og gratulerer til alle som er videre fra utvidet, blir spennende med hovedopptak nå🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
phssøkern skrev (5 timer siden):

Ringte phs nå, ble funnet egnet så nå står det på om 56.1, evt 57.2 holder til oslo dersom jeg består alle fagene i år. 🙏

Det holder nok, kan ikke huske at Oslo har hatt så høyt før. Var vel rundt 55 under covid?

Lenke til kommentar

Er det noen som har noe formening om hvilken datamaskin som passer best til studiet? Om det er noe ekstra man må ha i forhold til studiet, eller om både Mac og pc funker? Har et dilemma om hva jeg skal investere i av de to..

Lenke til kommentar
Anony m skrev (4 timer siden):

Er det noen som har noe formening om hvilken datamaskin som passer best til studiet? Om det er noe ekstra man må ha i forhold til studiet, eller om både Mac og pc funker? Har et dilemma om hva jeg skal investere i av de to..

Invester i det "billigste" men som fortsatt holder gjennom hele utdanningen. Da jeg studerte hadde noen Mac og andre vanlig pc. Du skal ikke bruke den til noe fancy systemer, kun egne notater og skriftlige eksamener 🙂 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hva tenker dere om snittet i Bodø i år? Er det statistisk mulig at det blir høyere i år enn i fjor? Har 51,7 og håper å komme inn. Har også Stavern på første men tviler litt på den… synes btw denne ventinga på hovedopptaket suger litt, kunne gjerne hatt svar nå😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
phssøker98765 skrev (16 minutter siden):

Hva tenker dere om snittet i Bodø i år? Er det statistisk mulig at det blir høyere i år enn i fjor? Har 51,7 og håper å komme inn. Har også Stavern på første men tviler litt på den… synes btw denne ventinga på hovedopptaket suger litt, kunne gjerne hatt svar nå😅

Lurer på det samme. Håper og tror at det ikke blir noe særlig høyere enn rett over 5, men man vet jo aldri..Har selv 52.1, håper også det holder😰Haaaater denne ventingen! Klarer ikke tenke på stort annet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tatt opp fag i år, både i høst- og vårsemesteret, og har regnet med at karakterene ville bli sendt inn til Samordna opptak automatisk. Jeg fikk imidlertid en dårlig følelse da jeg sjekket SO og så at det siste elektroniske vitnemålet bare inneholdt karakterene fra høstsemesteret. Etter å ha lest meg opp, forstår jeg nå at jeg skulle ha sendt inn karakterene/kompetansebevis/nytt vitnemål før 1. juli. Jeg forstår bare ikke hvordan dette er rimelig når jeg fikk svar på den siste eksamenen rett før 1. juli, og kompetansebeviset for de karakterene jeg har tatt opp kom i posten etter 1. juli.

Er det noen som har erfaring med dette? Jeg har sendt inn bilder av kompetansebeviset i dag, men er usikker på om de vil bli tatt i betraktning. Er det noe jeg kan gjøre for å få dem med? Setter pris på svar!

Setter pris på svar!

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
phssøker24 skrev (30 minutter siden):

Jeg har tatt opp fag i år, både i høst- og vårsemesteret, og har regnet med at karakterene ville bli sendt inn til Samordna opptak automatisk. Jeg fikk imidlertid en dårlig følelse da jeg sjekket SO og så at det siste elektroniske vitnemålet bare inneholdt karakterene fra høstsemesteret. Etter å ha lest meg opp, forstår jeg nå at jeg skulle ha sendt inn karakterene/kompetansebevis/nytt vitnemål før 1. juli. Jeg forstår bare ikke hvordan dette er rimelig når jeg fikk svar på den siste eksamenen rett før 1. juli, og kompetansebeviset for de karakterene jeg har tatt opp kom i posten etter 1. juli.

Er det noen som har erfaring med dette? Jeg har sendt inn bilder av kompetansebeviset i dag, men er usikker på om de vil bli tatt i betraktning. Er det noe jeg kan gjøre for å få dem med? Setter pris på svar!

Setter pris på svar!

Så kjipt du ikke rakk å få sendt inn i tide! Jeg ville forsøkt å ta kontakt med saksbehandler. Da kan du kontakte phs opptaksnemnda på mail. Du kan forklare situasjonen om at du ikke fikk kompetansebeviset før etter 1.juli og om de har mulighet til å hjelpe deg, for tror ikke de automatisk vil ta karakteren fra våren i betraktning uten at du kontakter dem.

Endret av PHS søker28
Lenke til kommentar

Da har jeg sendt en mail og forklart situasjonen. Er det noen som vet om det er blitt gjort unntak fra fristen, og at karakterer sendt inn etter 1.juli er blitt med i konkurransepoengene? Er vel kanskje ikke så mye håp for det. 

Lenke til kommentar
phssøker24 skrev (6 minutter siden):

Da har jeg sendt en mail og forklart situasjonen. Er det noen som vet om det er blitt gjort unntak fra fristen, og at karakterer sendt inn etter 1.juli er blitt med i konkurransepoengene? Er vel kanskje ikke så mye håp for det. 

Lov å håpe!🤞🏼 Kan jeg spørre om det utgjorde en stor forskjell?

Lenke til kommentar
phssøker24 skrev (9 minutter siden):

Kan godt være du får de nye krakterene regnet med. Ser på samordna at det står at 

Kva gjer eg viss eg ikkje får dokumentasjonen til 1. juli?

Last det opp så fort du kan, men dokumentasjon som blir lasta opp etter fristen, blir berre teke omsyn til dersom saksbehandlar har kapasitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
phssøker23 skrev (5 minutter siden):

Lov å håpe!🤞🏼 Kan jeg spørre om det utgjorde en stor forskjell?

Jeg har 52,5 med vitnemålet fra høstsemesteret, og 55 hvis de siste karakterene fra i vår blir regnet med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har Oslo på første, Stavern på andre og Bodø på tredje. Hvis jeg kommer inn i Oslo, kan jeg da likevel velge Stavern eller Bodø? Eller er man knyttet til førstevalget (så lenge man har snittet til det)? 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...