Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Finnes røykeslutt rehab?

Anbefalte innlegg

Finnes det noen røykeslutt rehab/camp/resort type sted hvor man isoleres fra røyk og kan heller distraheres med andre aktiviteter?

Når jeg leter kommer det opp diverse men er i land langt unna. Skulle helst vært Norge, evt land ikke så langt unna. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var en røyker, stor-røyker til tider i mange år også- Jeg ville slutte å røyke også. En sommer tok jeg meg ekstra fri for dette, leide ei hytte laaangt fra butikk og allierte meg med hyttenaboer som  kjøpte mat. Bestillingen sendte jeg når suget på røyk var lavere, varierer hele tiden. 
Var nesten 2 måneder på den koselige hytta, hadde familie på besøk ofte og selvsagt uten røyk. 

Denne tida på hytta var fæl også, suget etter røyk, jeg kunne plutselig begynne å gå de  23 km til butikken i bratt og ulendt terreng, snudde hver gang  lenge før fordi trangen var borte etter å gå i naturen.

dagen jeg måtte hjem kom. Gikk til parkeringsplassen der jeg hadde bilen og kjørte hjemover. 

Noe jeg ikke hadde vurdert i min slutt å røyk prosess det er at man MÅ ville å slutte, det hadde ikke jeg  gjort.  Jeg sto bare plutselig på en butikk på vei hjem og ulykka skjedde. Den pakken med sigg igjen vart til mange flere intil jeg for 2-3 år siden sa. Nå har jeg  fått nok røyk. Jeg var bearbeidd i hodet etter mye om og men.

Hadde helt sikkert klart det  mange år tidligere om jeg bare visste at man må ville det. 

Jeg er en ikke røyker, har fortsatt lyst på røyk etter, men vet at om jeg tar en røyk er det på an igjen. Og jeg vil være fri. 

Jeg er ikke antirøyk fanatiker. Jeg ser røykere, og tenker; jeg vil ikke en gang til. 

Jeg hadde ikke hatt råd til eventuelt opplegg på resort. Ei leidd jakthytte kostet meg noen tusen, men billigere. Og jeg fant ut at jeg kunne overleve uten røyk :D

Lykke tilmed din røykeslutt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...