hocanee Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Er en fordel å kunne bygge selv ja... Lenke til kommentar
arne3 Skrevet 9. mars Forfatter Del Skrevet 9. mars (endret) Olsenhower skrev (18 timer siden): Du burde sendt den inn da du oppdaget feilen eller etter du prøvde å resette og installere w11 på nytt, så hadde kanskje nevøen hatt PCen nå. Komplett sa det tok flere uker å sende inn på nytt og vi har ventet på retur-pakken fra Komplett (fortsatt ikke kommet), så ingen tid tapt. Endret 9. mars av arne3 Lenke til kommentar
arne3 Skrevet 9. mars Forfatter Del Skrevet 9. mars (endret) tommyb skrev (10 timer siden): Jeg er enig. Selv om det virker som disken er problemet, har man ikke kontroll på at det bare er symptomet. Det jeg frykter mest nå når den er sendt inn er at de re-imager med samme oppsett og den kommer tilbake i akkurat samme tilstand. Den QA de hadde når den ble sendt ut sånn i første omgang er vel fortsatt den samme. Endret 9. mars av arne3 Lenke til kommentar
arne3 Skrevet 9. mars Forfatter Del Skrevet 9. mars hocanee skrev (1 time siden): Er en fordel å kunne bygge selv ja... Absolutt, men dette var en presang sendt til en 12 år gammel nevø. Har hatt god erfaring med Komplett Pcer før, så satset på det, satset feil. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Er det ikke naturlig at de sender PC`en slik den var som når du fikk den første gang? Det som kanskje skjer er at de får inn PC`en, bytter SSD`en og installerer Wndows på nytt igjen. Forresten. Hva skal PC`en brukes til? Lenke til kommentar
Sinvano Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars arne3 skrev (12 timer siden): Det jeg frykter mest nå når den er sendt inn er at de re-imager med samme oppsett og den kommer tilbake i akkurat samme tilstand. Den QA de hadde når den ble sendt ut sånn i første omgang er vel fortsatt den samme. Du må be dem teste maskin ordentlig før de sender den tilbake da slik at du er sikker på at du ikke får maskin med samme problem tilbake. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Jeg vil tro de tester maskinen bra før de sender den ut på nytt. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars For future reference: motar man en lemon, hever man kjøpet innen angrefristen går ut. Da kan man gjøre et erstatningskjøp og ha den nye maskinen mye raskere. Nå vil angrefristen løpe ut. I verste fall kan man gå alle rundene med forsøk på å reparere maskinen før de ikke lengre har flere forsøk og først da har man igjen rett til å heve kjøpet. Det kan ta måneder. Her er det forhåpentligvis en disk, men det kan også være et mindre problem med disk kontrolleren, noe annet på hovedkortet, CPU eller minne som gir små og sjeldne avvik i overføring av data og dermed gir de samme symptomene. Da er flaskehalsen hvor raske og gode Komplett er på support. De har allerede fått pengene. Dette er ikke avdelingen de tjener penger på å styrke. Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars tommyb skrev (1 time siden): For future reference: motar man en lemon, hever man kjøpet innen angrefristen går ut. Jeg er forsåvidt ikke uenig med deg. Men vil si det kommer litt an på hva slags produkt vi snakker om. En PC er et veldig sammensatt og 'komplisert' produkt, og det er naturlig at man forsøker å løse problemet selv. Butikken vet jo heller ikke noe om hvor kapabel brukeren er, og vil derfor heller ha maskinen tilbake. Greia her er imho at Årets Nettbutikk (Prisjakt) sender fra seg et ikke-fungerende produkt, og forlanger å få maskinen tilbake (som fører til laaang ventetid og ekstra-arbeid for brukeren). Veldig dårlig kvalitets-sikring, som burde ført til at Komplett sendte en ny maskin i bytte mot mandags-maskinen for å opprettholde sitt rykte. Men denne saken beviser, som flere har nevnt, bygg selv .. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars (endret) I og med at markedet er konsolidert, trenger ikke Komplett være spesielt konkurransedyktig, heller ikke på sitt rykte. Selv med det i tankene vil jeg si at de har ganske godt rykte. Det er heller ikke gøy å ordne opp med lemons fra mindre leverandører. Komplett-gruppen omsetter vel (globalt?) for noe sånn som (....slår det opp...) ca. 40 ganger mer enn Proshops 400 millioner i Norge. For oss som vet å shoppe rundt og bruke litt tid på å sjekke ting opp er det kjekt å kunne forholde oss til flere nettbutikker. Men de fleste kjøper stashet sitt på Komplett eller Elkjøp. Og så er det ikke veldig mange norske nettbutikker som tilbyr deg "build your pc"-funksjonalitet der du kan bytte ut deler før du får den tilsendt. Derfor kjøper også jeg PC fra Komplett flere ganger enn ikke. Jeg har rett og slett ikke tid/lyst til å bruke tid på ting som kjølepasta. Og det store flertallet vet ikke hva det er engang, men har kanskje litt lyst til å bytte skjermkort eller mengde minne før de bestiller. Men så er det likevel så mye billigere å bygge PC selv nå at jeg denne gangen velger selvbygg. (Pluss at PC-byggeren til Komplett nå ser ut til å ha færre muligheter for å bytte hovedkort og CPU enn jeg husker fra gammelt av. Kanskje for å maksimere profitten nå som korona-boomen er over? ) Endret 10. mars av tommyb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå