wil Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Jeg ser at Mandsprodukt og Alle kan gjøre feil blir nevnt, men dette tror jeg Komplett har gjort med viten og vilje. Det har nok ikke vært noe uhell her. Hvorfor de har gjort det, vet jeg sannelig ikke. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars wil skrev (21 minutter siden): Jeg ser at Mandsprodukt og Alle kan gjøre feil blir nevnt, men dette tror jeg Komplett har gjort med viten og vilje. Det har nok ikke vært noe uhell her. Hvorfor de har gjort det, vet jeg sannelig ikke. Så du tror de vil skade sitt "ry" med viten og vilje? Ja for det høres jo veldig sannsynlig ut, her er det nok bare en av pc byggerne deres som har glemt og sette den i ny installasjons modus (uten og komme på noe bedre ord) Har selv solgt pc'er og før jeg har sendt de avgårde så kommer ny bruker til første gangs installasjon når h*n starter pc opp, er ikke noe Hokus pokus og lage det til slik. Men anyway så regner jeg med at Komplett muligens har ett litt annet oppsett. Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars (endret) Hvorfor skulle det ellers være så komplisert når man skal reinstallere Windows på den PC`en da? Bare det og si at man må sende fra seg PC`en ned til Komplett for å reinstallere Windows høres jo bare rart ut. Noe har iallefall Komplett gjort. Sånn for ordens skyld. Jeg har ingenting galt og si om komplett og jeg har faktisk handla endel derifra selv også. Endret 5. mars av wil Lenke til kommentar
arne3 Skrevet 5. mars Forfatter Del Skrevet 5. mars wil skrev (1 time siden): Hvorfor skulle det ellers være så komplisert når man skal reinstallere Windows på den PC`en da? Bare det og si at man må sende fra seg PC`en ned til Komplett for å reinstallere Windows høres jo bare rart ut. Noe har iallefall Komplett gjort. Sånn for ordens skyld. Jeg har ingenting galt og si om komplett og jeg har faktisk handla endel derifra selv også. Komplett kundeservice nekter å dele sitt image for at jeg selv kan reinstallere, men de var ok med at jeg kjøpte ny lisens hos Microsoft og reinstallerte. 😠 Lenke til kommentar
arne3 Skrevet 5. mars Forfatter Del Skrevet 5. mars mobile999 skrev (5 timer siden): Hvordan går det? Hva er status? Jeg tror jeg kom på en måte å sjekke lisens/aktiveringsstatus via safe mode with command prompt hvis det er interessant. Skal reinstallere til helgen, ser da om jeg må kjøpe ny Windows lisens (som er virker realistisk). Dette er til alt overmål ikke min PC men en gave til 12 år gammel nivå som er veldig skuffet over gaven fra oss/Komplett. Lenke til kommentar
arne3 Skrevet 5. mars Forfatter Del Skrevet 5. mars Svein M skrev (2 timer siden): Jeg hadde forventet at lisens enten var lagret på hovedkortet eller kom på papir. Men etter diskusjonen her i tråden så virker det som at Komplett har rett i at en må sende inn maskinen for å få Windows lisensen. En fordel kan være at Komplett får sjekke maskinen for hvorfor dette gikk galt. Er noe voldsomt hassel å sende inn en PC, Komplett kunne lett delt med oss det image de da legger inn, men det vil de ikke. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars arne3 skrev (48 minutter siden): Skal reinstallere til helgen, ser da om jeg må kjøpe ny Windows lisens Siste tipset mitt (tror jeg) er å se etter backup product key i registeret før reinstallering. Det tar bare noen minutter. Den ligger under HKLM>Software>Microsoft>WindowsNT>CurrentVersion>SoftwareProtectionPlatform og heter BackupProductKeyDefault (ta bilde slik at du har den). Hvis noe ikke stemmer over er det fordi jeg er trøtt. Si evt. i fra. Reinstallering av windows gjør du selvfølgelig uten å taste inn Product Key (bare trykk neste med blank nøkkel). Lenke til kommentar
horrorr Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars 14 hours ago, mobile999 said: Jeg synes ikke dette var betryggende. Selv en Windows 10 uten gyldig lisens har vel synlig product key. Den henter ikke lisensen fra Windows - den leser ut OA3 lisens fra BIOS om den eksisterer. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars horrorr skrev (På 5.3.2024 den 10:58 AM): wmic path softwarelicensingservice get OA3xOriginalProductKey Jeg tror ikke TS har skrevet om kommandoen er forsøkt eller hvordan det er mulig å skrive kommandoer i det hele tatt (jeg har spurt). Jeg tror ikke den wmic kommando kan fungere siden den er avhengig av en service som skal kjøre. Det kan selvfølgelig hende at den tjenesten kan startes selvfølgelig. Lenke til kommentar
arne3 Skrevet 8. mars Forfatter Del Skrevet 8. mars (endret) Oppdatering: Prøvde å reinstallere Windows helt på nytt fra bootbar USB stick. Det feilet også underveis. Error Code 0x8007025D. Har googlet den feilmeldingen og prøvd et par av løsningene og virker som om det er SSDen som er levert med PCen som har problemer. PCen er en lemon og må sendes inn, fu... Endret 8. mars av arne3 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. mars Del Skrevet 8. mars arne3 skrev (30 minutter siden): PCen er en lemon og må sendes inn Hvor lang tid kommer komplett til å bruke? Jeg hadde hevet kjøpet. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. mars Del Skrevet 8. mars arne3 skrev (1 time siden): virker som om det er SSDen som er levert med PCen som har problemer Hvilken ssd dreier det seg om? Lenke til kommentar
arne3 Skrevet 8. mars Forfatter Del Skrevet 8. mars mobile999 skrev (27 minutter siden): Hvilken ssd dreier det seg om? Kingston NV2 NVMe SSD 1TB Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Du burde sendt den inn da du oppdaget feilen eller etter du prøvde å resette og installere w11 på nytt, så hadde kanskje nevøen hatt PCen nå. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars (endret) Mandagslemon. Hvis jeg hadde visst det var disken som var gåen, hadde jeg faktisk gått en annen vei og ikke sendt inn hele PCen. Snakket med komplett og spurt om jeg kunne fått oppgradert SSDen til 2TB-versjonen av samme disken for et mellomlegg. Si at dersom du ikke får det og det du eventuelt trenger for å installere Windows, vil du heve kjøpet. Endret 9. mars av tommyb Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars (endret) On 5.3.2024 at 11:42 PM, arne3 said: Komplett kundeservice nekter å dele sitt image for at jeg selv kan reinstallere, men de var ok med at jeg kjøpte ny lisens hos Microsoft og reinstallerte. 😠 Jeg tipper dette har med å gjøre at de vil ha kontroll over hvordan den initielle installasjonen er gjort for å begrense uberettiget supportbelastning fra brukere som ikke får ting til å fungere på egenhånd. Litt som i enterprise miljøer. Samt at de ikke ønsker sitt image på avveie da det kan inneholde ting man ikke ønsker skal kunne lastes ned via p2p ol. Endret 9. mars av Theo343 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Feilen kan også være andre plasser enn SSD. Jeg vil tro de beste er enten å sende den inn eller å bruke angrefrist på kjøpet. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Jeg er enig. Selv om det virker som disken er problemet, har man ikke kontroll på at det bare er symptomet. Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars Da hadde jeg gjort en backup av disken på en ekstern disk, for sikkerhets skyld. Så hadde jeg wipet hele disken i maskinen og gjort en clean install fra USB-stick. Hopp over aktivering under installasjonen og se om du får aktivisering når du går på nett etterpå. Spørsmålet er egentlig om Komplett i det hele tatt har hatt maskinen på nett slik at HWID/digital lisens faktisk ligger på MS sine servere. Gjør den det, vil OS bli akivert. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. mars Del Skrevet 9. mars SilverShaded skrev (4 minutter siden): Spørsmålet er egentlig om Komplett i det hele tatt har hatt maskinen på nett Det kan jeg ikke tenke meg, men kanskje de har et annet verktøy som sender noe til Microsoft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå