arne3 Skrevet 4. mars Forfatter Del Skrevet 4. mars (endret) Dragonlove skrev (4 minutter siden): Lisensen ligger på servere hos Microsoft, det er derfor TS må sende den til Komplett, da pc ikke har vært på nett og koplet seg opp til disse serverne enda, dette skjer første gang man er innlogget i Windows, det nytter jo ikke i dette tilfellet siden TS ikke kan logge seg inn på pc. PCen ble faktisk koblet til WiFi, da dette er mulig allerede på login-skjermbildet hvor alt stopper. Men mulig du har rett likevel, at registrering ikke er fullført. Min tidligere kundetilfredshet med Komplett har stupt gitt, sende fra seg en ferdig PC i denne tilstanden. Endret 4. mars av arne3 Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars Men det som kunne vært intressant og visst er hva som skjer hvis han reinstallerer en ren installasjon av Windowsversjonen som den faktisk kommer med. Da lager man jo konto selv. Vil den da bli aktivert allikevel tro? Lenke til kommentar
arne3 Skrevet 4. mars Forfatter Del Skrevet 4. mars Takk for nyttig innspill fra mange. Ser ut som løsningen er å bite i det sure eplet, godta at Komplett har crap kvalitetskontroll og kjøpe en NY Windows lisens og gjøre det selv. Å bruke flere uker og masse hassel på å sende den inn igjen er bare ikke verdt det. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars arne3 skrev (3 minutter siden): PCen ble faktisk koblet til WiFi, da dette er mulig allerede på login-skjermbildet hvor alt stopper. Men mulig du har rett likevel, at registrering ikke er fullført. Min tidligere kundetilfredshet med Komplett har stupt gitt, sende fra seg en ferdig PC i denne tilstanden. Nei, slike ting skal ikke skje, men alle kan jo gjøre en feil, hadde det vært meg hadde jeg spurt om jeg kunne fått en lisens og selv ha installert Windows på nytt. 1 Lenke til kommentar
arne3 Skrevet 4. mars Forfatter Del Skrevet 4. mars Dragonlove skrev (1 minutt siden): Nei, slike ting skal ikke skje, men alle kan jo gjøre en feil, hadde det vært meg hadde jeg spurt om jeg kunne fått en lisens og selv ha installert Windows på nytt. Skal prøve igjen med en forhåpentligvis mer konstruktivt innstilt serviceperson, men førstemann var helt klar på at å sende inn maskinen i noen uker var eneste løsning. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars wil skrev (1 minutt siden): Men det som kunne vært intressant og visst er hva som skjer hvis han reinstallerer en ren installasjon av Windowsversjonen som den faktisk kommer med. Da lager man jo konto selv. Vil den da bli aktivert allikevel tro? Nei, den er nemlig ikke aktivert før Komplett sender de avgårde, dette skjer når ny bruker er opprettet og har logget seg inn på pc, men i dette tilfellet har Komplett gjort ett eller annet rart før de har sendt pc til TS. Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars (endret) Dragonlove skrev (4 minutter siden): Nei, slike ting skal ikke skje, men alle kan jo gjøre en feil, hadde det vært meg hadde jeg spurt om jeg kunne fått en lisens og selv ha installert Windows på nytt. Dette, eller kreve en kompensasjon for at du ikke har fått det du har betalt for. Dette er rett og slett elendig av Komplett, spesielt at de ikke har annen løsning enn å sende inn pcen pga deres feil. Servicen til Komplett er virkelig i en nedgående kurve i det siste, makan! Dem skal, tross alt, ha lagt inn alt av oppdateringer og siste drivers før kunden mottar pcen, som det reklameres for. Endret 4. mars av TwoFace 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars (endret) I mine øyne så kan du installere fra usb-disk. Om lisens er registrert så vil den bli brukt. Om du svarer "har ikke lisens" så vil installasjonen gå uten lisens (om ingen lisens finnes), og du kan skaffe en ny oem lisens senere. Må velge rett versjon Windows 11 Home eller Windows 11 Pro, når en installerer. Endret 4. mars av Svein M Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars Vel. Siden at vedkommende du snakka/chatta med var så klar på at de måtte ha inn PC`en hvis Windows skulle reinstalleres, så har de ikke gjort en feil. Da er det gjort med vilje. Men uannsett da, så må jo problemet med og få i det hele tatt logga seg på PC`en bli løst da. Du kan jo ikke ha en PC du ikke får brukt. Lenke til kommentar
arne3 Skrevet 4. mars Forfatter Del Skrevet 4. mars wil skrev (4 minutter siden): Vel. Siden at vedkommende du snakka/chatta med var så klar på at de måtte ha inn PC`en hvis Windows skulle reinstalleres, så har de ikke gjort en feil. Da er det gjort med vilje. Men uannsett da, så må jo problemet med og få i det hele tatt logga seg på PC`en bli løst da. Du kan jo ikke ha en PC du ikke får brukt. Løsningen ser ut til å være at jeg kjøper enda en Windows lisens selv og installerer den selv oppå Komplett crappet. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars Men de må jo ha et eller annet svar på hvordan du skal logge deg inn på PC`en eller? Eller må den sendes inn da også? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars arne3 skrev (2 timer siden): Komplett support mener at jeg ikke kan reinstallere selv Det er sannsynligvis riktig. Gjør du ikke dette, står du uten windows lisens og den kommer ikke komplett til å erstatte siden du ikke sendte den tilbake slik komplett support sa du måtte gjøre. Raskeste måte å få ny pc på er å bruke angreretten (hvis mulig) og kjøpe en annen pc. Basert på siste tids beskrivelse av komplett support kommer de ikke til å akseptere heving (=heft og forsinkelser, forbrukerrådet osv.). Lenke til kommentar
arne3 Skrevet 4. mars Forfatter Del Skrevet 4. mars (endret) mobile999 skrev (4 minutter siden): Det er sannsynligvis riktig. Gjør du ikke dette, står du uten windows lisens og den kommer ikke komplett til å erstatte siden du ikke sendte den tilbake slik komplett support sa du måtte gjøre. Raskeste måte å få ny pc på er å bruke angreretten (hvis mulig) og kjøpe en annen pc. Basert på siste tids beskrivelse av komplett support kommer de ikke til å akseptere heving (=heft og forsinkelser, forbrukerrådet osv.). Å pakke og sende inn en PC igjen er ikke min versjon av raskeste løsning. Jeg skal prøve en gang til i morgen med en forhåpentligvis mer konstruktivt innstilt service person hos Komplett å få en nøkkel for å reinstallere Windows. Men hvis ikke er alternativet å kjøpe en ny Windows lisens hos Microsoft og ordne alt selv. Synd at Komplett har tapt seg så mye, jeg har vært en fornøyd kunde i mange år. Endret 4. mars av arne3 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars arne3 skrev (30 minutter siden): Har ikke prøvd det men prøvde å aktivere administrator konto med net user administrator /active:yes Hvordan fikk du til å kjøre kommando? Da kan du legge til ny bruker. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars (endret) Slik kan du prøve å lese ut Window lisensen: wmic path softwarelicensingservice get OA3xOriginalProductKey Endret 4. mars av Svein M Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars 10 minutes ago, arne3 said: Løsningen ser ut til å være at jeg kjøper enda en Windows lisens selv og installerer den selv oppå Komplett crappet. Det blir helt feil. Ikke gjør det. Hev kjøpet. Lenke til kommentar
arne3 Skrevet 4. mars Forfatter Del Skrevet 4. mars mobile999 skrev (1 minutt siden): Hvordan fikk du til å kjøre kommando? Da kan du legge til ny bruker. Shift restart, troubleshoot options, command prompt Har også prøvd å legge til ny bruker med passord, net user test1 pass2 /add, kommandoen blir akseptert men på reboot gir det feilmelding og tilbake til kun defaultuser0. Har også prøvd net user defaultuser0 /active:no, no such user Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars (endret) arne3 skrev (2 minutter siden): Har også prøvd å legge til ny bruker med passord, net user test1 pass2 /add, kommandoen blir akseptert men på reboot gir det feilmelding og tilbake til kun defaultuser0 Hvilken feilmelding? Får du i det hele tatt mulighet til å forsøke å logge inn med den nye brukeren? Jeg forventet behov for ytterligere triksing. Endret 4. mars av mobile999 Lenke til kommentar
arne3 Skrevet 4. mars Forfatter Del Skrevet 4. mars tommyb skrev (2 minutter siden): Det blir helt feil. Ikke gjør det. Hev kjøpet. Selv om jeg har sagt meg hele veien er dette en presang til min 12 år gamle nevø som først var veldig glad og akkurat nå er veldig lei seg. Lenke til kommentar
arne3 Skrevet 4. mars Forfatter Del Skrevet 4. mars mobile999 skrev (1 minutt siden): Hvilken feilmelding? Får du i det hele tatt mulighet til å forsøke å logge inn med den nye brukeren? Jeg forventet behov for ytterligere triksing. Ingen mulighet til å velge andre brukere nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå