Snekkergubben Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars Hei, så har en Haug med 5 litere fra aspen 4 stående etter et prosjekt og lurte på om jeg like godt kan bruke den på arbeidsbilen som er bensin i stede for å bare la de stå? 1 Lenke til kommentar
Sinvano Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars Såfremt de ikke er veldig gamle hadde jeg ikke vært redd for å bruke de på bilen. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Har brukt det på min RAV 4 2002 funka fjell det 😉 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Snekkergubben skrev (9 timer siden): 5 litere fra aspen 4 stående Hva er det du har stående? ‘Aspen 4’ (blå beholder, for firetaktsmotorer) eller ‘Aspen 2’ (for totaktsmotorer som krever (2%) olje i bensinen)? Produsenten angir selv at Sitat Aspen small engine fuels stay fresh up to two years in the tank, and at least five years unopened, if stored properly. Dersom det er ‘Aspen 2’ du har stående så vil bruk av denne i en firetaktsmotor kunne medføre soting på plugger og (mye) røyk fra eksosen men om man fyller noen få liter alkylatbensin på en 60 liters bensintank vil man neppe se noen (særlig) forskjell. Alkylat i seg selv er et høyoktanprodukt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå