Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva tenker dere om Synsam brilleabonnement i forhold til det å kjøpe 2 par briller på vanlig måte? Hva burde jeg velge å gjøre?

Gjest 30c14...439

Anbefalte innlegg

Gjest 30c14...439

Hva tenker dere om Synsam brilleabonnement i forhold til det å kjøpe 2 par briller på vanlig måte? De tilbyr 20% honnørrabatt på begge deler. Jeg trenger 1 par vanlige briller og 1 par solbriller med styrke.

Enten betaler jeg for begge brillene med en totalpris på 7734 kr (da er det 20% honnørrabatt på første par og 50% på andre paret), eller så kan jeg ha abonnement på 297 kr mnd med bindingstid på 24 mnd og da var det inkludert 3 forskjellige briller også bytter de glass gratis hvis synet ditt endrer seg. 

Hvis jeg velger abonnement så MÅ man ha 3 par briller (jeg trenger egentlig ikke 3 par) betaler jeg da til sammen 7128 kr etter 24 måneder. Man kan også velge å ha 2 par briller også linser i tillegg. Men jeg tror da at abonnementet blir dyrere enn 297 kr i måneden da, jeg glemte å spørre. Men jeg har jo både forskjellig styrke på begge øyer også skjeve hornhinner, så jeg husker ut i fra sist jeg kjøpte linser regelmessig så endte det opp med å bli veldig dyrt i alle fall.

Men det står i alle fall på nettet at hva du betaler i måneden blir avgjort ut i fra hvilke briller og glass du velger. Men hvis man avslutter abonnementet så må man betale ut brillene eller levere de tilbake. Og velger man nye glass eller nye briller f.eks 1 år ut i abonnementet så må man betale for 1 år ekstra abonnement.

Anonymous poster hash: 30c14...439

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp abonnement er min anbefaling. Klarer du å ta vare på brillene dine så trenger du ikke det abonnementet. Kunne gjerne stått innenfor det dersom man fikk brillene etter to år, men man leier de bare. Helt bortkastet. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde det en stund, men etter å ha regnet på det så sa jeg det opp ved første anledning, det var ikke gunstig for meg.
Hvis du har behov for flere briller, og/eller liker å bytte på briller, så kan det være noe å tenke på, spesielt hvis du ikke har et nogenlunde stabilt syn og trenger ofte nye glass.
Men etter min mening så er det overpriset og trenger man bare 1-2 briller (et vanlig par + solbriller f.eks) så gir det ikke mening økonomisk, jeg tipper det er få som faktisk kan dra nytte av dette fullt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...