Gå til innhold

Tips for interesserte: Endelig noe positivt fra NAV

Anbefalte innlegg

Den satt langt inne, men endelig prøver Trønderne noe nytt:

https://www.nrk.no/trondelag/nav-trondheim-vil-tilby-egen-stonad-til-unge-1.16764529

Kopi derfra:

"Nav Trondheim jobber med prosjektet «Et enklere Nav», som tidligere har blitt sammenlignet med begrepet borgerlønn."

Og litt lenger ute i artikkelen:

"Mange unge havner i dag på arbeidsavklaringspenger og i prosjektet ønsker de å redusere fokuset på helseutfordringer."

og

"– Vi ser det som uheldig at det første du må gjøre når du trenger hjelp, er å dokumentere hvor syk du er, sier Skevik."

Endret av lada1
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bare for å kommentere mitt eget innlegg:

Med slike ordninger kan en i større grad glemme "ulikhet-Norge". Er man sikret økonomisk - selv på lavt nivå - så trenger en ikke bry seg så mye om at andre er såå mye rikere. Poenget er å slippe runddans i NAV som leker med smertegrenser til folk - slikt er mer en god nok luksus for mange unge. Og så kan man konsentrere seg om å tenke framover.

Endret av lada1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Merkelig lav oppmerksomhet på ett så viktig tema. Jeg har tidligere skrevet en artikkel om "Borgerlønn" og at det ikke er snakk om skal vi skal vi ikke men heller ett spørsmål om tid. Jeg gir det 30år på det meste der vi lever i en verden der mennesker som arbeidskraft er en utdøende tanke.

Så de kan kalle det hva de vil. Men dette er fremtidens og før noen tenker på late folk som ikke gidder å jobbe så er det altså ikke tema. Tema er at om du vil jobbe med noe dagligdags  så må man isåfall gjøre det uten formell lønn.

Interessant tema 

• Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, ThejMan said:

Merkelig lav oppmerksomhet på ett så viktig tema. Jeg har tidligere skrevet en artikkel om "Borgerlønn" og at det ikke er snakk om skal vi skal vi ikke men heller ett spørsmål om tid. Jeg gir det 30år på det meste der vi lever i en verden der mennesker som arbeidskraft er en utdøende tanke.

Så de kan kalle det hva de vil. Men dette er fremtidens og før noen tenker på late folk som ikke gidder å jobbe så er det altså ikke tema. Tema er at om du vil jobbe med noe dagligdags  så må man isåfall gjøre det uten formell lønn.

Interessant tema 

30 år kan være en interessant tips. Imidlertid, tror du Norge er et av de landene som er sist eller først ute?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...