Lapette Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Hei alleihopa, da har tiden kommet for meg og atter en gang bytte ut mine main.hardwarez! Jeg har i underkant av 7000 kr til rådighet og har en PC som følger: *Amd Athlon XP 1800+ "Thourobred" eller vossen det nå skrives *Msi kt3 ultra 2 RU socket A *2x 80GB seagate hd *Gf TI 4800SE (oc x0,2) *Intet lydkort (aka ikke noe lydkort) *Chieftec bigtower blå UTEN PLEXIDØR *2x 256 mb ram Ja, det var dataen jeg har nå, og jeg lurer på hva som er best å bytte ut først? Jeg vet grafikk kortet er temmelig dårlig, så det kommer vel temmelig høyt oppe i alle fall? Drømmepc'n skal se litt sånn ut: *some hovedkort that støtts A64 *Amd Athlon 64 3200+ *enda en hardisk à 200GB *Geforce FX 5900 eller Rad98XT *LYDKORT! *mer ram Har dere noe forslag til oppsett som ligger rundt min prisklasse? På forhånd takk.. hilsen Scott Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Ja, det var dataen jeg har nå, og jeg lurer på hva som er best å bytte ut først? Personlig hadde jeg prioritert slik: 1. Omgang: Hovedkort, prosessor og minne. 2. Omgang: Skjermkort. 3. Omgang: Harddisk og lydkort. - Minnebrikkene som jeg har linket til er godkjent av Asus for bruk på Asus K8V Deluxe. De finnes i utgave med 512MB minne også. - Hvis du kjøper to harddisker kan du benytte deg av den integrerte RAID funksjonen (RAID-0 "Striping" eller RAID-1 "Speiling"). Endret 15. januar 2004 av Umbra Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Ja, det var dataen jeg har nå, og jeg lurer på hva som er best å bytte ut først? Personlig hadde jeg prioritert slik: 1. Omgang: Hovedkort, prosessor og minne. 2. Omgang: Skjermkort. 3. Omgang: Harddisk og lydkort. Ja, det er en riktig prioritering. Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Enig med Umbra og hvis du ikke er veldig kresen er det jo innebygd lydkort på de fleste nye hovedkort, mitt A7N8X-Deluxe har innebygd lydkort (nForce2), å det er jeg fornøyd med både til spilling og musikk. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Wow, takk for et veldig detaljert svar!! Veldig nyttig!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå