Gå til innhold

Setter sammen en shuttle pc

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om dette er et greit oppsett? Passer alt sammen, og er det noe jeg har glemt? Den skal brukes til surfing og vanlig office. Programvare og OS har jeg.

shuttle.jpg

Noen som ville valgt noe annerledes? Jeg har ikke tatt med med grafikkkort eller lydkort da det er integrert i hovedkortet og jeg ikke har store krav til grafikk og lyd. Tar gjerne imot andre forslag, skal ikke bruke mer enn 14000 og trenger stort sett alt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Du får vel med PSU til Shuttle'n? Seagate harddisker er mer stillegående og kaldere. Hva med en TwinMos 512 PC3200 brikke med Winbond?

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes alle svarene her var helt på tryne??

har noen lest hva maskinen skulle brukes til?

...Den skal brukes til surfing og vanlig office...

mener dere at man virkelig trenger twinmos ram med winbond, pc800 med hyperthreading pc 3200 ram??

hvorfor snyte dama for mye penger på ting hun strengt tatt ikke trenger?

hun skal helt sikkert ikke overklokke så drit i winbond.

kan faktisk gå ned til 256 mb ram og, men ram er jo kjekt å ha i fremtiden..

cpu kunne du også godt ha kuttet ned på for å spare noen kroner.

psu følger normalt med i shuttle.

kjøp en seagate disk pga støy og varme som nevnt tidligere.

ville anbefalt deg og kjøpe en stille 60 eller 80 mm vifte + en funnel og montert bakpå strømforsyninga for å støynivået ned på et akseptabelt nivå.

måtte jeg gjøre før dama mi ble fornøyd med shuttle'n sin ;)

ellers ser det bra ut! kunne spart inn litt her og der å brukt en 500 lapp mer på en dvd brenner da.. :)

Lenke til kommentar

det jeg gjorde var å fjerne den 40mm vifta som sto i strømforsyninga, lagde så en 40 til 60 mm funnel av ei 0,5 liter cola flaske.. :) får kjøpt disse og da visst du skal gjøre det ordentlig! så festa jeg ei 60 mm vifte i ene enden av min hjemmelaga funnel og festa andre enden i hullet der den orginal 40 mm vifta sto.

bare husk på at vifta skal trekke lufta ut av strømforsyninga og ikke blåse inn!

jeg kjørte mi 60 mm vifte på 7 volt i tillegg ettersom jeg syntes den bråkte litt for mye.

egentlig ganske enkelt. brukte lim for å feste min hjemmelaga sak, men kjøper du en ferdig funnel har disse ffester så du kan skru de fast

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Trenger en å kjøpe en boxed cpu (m/vifte) til en Shuttle? Trodde det fulgte med en cpukjøler med heatpipe.

Kjøling følger med. En bærbar er kanskje en ide. Tundra 1555 eller Dell 500m?

Lenke til kommentar
Er det en ide å kjøpe bærbar i stedet? Jeg har sikkert gjort litt overkill på pcen, så lenge den kan kjøre word, winamp, og ie under xp uten hakking eller problemer er det greit...

Definitivt. Jeg er meget begeistret for Shuttle generelt, men til ditt (hennes) tilsynelatende behov ville jeg absolutt anbefalt å kjøpe en bærbar.

Litt lavere ytelse (selv om jeg tviler på at det er merkbart under typisk "familiepc"-bruk), men du får generelt mindre støynivå, muligheten til å stue den vekk / bruke den hvor som helst, legge den på toppen av tv'en og bruke tv-ut, etc.. Jeg tør også å påstå at det er mindre problemer med en bærbar sammenlignet med en stasjonær pc.

Lenke til kommentar

En bærbar er muligens en god ide, men hun synes hun fikk mer til prisen når hun gikk for shuttle, mobilitet er ikke priotitert. Nå synes hun det ble litt dyrt også, så grense har sunket til 10000kr... Jenter forrandrer fort mening :)

Jeg har forsøkt å sette sammen en billigere version:

shuttle2.jpg

Vil gjerne ha tilbakemeldinger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...