Gå til innhold

Hvorfor er det så liten aktivitet på Diskusjon.no?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (På 24.5.2024 den 1:14 AM):

Det er på Facebook ting foregår. Hvor det er action og klin kokos.
image.png.2270ee68e8113311d476ab56190c3de9.png

For en skikkelig idiot han der karen. Dette er tydelig mannssjåvinisme på sitt aller værste. Han der "Reg Grei" virker å være av utenlands opprinnelse, og det kvinnesynet disse fra muslimske land har er dessverre veldig diskriminerende.
Hvis det er slike folk i den FB-gruppen, så er ikke det en gruppe jeg vil være en del av. Men idioter er det overalt (selv kanskje her også på Diskusjon :)).

Håper Administratorene i gruppen tar tak i slike djevler og kaster dem ut (eller i det minste gi dem en advarsel). Slik mannssjåvinisme har ikke noe å gjøre i dagens moderne samfunn.

Det er kriterier for å være tjenestedyktig i forsvaret, og disse kriteriene gjelder nok både Menn og Kvinner.
Kvinner kan nok være like dyktige som menn i forsvaret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Det der kan ikke være seriøst. Virker for meg ironisk, og at personen bak posten gjør narr av den type mennesker.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Kron skrev (25 minutter siden):

Det der kan ikke være seriøst. Virker for meg ironisk, og at personen bak posten gjør narr av den type mennesker.

Muligens.
Ironi er veldig vanskelig å lese fra tekst uten å kjenne personen.
Hvis det ikke er seriøst burde forfatteren av meldingen ha nevnt det (kanskje på slutten @Spøker/@Ironi).

Endret av DJViking
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da hadde meninga vært borte hvis det var merket som tull. Det var ikke annerledes på 80-tallet. Livet var i settinger med folk som ikke forstod spøk og alvor.

Det er responsen som er målet enten man skriver artikler eller trollposter. Optimalt hadde digitale media postet informative artikler, men i stedet skrives det for å skape respons.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Litt ironisk at du valgte akkurat det innlegget fra FB, med tanke på at denne personen, etter alt å dømme, har postet slike utspill mange ganger på dette forumet og andre norske fora.
Det er såvidt jeg vet, seriøst ment, jeg skal ikke spekulere i hva som driver denne personen, men jeg tror ikke det er en person som troller med viten og vilje.
Jeg tror det er åpenbart hvorfor dette er blitt fjernet fra dette forumet :) 

Endret av Uderzo
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

DJViking skrev (2 timer siden):

For en skikkelig idiot han der karen. Dette er tydelig mannssjåvinisme på sitt aller værste. Han der "Reg Grei" virker å være av utenlands opprinnelse, og det kvinnesynet disse fra muslimske land har er dessverre veldig diskriminerende.
Hvis det er slike folk i den FB-gruppen, så er ikke det en gruppe jeg vil være en del av. Men idioter er det overalt (selv kanskje her også på Diskusjon :)).

Håper Administratorene i gruppen tar tak i slike djevler og kaster dem ut (eller i det minste gi dem en advarsel). Slik mannssjåvinisme har ikke noe å gjøre i dagens moderne samfunn.

Det er kriterier for å være tjenestedyktig i forsvaret, og disse kriteriene gjelder nok både Menn og Kvinner.
Kvinner kan nok være like dyktige som menn i forsvaret.

Uderzo skrev (11 minutter siden):

Litt ironisk at du valgte akkurat det innlegget fra FB, med tanke på at denne personen, etter alt å dømme, har postet slike utspill mange ganger på dette forumet og andre norske fora.
Det er såvidt jeg vet, seriøst ment, jeg skal ikke spekulere i hva som driver denne personen, men jeg tror ikke det er en person som troller med viten og vilje.
Jeg tror det er åpenbart hvorfor dette er blitt fjernet fra dette forumet :) 

Haha, kjenner igjen dette trollet fra KG, ikke sett han her inne

Lenke til kommentar

Facebook er jo et håpløst dårlig format for diskusjon, imo. En ting er grupper/sider med bare vas, ala skjermbildet som presenteres i innleggene over, men selv i noen av de mest konstruktive gruppene jeg er med i (feks enkelte lærerspesifikke grupper), så er formatet slik at diskusjonen blir veldig uoversiktlig sammenlignet med her. I tillegg er det jo ingen eller minimalt med formatering som er mulig i postene. Foretrekker diskusjon.no i 10 av 10 ganger på bakgrunn av den tekniske løsningen alene. I tillegg kommer alle de andre fordelene.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gaea skrev (På 28.2.2024 den 10:30 AM):

Det er flere brukere på KG, og tror det skyldes at de er mindre restriktive på bruk av AB, men man ser jo at også mengden med useriøse innlegg som følge av dette, og svært mye misbruk av AB-funksjonen. 

Jeg tror Ole Marius har et godt poeng. Brukermassen vår består nok hovedsakelig av godt voksne mennesker som har fulltidsjobb og familie og aktiviteten blir nok deretter.

Hvis man ikke får svar på tråd bør man kanskje tenke over om det var så interessant allikevel det man skriver om.

Generelt sagt, ikke spesifikt rettet mot kremt, de som hevder de blir sensurert blir moderert for noe helt annet enn meningene sine, nemlig at de begår personangrep, flame bait og lignende. Takhøyden er stor her, og innad i moderatorteamet har vi stor politisk bredde, og jeg selv som er på venstresiden tar ofte "parti" med brukere på helt andre siden i modereringssammenheng, og terskelen for å melde seg inhabil i modereringsavgjørelser er lav, så diskusjonen om sensur kan legges helt død. Når jeg hører sutring om sensur så tenker jeg at det ekstremt dumt å hevde at man blir sensurert for politiske meninger når man i realiteten har kalt meningsmotstanderen sin for en "forpult drittsekk" eller "du er en bavian" i stedet for å faktisk argumentere for seg som en voksen person (dette er ikke rettet mot kremt, da jeg ikke tar opp/kommenterer enkeltbrukere foran andre brukere, dette er veldig generell kommentar som gjelder de som det angår)

Hva med oss andre brukere som faller mellom to stoler? Per nå er det jo bare tråder om politikk… kan man lage mer morsomme tråder her inne på diskusjon? 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det har nok noe med oppsett å gjøre også.

Det er en regel at alle spørsmål innen samme kategori skal inn i samme tråd. Da er det er mange som hopper av.

Jeg meldte meg inn her fordi jeg hadde et spørsmål om rundt det amerikanske presidentvalget. Men det er allerede en tråd om presidentvalget opprettet for halvannet år siden og som er 150 sider lang. Selv om spørsmålet mitt ikke har noe med åpningsinnlegget å gjøre, så må jeg legge inn innlegget der siden tråden er samme kategori. Men om jeg putter spørsmålet mitt inn der, så forsvinner det jo i et stort sort hull. Ingen som kommer til å få det med seg. Så jeg droppet hele greia.

Hadde også tenkt poste et innlegg relatert til fotballklubben Arsenal. Men igjen er det samme problem. Jeg må legge inn innlegget i en tråd om Arsenal som allerede eksisterer og ble opprettet i 2007. Ingen går inn i en snart 20 år gammel tråd. Så det er helt meningsløst å poste.

Når nesten ingen poster nye innlegg så forsvinner også leserne. Og dermed har man en sirkel som ender i tomt forum.

Endret av mellomkjøttet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
SommerSolo skrev (15 minutter siden):

Hva med oss andre brukere som faller mellom to stoler? Per nå er det jo bare tråder om politikk… kan man lage mer morsomme tråder her inne på diskusjon? 

For "morsomme" tråder, har du sett på underkategoriene til "Off topic"? Der har du både "Humor" og "Lekeplassen" (til telletråder og diverse "leker"). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 time siden):

For "morsomme" tråder, har du sett på underkategoriene til "Off topic"? Der har du både "Humor" og "Lekeplassen" (til telletråder og diverse "leker"). 

Kan telle så det ser jeg ikke poenget med? Det finnes jo ingen morsomme tråder her som kan le med av. Hvis du skjønner hva jeg mener? Alt er så seriøst virker det som: 

Lenke til kommentar
SommerSolo skrev (6 minutter siden):

Kan telle så det ser jeg ikke poenget med? Det finnes jo ingen morsomme tråder her som kan le med av. Hvis du skjønner hva jeg mener? Alt er så seriøst virker det som: 

Vel. "Off topic" høres ut som riktig del av forumet, hvertfall. Du får lage en tråd eller tre der, det er alltid noen som henger seg på. :)

Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (På 19.5.2024 den 12:41 AM):

Det har gått fra et datateknisk forum, til et politisk venstre-ekstremistisk rottereir mer eller mindre.

Venstreekstremistisk?

Det er vel heller ganske sentrumsporientert, men det gjør jo at høyreekstreme blir butthurt når de møter motstand fra folk i sentrum av politikken.

Endret av Markiii
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Markiii skrev (10 minutter siden):

Venstreekstremistisk?

Det er vel heller ganske sentrumsporientert, men det gjør jo at høyreekstreme blir butthurt når de møter motstand fra folk i sentrum av politikken.

Pr definisjon er det de (midt i) sentrum som blir butthurt. Høyreekstreme får heller vondt i hofta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (På 19.5.2024 den 2:05 AM):

Han har temmelig rett. Det er lenge siden folk har diskutert hovedkort, prosessorer og overklokking her.

Dette kan vel umulig stemme? Synes jeg stadig ser aktivitet på subforumet Data.

• Liker 2
Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (På 19.5.2024 den 12:41 AM):

Det har gått fra et datateknisk forum, til et politisk venstre-ekstremistisk rottereir mer eller mindre.

Tek.no består av tester av støvsugere, vaffeljern og brødristere.

Heller det enn 4Chan og QAnon tullet som har spredd seg særlig blant usikre menn som istedenfor å endre på seg selv prosjiserer alt utad. Men har det slått deg at sosiale medier av ulike typer har tatt mange brukere fra typiske nettforaer? At majoriteten av folket trolig er på YouTube og Tik Tok etc? At det egentlig er snakk om en naturlig utvikling? 

Angående din påstand om venstreekstremistisk rottereir; skulle samtlige brukere tilbedt Hitler, Trump og Breivik før ting var etter din smak? 

Eller er det behov for en daglig dose med negative innlegg om muslimer, innvandrere, kravstore norske kvinner og Trump?

Endret av Boing_80
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...