Gessal Skrevet 26. februar Del Skrevet 26. februar Hei! Har tre gamle PC-er stående her av diverse årsaker som jeg vil selge unna for en billig penge. Lurer på hva jeg burde ta for disse. På forhånd takk for hjelp. PC 1 Cooler Master kabinet, ukjent årstall. Sideplate til kabinett litt løs. Hovedkort/CPU fra 2015 kjøpt oppgraderingspakke. USB porter på fremsiden virker ikke. DVD stasjon virker ikke (koblet fra?). CPU: Intel Core i5-4460 3,2GHz quadcore RAM: 16GB DDR3 HD1: 500GB SSD HD2: 2TB HDD Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB G1 Gaming (2016) PC 2 Cooler master kabinet, ukjent årstall. Åpent foran der DVD-stasjonen har vært. Sideplate til kabinett litt løst. Hovedkort/CPU oppgradert i 2015 kjøpt oppgraderingspakke. CPU: AMD FX-6300 3,5GHz 6 core RAM: 8GB HD: 500GB HDD Grafikkort: GeForce GTX 750 Ti 2GB (2014?) PC 3 Kjøpt på komplett i 2018 til 9 500,-. Komplett Gamer i05. Svive kabinett. Helt og pent. CPU: Intel Core i5-8500 3.0/4.1GHz 6-core RAM: 16GB HD1: 1TB HDD Grafikkort: MSI GeForce GTX 1050 2GB Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 26. februar Del Skrevet 26. februar (endret) Nesten verdiløst. Du får prøve deg fram på finn. Kanskje noen skrotnisser kjøper for å gjøre de om til en hjemmeserver. Ikke selg de som "gaming PC" bare for at de har dedikerte skjermkort. Hva du betalte i 2018 har ingenting å si. Min eldste PC er fra 2018 og jeg regner med maks 2500-3000kr. hvis jeg er heldig. Min PC, som tilhører guttungen på 6år, kan spille de fleste spill på 1080p high. Fractal Design Core 500 Mini-ITX Gigabyte Z370N WIFI i5-8400 med oppgradert tower cooler HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB (2x8GB CL16) 1TB NVMe (1 år gammel) RX 6600 (hadde RX 580 originalt) Endret 26. februar av Kenhten 1 Lenke til kommentar
joandreas Skrevet 26. februar Del Skrevet 26. februar gtx 1050 ligger ute på finn til 500 (vil være skeptisk blir solgt til den prisen) maks 1000-2000. om man faktisk gidder legge ut er en annen ting. Lenke til kommentar
Gessal Skrevet 27. februar Forfatter Del Skrevet 27. februar Var vel det jeg tenkte, men er vel ingen grunn å bare kaste det heller. Kikket på Finn og synes det var noen av de gamle pc-en der som var alt for dyre og. Jeg får se om jeg kan bli kvitt det. 😅 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar alle disse tre pc'ene er jo greie for folk som evt. ikke har datamaskin fra før, og bare skal ha "rimeligst mulig" begge mine pc'er er eldre enn de du har, og fungerer fortsatt ypperlig til mitt enkle bruk. jeg synes dine er verdt fra tusenlappen og oppover. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar Gessal skrev (15 timer siden): USB porter på fremsiden virker ikke. er de koblet riktig til på hovedkortet da? sånne tingen drar ned interesse/pris å bør vel undersøkes/fikses før salg. Lenke til kommentar
joandreas Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Man legger ut dyrt da folk vil prute ned prisen. er selger desperat nok er det en enkel jobb. (om man ikke er smart å legger ut kjøp nå pris) Mye av det som er på finn er overpriset skrot så kjøpere tar hensyn. Lenke til kommentar
Sinvano Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars Man får prøve seg litt frem på finn. Plutselig er du heldig og får napp fra en kjøper. Lenke til kommentar
Gessal Skrevet 15. mars Forfatter Del Skrevet 15. mars Mr.M skrev (På 27.2.2024 den 2:00 PM): er de koblet riktig til på hovedkortet da? sånne tingen drar ned interesse/pris å bør vel undersøkes/fikses før salg. Jeg tror faktisk de ikke er koblet riktig til hovedkortet, men den ene usb kontakten er jeg rimelig sikker på er knekt. Samme med DVD stasjonen, den er ikke tilkoblet, for det var ikke IDE på det hovedkortet jeg byttet til (som jeg kunne finne i farta). Jeg klarte uansett å få solgt to av de rimelig raskt. PC3 gikk for 2000 og PC1 gikk for 1500. Da har jeg bare den dårligste igjen som hanver på "Gis vekk" til våren om ingen har gitt bud. 😆 1 Lenke til kommentar
joandreas Skrevet 16. mars Del Skrevet 16. mars Hadde tippet blir solgt mellom 300-600 1gb vram er veldig lite. der jeg tipper problemet ligger hadde kansje hjulpet med sterkere ram og harddisk. men ikke verdt investeringsrisiko. https://technical.city/en/video/GeForce-GTX-1050-vs-GeForce-GTX-750-Ti Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars Gessal skrev (På 15.3.2024 den 5:47 PM): Jeg klarte uansett å få solgt to av de rimelig raskt. PC3 gikk for 2000 og PC1 gikk for 1500. Da har jeg bare den dårligste igjen som hanver på "Gis vekk" til våren om ingen har gitt bud. 😆 btw, "den dårligste" pc'n er slett ikke dårlig, folk er bare kravstore "nå til dags". Altså, Asus M5A97 r2.0 AMD FX-6300 Black Edition 6-core GeForce GTX 750 Ti 2GB Corair Vengance DDR3 8GB Kit/ 2x 4GB 500GB Hardisk eneste jeg hadde byttet ut hvis jeg hadde trengt/kjøpt denne pc'n, er å investert i en SSD hardisk i stedet. (og kanskje et nytt kabinett, det koster omtrent ingen ting. Og, hevet ut Windows (hvis det er det på den) og lagt inn Linux Mint (gratis) Dette blir en lynrask pc for alle som ikke er avhengig av "siste mote" pga. heavy gaming. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars (endret) Ytelsemessig er den ok til vanlig bruk (ikke krevende spill). Kan være et greit kjøp til 1000 kr. Den er en god del år gammel. Endret 20. mars av Svein M Lenke til kommentar
joandreas Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars (endret) Spoiler Ville ikke personlig kjøpt den cpuen der. pc bærer nok preg av finn regel 1. "ikke kjøp noe som burde vært kastet" hvor ytelse per krone på aller billigste er dårlig. Endret 22. mars av joandreas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå