Marve83 Skrevet 25. februar Del Skrevet 25. februar Hei dere, Jeg bor i et sameie som har internett fra NextGenTel (NGT). Jeg ønsker å sette opp en VPN-server slik at jeg kan benytte norsk ip-adresse fra utlandet. Jeg har skaffet en TPLINK ER605 VPN-router, og konfigurert VPN-server (L2TP/ipsec). Først forsøkte jeg port-forwarding fra NGT-routeren (500, 1701, 4500) til vpn-routeren. Siden dette ikke fungerte forsøkte jeg å legge legge VPN-routeren i DMZ. I begge scenarioene får jeg ikke koblet til VPN-server fra internett (forsøker å koble til vpn-serveren fra laptop via mobilt hotspot). 1) Kan NGT ha blokkert for VPN-trafikk? 2) Kan ER605-routeren erstatte NGT-routeren helt? Krever dette normalt noen spesielle innstillinger for at den skal få tildelt public IP fra NGT? Kan det være jeg har større hell ved å ha denne som interntett-router i stedet for å ha den bak NGT-routeren min? Min public IP-adresse starter med 84.49.x.x, og det er denne jeg benytter når jeg tester. hilsen marve Lenke til kommentar
Marve83 Skrevet 26. februar Forfatter Del Skrevet 26. februar Noen ganger må man bare prøve. Gikk fint å bruke ER605 som internettrouter hos NGT, og da fungerte også VPN. marve 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå