beeed Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Hei, i forbindelse med at jeg skal skaffe meg bredbånd og bruke PC'en som en server kunne jeg tenke meg et vannavkjølingssystem. Det blir ganske problematisk for meg å få sove med viftene som er i maskina nå. I og med at PC'en står på rommet, og har små muligheter til å flytte den, kunne jeg tenke meg vannavkjøling. Har hørt at det både er mer stillegående og gir bedre kjøling. Noe som kanskje åpner muligheten for overklokking senere også. Men uansett, spørsmålene er: - Hvilket merke burde jeg velge? - Hva koster eventuelt et slikt system? - Er det vanskelig å montere på egenhånd, med tanke på at jeg har en del erfaring med å bygge PC'er fra før? - Hvordan er det med holdbarhet på vannkjølingssystemer generelt? - Må vannet byttes av og til? - Er det ikke egentlig fare for at det utvikler seg liv inni e systemet (alger f.eks)? - Kan man bruke vanlig vann fra springen, eller må man kjøpe spesial vann? Noe jeg glemte å nevne er at jeg kommer til å bruke hovedkort med dual CPU. Og er intereesert i å ha vannkjøling på CPU og skjermkort. Er det mye vits i å ha det på brikkesettet? Er det noe annet jeg burde vite enn det jeg har spurt om, setter jeg pris på og bli informert. Kanskje noen har andre tips i tillegg til et slikt system for å fa en stillegående maskin? På forhånd takk Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Svaret på alle de spørsmålene deine finnes her på forumet. Evnt les guiden omvannkjøling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå