Gå til innhold

Forumstrukturen på Gamer.no - stem her!

Hvordan skal forumet se ut?  

88 stemmer

1. 1. Hvordan skal forumet se ut?

• Forslag 1
      25
    • Forslag 2
      63

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake skiftet Gamer.no forum. I den forbindelse vil vi ha mulighet til å endre på strukturen her på spill-delen om det er ønskelig. Vi har i en tidligere tråd forhørt oss med dere brukere om hva dere ønsker, og dere kom med mange gode forslag. Dessverre sklidde tråden ut på slutten og det kom svært få konstruktive tilbakemeldinger på mitt siste forslag.

Vi kunne tenke oss å opprette mange flere kategorier, og trekke relaterte emner sammen i ett nivå. Flere har blant annet ytret ønske om egne kategorier for de aller mest populære spillene. Her er to forslag basert på brukernes tilbakemeldinger.

Vi vil gjerne at dere trives her, og da er det naturlig å spørre dere hvordan dere helst vil at forumet skal se ut. Men vennligst kom med seriøse forslag, og hold en saklig tone. Denne tråden omhandler forumstrukturen og ingenting annet!

PS! Jeg glemte å legge til poll i den andre tråden og kunne ikke editere etterpå. Derfor ble den slettet. Beklager. Fint hvis de som svarte der nå kan svare på nytt.

*** FORSLAG 1 ***

* PC

** Rollespill/eventyr

** MMORPG

** Action

** Sport

** Racing

** Strategi

** Simulator

** Plattform

** Spilltilbehør

** Hjelp

* Xbox

** Rollespill/eventyr

** Action

** Sport

** Racing

** Strategi

** Simulator

** Plattform

** Spilltilbehør

** Hjelp

* PlayStation 2

** Rollespill/eventyr

** Action

** Sport

** Racing

** Strategi

** Simulator

** Plattform

** Spilltilbehør

** Hjelp

* GameCube

* Håndholdt

* Annet

** Andre systemer/plattformer (SNES-, NES-, DreamCast-, Amiga-, C64-spill, mm.)

** Spillutvikling

** Generell diskusjon

** Hjelp

* Spesifikke spill (opprettes kun tråder for de aller mest populære etterhvert som de blir lansert/aktuelle)

** Counter-Strike (Eller "Half-Life med modifikasjoner")

** StarCraft

** Battlefield 1942

** WarCraft

** Star Wars Knights of the old Republic

* Nyhetsnotiser

* Diskutér artikler (Gamer.no)

* Informasjon fra Gamer.no

* Tilbakemelding til Gamer.no

Kommentarer til forslag 1: Her jeg jeg fjernet underkategorier for GameCube og håndholdt da det uansett ikke er veldig mange tråder om den boksen på Gamer.no. Dette er også det forslaget med fleste underkategorier, og det kan være både positivt og negativt.

*** FORSLAG 2 ***

*Generelt

** Generell diskusjon

** Spilltilbehør

** Hjelp

*PC

*Xbox

*PlayStation 2

*Gamecube

*Håndholdt

*Spillforum (opprettes kun tråder for de aller mest populære etterhvert som de blir lansert/aktuelle)

** Counter-Strike (Eller "Half-Life med modifikasjoner")

** StarCraft

** Battlefield 1942

** WarCraft

** Star Wars Knights of the old Republic

* Modifikasjoner

* Klandiskusjon og rekruttering

*Informasjon fra Gamer.no

*Diskutér artikler (Gamer.no)

*Nyhetsnotiser

*Tilbakemeldinger

Kommentarer til forslag 2: Dette er et forslag med færre underkategorier, som noen foretrekker. Forslaget har også færre hovedkategorier å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forslag 2 ja, men morrowind bør være en kategori.

Morrowind kan godt få en mappe under "spillforum". Forslaget mitt var bare et eksempel og jeg ser for meg flere store spilltitler med egen kategori under "spillforum".

Lenke til kommentar
Forslag 2 ja, men morrowind bør være en kategori.

Morrowind kan godt få en mappe under "spillforum". Forslaget mitt var bare et eksempel og jeg ser for meg flere store spilltitler med egen kategori under "spillforum".

Tror nok det blir nødvendig med egne tråder for en del spesifikke spill, ja. Forslag 2 er det mest oversiktelige, og med litt finjusteringer ut over det som allerede er i forslaget kommer dette forumet til å bli mer spennende.

Lenke til kommentar
Tror nok det blir nødvendig med egne tråder for en del spesifikke spill, ja. Forslag 2 er det mest oversiktelige, og med litt finjusteringer ut over det som allerede er i forslaget kommer dette forumet til å bli mer spennende.

Hva slags finjusteringer tenker du på? Hvis vi skal sette opp dette forumet på nytt og flytte rundt på gamle kategorier, er det ikke nødvendigvis gjort i en håndvendig å finjustere etterpå. Det er også en del jobb å flytte rundt og opprette nye kategorier, så jeg vil helst ikke fikle for mye i tiden etter omøbleringen. Det kommer helt ann på hva som må endres, men det er fint hvis dere kommer med alle deres tanker nå. Det er derfor denne tråden er til. :-)

Lenke til kommentar

Hva med ett eget hjelp-forum under hver hovedkategori? Alle hjelp innen PC-spill finner man da lett under PC, og likeens med X-box osv. Tror det er veldig fornuftig å lage egne forumer for populære spill ja, blir ett mer ryddig forum for de av oss som ikke vil f.eks. lese om CS for hver tredje nye thread...

Lenke til kommentar
Hvordan blir det avgjort hvilke spill som får egen tråd? Hvor mange spill vil få det?

Det avgjøres på bakgrunn av antall tråder som blir opprettet om spillet.

Hva med ett eget hjelp-forum under hver hovedkategori?

Snakker du om forslag 1 eller 2 nå? Jeg har opprettet underkategorier "Hjelp" i forslag 1 i hvert fall. I forslag 2 ligger "Hjelp" i "Generelt" - ettersom det ikke er mulig å ha 1 enslig underkategori i hver plattform. Kanskje bedre å ha "Hjelp" som egen hovedkategori i forslag 2?

Lenke til kommentar
Hva med ett eget hjelp-forum under hver hovedkategori? Alle hjelp innen PC-spill finner man da lett under PC, og likeens med X-box osv. Tror det er veldig fornuftig å lage egne forumer for populære spill ja, blir ett mer ryddig forum for de av oss som ikke vil f.eks. lese om CS for hver tredje nye thread...

Fornuftig forslag om egne hjelpeforum pr. kategori :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...