Gjest 6e6a2...620 Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar Jeg begynte i 2007 som lærling i bedriften jeg arbeider fremdeles arbeider i. Etter 3 år som lærling (ikke relevant skole før jeg ble lærling) fikk jeg fast ansettelse og ny kontrakt. I 2021 fikk jeg stilling som prosjektleder. I 2023 fikk jeg stilling som prosjektleder, KS-ansvarlig (vi er ISO-sertifisert innen kvalitet og miljø) og gjør også det meste av HMS-arbeidet (men det er egentlig ikke en del av min stillingsbeskrivelse). Er det normalt å kreve ny arbeidskontrakt? Jeg har ingen problemer med verken eier eller daglig leder, og har ingen mistanke om at jeg kommer til å bli utnyttet, men det som står i min nåværende kontrakt er ikke særlig relevant. Det er også en del goder mine kolleger i samme posisjon har skriftlig i kontrakten, og selv om jeg fremdeles får disse, så føler jeg at det hadde vært greit å ha det skriftlig. Jeg har forresten aspergers og trives svært dårlig i de fleste sosiale situasjoner. Det å spørre om ny kontrakt er ikke akkurat noe jeg klarer uten lange forberedelser. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan jeg har endt opp som prosjektleder/KS-ansvarlig og med personalansvar. Anonymous poster hash: 6e6a2...620 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar Du treng ikkje nødvendigvis ny arbeidsavtale, men du bør ha ei stillingsbeskrivelse som stemmer med jobben du utfører. I utgangspunktet så er det likevel ikkje gitt at stillinga kan endrast så mykje utan å ansjå det som ei endringsoppseiing der den gamle stillinga blir sagt opp og du trer inn i ein ny arbeidsavtale. Arbeidsgivar kan endre stillinga innafor styringsretten, men endring av stillingas grunnpreg vil ligge utanfor styringsretten. I dette tilfellet så forstår eg det slik at det ikkje er ueinigheit om kva jobben din i dag går ut på, då er det ein fordel for begge partar å skriftleggjere kva som er jobben din. Lenke til kommentar
Rusty Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar Bedriftens styringsdokumenter skal inneholde stillingsbeskrivelser hvis de er i samsvar med iso 9001. Du finner vel din stilling der? Lenke til kommentar
Gjest 6e6a2...620 Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar fwrummel skrev (Akkurat nå): Bedriftens styringsdokumenter skal inneholde stillingsbeskrivelser hvis de er i samsvar med iso 9001. Du finner vel din stilling der? Ja, det gjør jeg, men det er ikke samsvar mellom stillingsbeskrivelse og arbeidskontrakt. Anonymous poster hash: 6e6a2...620 Lenke til kommentar
Gjest 6e6a2...620 Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar fwrummel skrev (3 minutter siden): Bedriftens styringsdokumenter skal inneholde stillingsbeskrivelser hvis de er i samsvar med iso 9001. Du finner vel din stilling der? Jeg har vel egentlig også to stillinger; 50 % KS og 50 % prosjektleder. Vi har ingen stillingsbeskrivelser som dekker en slik fordeling. Burde vi? Anonymous poster hash: 6e6a2...620 Lenke til kommentar
Rusty Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar Ja, bedriften skal beskrive alle roller og deres ansvar. Disse skal det henvises til i prosedyrene deres slik at alle ledd og oppgaver tildeles disse rollene. Lenke til kommentar
Rusty Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar (endret) Med roller nenes det stillinger iht stillingsbeskrivelsene. Dere har sikkert en rekke prosedyrer som behandler alle trinn et produkt omhandler fra tilbud, produksjon…til overlevering, frakt, garanti osv Ett hvert trinn i hver prosedyre skal det hektes på ansvar for dette trinnet. Her kommer stillingsbeskrivelsene inn i kobinasjon med organisasjonskart. Og i begge disse skal du være oppført. Den første med oppgaver, ansvar og fullmakter. Den siste med ditt navn. edit: Stillingsbeskrivelser inneholder ikke navn, men organisasjonskartet inneholder både rolle og navn Endret 22. februar av fwrummel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå