Ts91 Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar Heisann, jeg har mistet ladekabelen til denne lampen her som ble bestilt på ebay: Har ikke peiling på hva en slik ladekabel kalles. Noen? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar Dette er vertfall en DC plugg som trenges der. Normalt er pluss i senter, men ikke alltid, så dumkan ikke bare plugge i en som passer. Du må også hvite hvilken spenning lampen skal ha. Lenke til kommentar
Ts91 Skrevet 22. februar Forfatter Del Skrevet 22. februar (endret) Fikk med en usb som jeg plugget i pc, men den type inngang på lader vet jeg ikke hva er for noe.. Er noe ala denne: https://www.ebay.com/itm/193233603588?itmmeta=01HQ8Z1EQ1GQ1XAX8A1HVEEFPH&hash=item2cfd9ecc04:g:jQMAAOSwjydd4SSD&itmprp=enc%3AAQAIAAAAwGDc%2F75TifbDqC3X2IMUmmStrqTILUf3jewo7oKUSZkeiMn4WQgXI%2BvhOOXIUMxA%2B9h9pSkujaNfIOxfZWEEZRIomc4sBElUr7ZIuwgbvto1snlvEnHPdhTliPUYrDuh7DjefZrO0nuFUDSWk7qLVrEtt1R%2BM%2BWQ5gh9iQ%2Bo6lhfgLzFE%2Fc0exGIbWjj1AX9jpIdO4MtDigWQwDDfoIvakC%2BN%2B032lb2UzjtSAaua%2BOosVX1pSxYZM8UQ0sPbrENnw%3D%3D|tkp%3ABk9SR8zrhZ-6Yw Endret 22. februar av Ts91 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar (endret) "USB power supply". Vil tippe det er 5V. Trolig senter-positiv. Det er det mest vanlige på moderne utstyr. Får universale strømforsyninger hos Kjell, Clas, Power etc. Edit: Må presisere igjen at jeg kun gjetter. Ikke nok info til å være helt sikker. Edit2: Hvis du plugget den i PC så er det 5V garantert. https://www.ebay.com/itm/145347291874 Endret 22. februar av sedsberg Lenke til kommentar
Ts91 Skrevet 22. februar Forfatter Del Skrevet 22. februar Supert! Ligner veldig på en av de inngangene der. Spørsmålet er hvilke mm.. Men kan vel bare gå til en av de butikkene å høre da. Takker for svar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar De universale kommer med flere. Bare passe på å sette riktig vei. Se etter et av disse symbolene på lampa. Det vanligste er den øverste. Center Positive. Lenke til kommentar
Ts91 Skrevet 22. februar Forfatter Del Skrevet 22. februar Står ingenting på lampa, heller ingenting på ebay siden jeg bestilte fra. Lurer på om det er nesten like billig å bestille en ny led lampe faktisk Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar Var jo en veldig merkelig kombinasjon med plugger dette. Fra USB til "barrel jack"? Men USB-A er uansett 5V. Du kan trolig bruke en hvilken som helst 5V telefonlader for å gi strøm til denne lampa. Er det noe batteri i denne lampa? Hvis den er oppladbar så kan det hende dem har brukt en slik barrel jack for å isolere batteriet når pluggen settes inn. Lampen har da altså en krets som ikke tillater lading og direktestrøm samtidig. Det er derfor viktig at denne pluggen har en liten fjærbelastet pinne i kontakten. Hvis det stemmer det jeg sier og du plugger i en feil type barrel jack så kan det i værste fall gå galt. Grunnen til denne begrensningen er nok fordi at lampen ikke skal overbelaste USB-A utgangen til en PC med både og lade samt gi strøm til lampe samtidig. En USB-A utgang fra en PC kan levere maks rundt 500mA. (0.5A). Trekker lampa mer enn det, så kan du overbelaste utgangen på PC'en. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar Glem det. Denne pinnen som jeg snakker om sitter i så tillfelle i kontakten på lampesiden og ikke den andre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar De fleste PC-er, selv ganske gamle, skrur av USB-porten hvis det trekkes mer strømm enn porten kan levere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå