keithho Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Vudere å kjøpe en 8200 insp. av dell med geforce 4 go-440 eller sony vaio fx pro serie Har lest tidligere innlegg om ati'er som kicker geforce go's ass og dårlig service fra Dell. (noe som gjør meg litt kritisk i kjøps vuderingene) Jeg er ute etter "tynne" (SLIM) PC-er, men ser at det tærer på yttelsen. I så fall er ikke vekt et problem. Jeg er en stor sterk gutt nå...:wink: Har sjekket alle merkene og vudere mellom akkurat mellom en dell og vaio sony pro serien.. Noe forslag, råd eller andre tester jeg skulle være NB! på? Skal bruke bærbar'en til studie i utlandet (medisin) På forhånd takk [ Denne Melding var redigert av: keithho på 2002-03-10 13:37 ] Lenke til kommentar
Gisle Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Hvis du skal bruke den til studier, vil jeg ANBEFALE å kjøpe det råeste du kan få tak i, i dag ... 8200! Skal du ha den mer enn 1 år og vil at den forsatt skal "rule" en gang i 2003 eller 2004, kjøper man ikke et "design-skvip" bare p.g.a utsenet. Nei, jeg har 8100 og den "ruler" fremdeles! Spesielt skjermen! 15" TFT 1600x1200pixel! SYLSKARP! Riktignok er ikke driftstiden på batteriet i ypperste klasse, men jeg har ALDRI gått tom. Og det er ikke ofte du er utenfor en sikkontakt's rekkevidde i timesvis når du arbeider! Og supporten til Dell er den BESTE jeg har vert borte i. Nå snakker jeg ut i fra å hatt 11 !!!!!! PC'er i huset. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 må bare presisere det så ofte som mulig...supporten på dell er den totalt verste jeg noengang har vært borti... min 8100 var under en måned gammel da den begynte å klikke...jeg ringte til dell, og de lovte meg at de skulle fikse den på under 5 dager...da ble jeg imponert...en tekniker kom på jobben min og skiftet skjerm, noe som ikke hjalp...han tok maskinen med seg, og to dager senere fikk jeg vite at den var fikset...da hadde han skiftet skjermkort, hovedkort og bios... jeg fikk maskinen igjen, like dårlig som før...da ble jeg litt skuffet...jeg ringte til dell, og det var da ting begynte å bli tungvint...jeg ble sendt rundt fra person til person, og ofte fikk jeg bare vite at de skulle undersøke saken, men de ringte aldri tilbake...til slutt fikk jeg beskjed om å sende maskinen min til sverige...og der skulle de fikse den i løpet av kort tid.... det gikk tre uker uten at jeg hørte noe, så¨da begynte jeg å ringe rundt...og det eneste jeg møtte var uhøfflige personer, som ikke kunne svare på noenting... etter en stund fikk jeg beskjed fra en kundebehandler at maskinen var fikset...det var bare feil oppløsning på skjermen som var problemet...og nu var maskinen på vei tilbake til meg... jeg sendte en lang mail der jeg prøvde å forklare at dette ikke kunne være problemet, og det hadde de visst hvis de hadde snakket med teknikeren som først prøvde å reparere maskinen min... etter en ukes tid med lange mail-utvekslinger med denne "kundebehandleren" mottar jeg en mail fra teknikeren som har sett på maskinen min i sverige...hun sier det samme som "kundebehandleren" sa for en uke siden..."problemet var feile innstillinger", og NÅ er maskinen sendt tilbake til meg... jeg blir selvfølgelig svært frustrert, og prøver å forklare dette selskapet med "den beste supporten" at jeg ikke vil ha maskinen tilbake før den faktisk er fikset! noen dager senere kommer maskinen...jeg slår den på, og før den har kommet inn i windows låser den seg som den pleier... etter mye krangling med de sier de at enten kan de "fortsette å feilsøke den, uten å gi meg noen tidsgaranti for når jeg får den tilbake", eller de kan heve kjøpet...jeg velger selvfølgelig sistnevnte, og ble nødt til å gi ifra meg både printer, kabler, mus og alt annet jeg kjøpte i samme bestillingen...noe annet var umulig...når jeg fikk pengene tilbake hadde det vel gått over to måneder siden de lovte at den skulle være fikset i løpet av 5 dager... så jeg håper virkelig jeg kan inspirere deg til å kjøpe en sony, eller et hvilket-som-helst annet merke enn dell! Lenke til kommentar
martnber Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Supporten til Dell vil jeg absolutt gi toppkarakter. Jeg sendte dem en del mailer før jeg kjøpte min Inspiron 8100 med spm om ulike ting i forbindelse med salg. Alle mailene sendte jeg på kveldstid, og innen lunchtider dagen etter hadde jeg svar. Etter å ha bestilt kunne jeg bare gå inn på statussidene til Dell (og Schenker) for å sjekke hvor pakka var samt når den ville ankomme min adresse. Da den ikke kom den datoen Dell hadde oppgitt og jeg ikke fant ut hvor den var via internett, sendte jeg en ny mail. Før lunch dagen etter mottok jeg en detaljert beskrivelse på hvorfor den var forsinket, hvor den var og når den ville ankomme. Fikk også oppgitt et tlf-nummer til det lokale transportfirmaet som skulle levere den på døra til meg. Maskinen kom akkurat den dagen Dell hadde lovet i mailen. Etter å ha mottatt den, sendte jeg på ny en mail med noen tekniske spm (gidder ikke alltid rote i manualer) og hadde som vanlig svar før lunch dagen etter! Og maskinen fungerer som bare det, jeg er kjempefornøyd med Dell! Vil absolutt anbefalle å handle der!! Lykke til! ;o) Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg har også akkurat bestilt Dell Inspiron 8200. En utførlig test av maskinen finner du her: http://www.zdnet.co.uk/reviews/rstories/0,...7111868,00.html Når det gjelder kundebehandling så kan jeg ikke uttale meg, da detter blir min første Dell, men jeg velger å tro på de med positive erfaringer.. =) Lenke til kommentar
lerun Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Kastet meg oxo på vogna, bestilte en 8200. Tok med bare 32Mb på Geforce4 440 kortet. Det jeg håper er at det er et ekte 440 kort og ikke 420...Har ikke sett 440 i 32Mb utgaven(men det er kanskje opp til produsenten av hovedkortet). 420 har mye dårligere spec. så det ville vært trist. Hvis det er slik så får dell ialle fall høre det. Minnet er ialle fall sykt dyrt 1000spenn for 128Mb ekstra..wow sier jeg bare... Lerun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå