per777 Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar En finner Jesus Kristus i Guds Ord! "Det er Ånden som gjør levende, kjøtt og blod duger ikke. De ordene jeg har talt til dere, er ånd og liv." (Joh. 6) ... "For Guds ord er levende og virkekraftig og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger igjennom til det kløver sjel og ånd, marg og bein, og dømmer hjertets tanker og planer. 13 Ingen skapning er skjult for ham. Alt ligger åpent og nakent for øynene på ham som vi skal stå til regnskap for." (Heb. 4) ... "Summen av ditt ord er sannhet" (Salme 119,160) ... "Hver bok i Skriften er innblåst av Gud og nyttig til opplæring, tilrettevisning, veiledning og oppdragelse i rettferd, 17 så det mennesket som tilhører Gud, kan være fullt utrustet til all god gjerning." (2.Tim. 3) ... " "For lik regn og snø som faller fra himmelen og ikke vender tilbake dit før de har vannet jorden, gjort den fruktbar og fått den til å spire, gitt såkorn til den som skal så, og brød til den som skal spise, 11 slik er mitt ord som går ut av min munn: Det vender ikke tomt tilbake til meg, men gjør det jeg vil og fullfører det jeg sender det til." (Jes. 55) 1 Lenke til kommentar
harme Skrevet 12. juli Del Skrevet 12. juli Jesus fortalte den romerske landshøvdingen Pontius Pilatus hvorfor han hadde kommet til jorden: For å vitne om sannheten er jeg født og derfor er jeg kommet til verden. ( Joh 18:37) Men hvilke spesielle sannheter var det Jesus skulle gjøre kjent. Først og fremst sannheter om hans himmelske Far. Han lærte sine etterfølgere å be om at hans Fars navn måtte bli helliget eller holdes hellig.( Matt 6:9) Og han sa i bønn til Gud: Jeg har åpenbart ditt navn for de mennesker du gav meg. ( Joh 17:6) Han sa også: Jeg ( må) forkynne det glade budskap om Guds rike. Det er det jeg er utsendt for. ( Luk 4:43) Hvor viktig var det for Jesus å gjøre kjent sin Fars navn og rike. Han sa til disiplene: Min mat er å gjøre det han vil som har sendt meg og fullføre Guds verk. ( Joh 4:34) Hvorfor betraktet Jesus Guds verk som noe som var like viktig som mat? Det var fordi Riket er det middel som Gud skal benytte til å gjennomføre sine vidunderlige hensikter med menneskene. Det er dette himmelske rike som skal gjøre ende på alt det onde og fjerne den vanære som er blitt ført over Jehovas navn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå