Rune62 Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar hei, har en 2007 RAV4 med D4D, har siste året hatt problem ved at eg mister motorkraft mellom 2000 og 2500 omdr, dette skjer stort sett ved kjøring i motbakker, men merker det også ved andre forhold, egr og partikkelfilter er utkoblet,har skiftet scv, lamdasonde, map og maf, men ingen forskjell, Toyota kunne ikkje finne noke problem når de tok diagnose på bilen, noken som har hatt samme problem og har en løsning på dette. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar Rune62 skrev (Akkurat nå): hei, har en 2007 RAV4 med D4D, har siste året hatt problem ved at eg mister motorkraft mellom 2000 og 2500 omdr, dette skjer stort sett ved kjøring i motbakker, men merker det også ved andre forhold, egr og partikkelfilter er utkoblet,har skiftet scv, lamdasonde, map og maf, men ingen forskjell, Toyota kunne ikkje finne noke problem når de tok diagnose på bilen, noken som har hatt samme problem og har en løsning på dette. Du kan jo starte med å få gang på DPF og EGR igjen, og se hva som skjer da? Å bare fjerne dette vil som regel lage problemer. Å programmere det bort kan og lage problemer. Selvom de begge kan også lage samme problemer. Hehe. Ikke lett dette. Igrunn beste måte å finne feil på er å logge data mens det skjer, og deretter se på verdier. Dette bør avsløre slike feil. Ganske typisk er det feil på verdier rundt trykk/temperatur ifm innsug, turbo og DPF som gjør at den går i "nødmodus" som dette. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar Jeg ville ha Sjekka kompresjon Lenke til kommentar
Rune62 Skrevet 22. februar Forfatter Del Skrevet 22. februar Habla Møberg skrev (8 timer siden): Du kan jo starte med å få gang på DPF og EGR igjen, og se hva som skjer da? Å bare fjerne dette vil som regel lage problemer. Å programmere det bort kan og lage problemer. Selvom de begge kan også lage samme problemer. Hehe. Ikke lett dette. Igrunn beste måte å finne feil på er å logge data mens det skjer, og deretter se på verdier. Dette bør avsløre slike feil. Ganske typisk er det feil på verdier rundt trykk/temperatur ifm innsug, turbo og DPF som gjør at den går i "nødmodus" som dette. har kjørt i fleire år etter at egr vart koblet ut og problem oppsto før dpf vart koblet ut, så trur ikkje dei har noke med problemet å gjere, når Toyota var ut å prøvekjørte, var diagnose tilkoblet, dette for å logge å prøve å finne feil, men kom ikkje opp feilmelding når problemet oppstår, så kva som forårsaker at motor mister kraft innefor en nokså konkret turtallsområdet, hadde ikkje Toyota noke godt svar på Lenke til kommentar
Rune62 Skrevet 22. februar Forfatter Del Skrevet 22. februar bzzlink skrev (8 timer siden): Jeg ville ha Sjekka kompresjon om kompresjon er blitt dårligere, vil motor være lat uansett, ikkje ved spesifikt turtallsområde, så trur ikkje det er noke som feiler der Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar Det kan teoretisk sett være ganske mange ting. Ting å sjekke er tett luftfilter, tett dieselfilter, igjenkokset innsug (kan sjekkes ved å løsne luftslange), tett katalysator. Lenke til kommentar
shaizemaria Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar Sist jeg opplevde noe lignende at man merket at motoren ikke drog i motbakker som bare ble værre med tiden, var katalysatoren synderen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar Har du normal motorkraft over 2500rpm? Lenke til kommentar
Rune62 Skrevet 23. februar Forfatter Del Skrevet 23. februar sedsberg skrev (16 timer siden): Har du normal motorkraft over 2500rpm? ja, har normal motorkraft under 2000, og over 2500, så kun i den område den mister piffen, det som er litt spesielt, er at den kobler inn og ut i det området, kobler ut 10-15 sekund, for så å få igjen kraft tilsvarene. Lenke til kommentar
Rune62 Skrevet 23. februar Forfatter Del Skrevet 23. februar shaizemaria skrev (16 timer siden): Sist jeg opplevde noe lignende at man merket at motoren ikke drog i motbakker som bare ble værre med tiden, var katalysatoren synderen. har ikkje katalysator, kun dpf som er utkoblet Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Vakumkekkasje ? Defekt magnetventil i pumpe ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå