Gå til innhold

Pengermaskin INTEL !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fy f*n hvilke marginer og fortjeneste Intel har på

sine produkter og tjenester..... :ermm:

Ja, grin, grin. At Intel som bedrift skal ha interesse av å tjene penger? Fy FAEN for noen jævler!

HE HE, ja tenk så grusomt at en bedrift gjør noe så dumt som å tenke fortjeneste, hvorfor gjør de ikke heller som norske bedrifter og driter på draget så utenlandske selskaper kan kjøpe dem opp for en billig penge.

Husk mobiltelefonen er en norsk oppfinnelse , men det var ingen norske selskaper som var inntresert, smart :wow:

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg det er helt greit at de får et overskudd, og det går til investorene.

Hvem gidder å investere i noe uten å ha sjangs på avkastning. Er jo rett og slett fair, det.

EDIT/TlLLEGG : Og når det gjelderCeleron-delen, er jeg enig med covah.

Hvem trenger en god pc med 2,8 ghz, 800 mhz FSB osv. når de hovedsakelig skal bruke pc`en til Exel og Word (Håper jeg ikke generaliserer for mye her, men staten, kommunen, shipping, sykehus osv bruker jo maskinen mest til dette)

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Man må huske at Amd er et yngre selskap enn Intel. Det at de ikke har et regnskapsmessig overskudd betyr ikke at det går dårlig. De har sikkert lavere inntjening per enhet men har også sikkert mere avskrivninger pga rask ekspansjon. (De prøver å ta igjen Intel). Situasjonen kan endre seg raskt. Jeg er ingen spåmann, men jeg kan garantere at Amd går med et pent overskudd innen 3-5 år. De har greid seg i nedgangstidene, og nå når det er begynnelsen på en ny oppgangstid........
Jeg synest at det er bra det er mulig å tjene penger i nedgangstider. Man har hørt om vanskeligheter i flere år innen data\it-bransjen. KANON at ting har snudd.
Lenke til kommentar
Fy f*n hvilke marginer og fortjeneste Intel har på

sine produkter og tjenester..... :ermm:

Ja, grin, grin. At Intel som bedrift skal ha interesse av å tjene penger? Fy FAEN for noen jævler!

Har ikke sagt noe negativt om saken, som jeg sier så har Intel meget

store marginer på produkter osv.

Dette bare viser hvor lite konkuranse er det på området :roll:

Tror nok bilde vil endre seg i løpet av et par år......

Lenke til kommentar

dere intel fans bør takke dere lykkelige for at konkurrenter som AMD er på markedet...ellers hadde vi fremdeles hatt en situasjon som på tidlig/midten av 90 tallet...1000kr i forskjell på 100 mhz, og cpu priser som starter på 3000kr for den billigste...

Lenke til kommentar
dere intel fans bør takke dere lykkelige for at konkurrenter som AMD er på markedet...ellers hadde vi fremdeles hatt en situasjon som på tidlig/midten av 90 tallet...1000kr i forskjell på 100 mhz, og cpu priser som starter på 3000kr for den billigste...

Jaha? Dette vet du for sikkert, eller?

En komplett 486 sx/25 (Intel, med skjerm og allting) fikk du for et sted mellom 15-20.000,- tidlig på nittitallet. Du får nå en komplett 2ghz Celeron-maskin (Intel, med skjerm og allting) for rundt 3500,- hvis du vet hvor du skal lete.

Du tror ikke at kanskje det har noe med at hardware generelt blir billigere å produsere, og profitten blir den samme selv om prisene senkes. PC'er er også utrolig mye mer utbredt i norske hjem nå enn hva det var i begynnelsen av 90-tallet, noe som igjen fører til at det blir billigere.

Å si at AMD har skylden for dette, er pisspreik. At de har hjulpet til med å jekke prisen ned et lite hakk, greit nok. At de nærmest har reddet data-brukere fra den sikre økonomiske ruin, derimot, er litt vel drøyt.

Lenke til kommentar
Å si at AMD har skylden for dette, er pisspreik. At de har hjulpet til med å jekke prisen ned et lite hakk, greit nok. At de nærmest har reddet data-brukere fra den sikre økonomiske ruin, derimot, er litt vel drøyt.

Du som er Intel fanatikker (etter hva jeg har lest) Hva synes du da om A64? EN CPU som er overlegen Prescott (trolig siden den ikke blir noe særlig kjappere) til en mer rimelig pris. A64 har også 64bit støtte selvom dette ikke ernoe særlig idag.. De har fikset slik at det ikke går ann og knuse ved hjelp av Heatspreader (sikkert et annet navn ,men who cares..) Varmeutviklingen er jo utrolig god.. meget lav medandre ord.

Eneste grunnen til at P4 frister for meg er HT og bedre Chipsett,men det er sjelden de første chipsettene til en ny sokkel er så bra..

Så jeg gleder meg til jeg får prøve en A64 selv.. Har selv prøvd P4 hvis det er en ting du vil ta fram..

Lenke til kommentar

A64 er sikkert knakende gode greier, og godt mulig noe jeg vil prøve i nærmeste fremtid. Akkurat nå har jeg nettopp oppgradert til P4 2.8ghz og R9800 pro, så jeg regner med jeg er sikret for en stund fremover.

Når de lager en finfin Shuttle med støtte for A64 (som da har komme ned i rundt tusenlappen), skal du ikke se bort ifra at jeg prøver den ut. I verste fall er det bare til å selge den igjen. :)

Lenke til kommentar

Hehe... Kan være enig i at det er mye mer effektivt og ha en P4 HT under panseret enn en XP med 2200-2400mhz.. Grunnen til dette er IO ytelse og HT..

Så jeg har lyst på en P4 maskin jeg.. Jeg spiller nesten ikke og er inntresert i generell systemytelse og der har chipsettene mye mer og si og I865 og 875 er jo chipsett som virkelig sparker ifra.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne se dokumentasjon på at Intel CPU'er er mer stabile og driftssikre en AMD sine CPU'er. Jeg er dritt lei å høre på stabilitetspreiket til alle verdens Intel-fanboys. Jeg har kun hatt AMD i mine maskiner siden 1997, og har ALDRI opplevd noen former av stabilitetsproblemer.

Tar det ikke for god fisk før jeg ser noen form for saklig dokumentasjon.

Lenke til kommentar
A64 er sikkert knakende gode greier, og godt mulig noe jeg vil prøve i nærmeste fremtid. Akkurat nå har jeg nettopp oppgradert til P4 2.8ghz og R9800 pro, så jeg regner med jeg er sikret for en stund fremover.

Når de lager en finfin Shuttle med støtte for A64 (som da har komme ned i rundt tusenlappen), skal du ikke se bort ifra at jeg prøver den ut. I verste fall er det bare til å selge den igjen. :)

Så A64 skal koste 1000kr før du kjøper den.. Men du kan bruke 2200kr på en P4 2.8... jaja... Jeg vil heller ikke spytte inn så mye i en CPU.. Er relativt fornøyd med min XP2500@2350 nå.. Tar det meste av maskiner ,men skulle ønske chipsettet var et I865g med CSA og Gblan..

Lenke til kommentar
Så A64 skal koste 1000kr før du kjøper den.. Men du kan bruke 2200kr på en P4 2.8... jaja... Jeg vil heller ikke spytte inn så mye i en CPU.. Er relativt fornøyd med min XP2500@2350 nå.. Tar det meste av maskiner ,men skulle ønske chipsettet var et I865g med CSA og Gblan..

Nja, solgte den gamle 1.8ghz'en for 900kr, fikk 2.8ghz'en for 1500kr. Ikke så altfor shabby. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...