Jarmo Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Her ser vi hvor pengene fra Intelfans havner : http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article173631.ece Fy f*n hvilke marginer og fortjeneste Intel har på sine produkter og tjenester..... Endret 15. januar 2004 av jarmo Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 det vi får igjen er vel noen gode/flere produkter fremover? Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 det vi får igjen er vel noen gode/flere produkter fremover? Ja, til skyhøye priser Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Kjempebra at de tjener masse penger Da går de ikke konk og vi fortsatt får beholde Intel prosessor i våre PC'er. Har en ting å si - utmerket.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) det vi får igjen er vel noen gode/flere produkter fremover? Hehe.. Nei, utviklingen av de bedre produktene er innbudsjettert blandt de 6,6 milliarder dollar som ikke er overskudd. Store deler av overskuddet på 2,2 milliarder dollar tas nok ut av investorene/eierne i form av utbytte. Men fy f. for noen tall... Skulle gjerne sett litt hardere konkurranse fra AMD og andre for å presse de litt mer. (noe som fører til bedre produkter fra konkurrentene og dermed lavere priser til oss forbrukere over helle linja) Endret 15. januar 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Bra at Intel eier CPU markedet Har en følese at det vil bli en diskusjon her snart... Men jeg tror at denne omsetningen vil sette ned prisene fremover på Intel PCU'er. Prescotten er jo ihvertfall ikek dyr da. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Husk at bedrifter osv omtrent kun bruker Intel i sine maskiner, samme er det vel i "familie" PC'er. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Men jeg tror at denne omsetningen vil sette ned prisene fremover på Intel PCU'er. Prescotten er jo ihvertfall ikek dyr da. En ting setter ned prisene, konkuranse. Håper flere PC kjøpere vil støtte andre aktører enn Intel, selv om jeg ærlig inntrømmer at Intel sine produkter ser litt forlokkende ut for øyeblikket. Men det er en annen fordel med konkuranse, det er at det intensiviserer utviklingen, ikke bare press på pris. Dessuten så gjør Intel meget mer enn kun CPU'er, så det er ikke sikkert det er der den største profitten ligger, selv om de selvsagt tjener mye penger på den også. De leker jo ikke butikk heller. Det er kun forbrukerne som kan styre kjempene, for det er vi som sitter med makten (les:pengene). Vi gir dem penger (les:makt) med våre forbrukervaner. Vet ikke hvilken CPU jeg hadde valgt selv idag, syns ikke valget har blitt lettere, uansett hvor mye/lite penger hver produsent tjener. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Husk at bedrifter osv omtrent kun bruker Intel i sine maskiner, samme er det vel i "familie" PC'er. Dette har du helt rett i. Har aldri hørt at et stort firma bruker AMD. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Bra at Intel eier CPU markedet Tja, de har jo fått en merkbar konkurranse fra AMD på forbrukermarkedet og litt server og arbeidsstasjoner med tanke på Opteron. Husk at ingen er tjent med et monopol andre enn griske utbyttere. Flere aktører fremmer utvikling og lave priser. Personlig foretrekker jeg AMD som min cpu-leverandør, men jeg hadde ikke sett det positivt om de hadde hatt 99,9% av markedet heller. Da får vi slik M$ holder på nå; en kraftig innstramming i lisenspolitikk på grensa til arroganse og forsøk på å ta kontroll over biler, DVD'er og snart skoa dine. Men Intel bidrar uten tvil til mye bra standarder som PCI-express. Hadde de ikke hatt så mye på bok, hadde de vel heller ikke kunnet gjøre dette i like stor grad. Intel er mye mer enn bare CPU'er... Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Husk at bedrifter osv omtrent kun bruker Intel i sine maskiner, samme er det vel i "familie" PC'er. Dette har du helt rett i. Har aldri hørt at et stort firma bruker AMD. Ja, og det er en grunn til det. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Men jeg tror at denne omsetningen vil sette ned prisene fremover på Intel PCU'er. Prescotten er jo ihvertfall ikke dyr da. En ting setter ned prisene, konkuranse. Ja, det har du rett i. Det er derfor Intel's priser har sunket, pga AMD's vekst hos folk som oss.... Her i forumet har jo kanskje 70/80% AMD (inkl meg) men må ærlig innrømme at jeg faktisk liker Intel best. Endret 15. januar 2004 av P@yNe Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Dette har du helt rett i. Har aldri hørt at et stort firma bruker AMD. Dette har mer med avtaler som de store firmaer gjør med leverandører å gjøre. De som tar disse avgjørelsene sitter gjerne høyt oppe og har liten teknisk innsikt. Derfor velger de det som leverandørene tilbyr dem. Så lenge de får en ok pris på et ok produkt, er de fornøyd med det og går ikke i detaljer. Men kunden jeg jobber for nå (stort firma) har akkurat kjøpt inn 5 stk Opteron-servere som installeres i dette øyeblikk... Hilsen en med stor-firma erfaring (og det er ikke alltid like gøy...) Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Husk at bedrifter osv omtrent kun bruker Intel i sine maskiner, samme er det vel i "familie" PC'er. Dette har du helt rett i. Har aldri hørt at et stort firma bruker AMD. Jeg jobber i telenor, og vi bruker AMD på endel av de krevende systemene, fordi de systemene koster halvparten. (so i've been told) Må nok inrømme at det er hovedsakelig Intel dog.... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Husk at bedrifter osv omtrent kun bruker Intel i sine maskiner, samme er det vel i "familie" PC'er. Jepp. Gjetter på at det er 75% av alle solgte Intel CPUer.. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) De som tar disse avgjørelsene sitter gjerne høyt oppe og har liten teknisk innsikt. Derfor velger de det som leverandørene tilbyr dem. Så lenge de får en ok pris på et ok produkt, er de fornøyd med det og går ikke i detaljer. Dette trur jeg du ikke vet så mye om. Når man går inn med en avtale med en PC leverandør så er det ikke bare pris som teller. De som tar avgjørelsene i vår firma (med mange tusen ansatte) har meget stor datateknisk utdannelse, samt at de tar avgjørelse i et stor utvalg. Har lite teknisk innsikt - hmmm.... Endret 15. januar 2004 av John Kr Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Husk at bedrifter osv omtrent kun bruker Intel i sine maskiner, samme er det vel i "familie" PC'er. Dette har du helt rett i. Har aldri hørt at et stort firma bruker AMD. Jeg jobber i telenor, og vi bruker AMD på endel av de krevende systemene, fordi de systemene koster halvparten. (so i've been told) Må nok inrømme at det er hovedsakelig Intel dog.... Telenor ja Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Tipper at mestparten av CPU-fortjenesten kommer fra Celeron-salget... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 jess, mesteparten av cpu salget til intel er basert på celeron. det er low-end cpuene som selger best. selv om det kanskje er uforståelig at folk velger celeron... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg