Jo-Arne Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Jeg har fått meg et gainward GeForce2 MX 200 skjermkort. Problemene kommer når jeg skal spille et spill. F.eks: Flightsimulator 2002 Counter Strike Return to castle Wolfenstein Jeg får kanskje spilt i 2-5 min, og plutselig så fryser PC`en. Jeg må restarte og dette gjentar seg flere ganger. Jeg har prøvd med nyere drivere, hentet fra internett, men til ingen nytte. Har dere noen drivere å anbefale meg? Takker for svar! [ Denne Melding var redigert av: Jo-Arne på 2002-03-10 13:27 ] Lenke til kommentar
Jo-Arne Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Hjelp meg!!!! :sad: Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Har samme problemet med et mx-400 og har prøvd alt uten å lykkes..... 1.sjekk kortet i anna maskin 2.prøv alt av drivere 3.flashing av bios 4.formatering 5.større strømforsyning Vist ingenting av dette hjelper så kan muligens hovedkortet ditt ha en agp-port av versjon.1, bør visstnok vere versjon.2.....tror dette er mitt problem,sjekkk!! Lenke til kommentar
HelgePer@ Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Heisann Sjekk om skjermkortet blir for varmt. Dette kan fryse hele pc'en. Hvis det bare er kjøle ribbe på skjermkortet kan du prøve å sette på ei lita vifte. ellers kan flytte kort slik at det kommer noe mellomrom mellom skjermkortet og de ander kortene i maskinen din eller prøv med en kabinett vifte.:smile: Lenke til kommentar
eljar Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Sjekk også at kortet er klokket riktig. Var borti samme prob. med et MSI GF2 MX200 på Win2000 hvor driveren av en eller annen grunn listet minnet på 300 MHz (tror korrekt skal være 175). Sjekk også at kortet får tildelt IRQ og at det har denne irq'en alene. Andre drivere (spesielt onboard lyddrivere) kan ofte rote til systemet. -eljar Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Har et Gainward Geforce2 MX-400 64MB Installerte NVmax og der stod det Core:200 Memory:333 Herregud tenkte jeg.Det er jo samme som Geforce2 GTS kortet i min andre PC(har 2). Så prøvde jeg Powerstrip og der stod det Core:200 Memory:167 Det er nok riktig(håper jeg). Jeg har ingen problemer med dette skjermkortet(så langt). Har bare hatt det i 3 dager :smile: Lenke til kommentar
eljar Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 NVmax displayer bare DDR-hastigheten til kortet ditt (166 * 2 = 333). -eljar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå