eab Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hvor mange stjerner en bil får i krasjtest er uvesentlig i denne sammenhengen. Poenget er jo at det ikke foreligger gyldige krasjtester av skyline, noe som kreves for å få den typegodkjent i diverse land (deriblant Norge). Ang. det å registrere en slik bil på motorvogn vernevedig grunnlag (eller hva det var det kaltes) funker greit nok, men det funker KUN på ÉN bil... og den bilen er allerede registrert her i landet... det siste du skrev i parentes skjønte jeg ikke, så det skal jeg ikke kommentere. Det du sier om prøveskilter er så dumt at jeg ikke tror du har tenkt igjennom det engang Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Er feilen at den ikke godkjennes pga EU-kontrollen? Er det utslippene, kan du jjo pakke på en FEIT katalysator før testen, samt fikse hele eksosanlegget til optimal rensing. Kollisjonstesten slipper du neppe unna med. Det med parantesen fatter heller ikke jeg. Prøv en gang til. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 ok .. svar på dette da .. hvorfor ble skyline solgt i england hvis man MÅ ha kolisjonstest av bilen? hmmmmmmm? (ble ikke solgt av Nissan men masse importer på 90-tallet ) og det koster 100.000 å regge en GT-R i norge .. 56.000 for GT-S uansett men hvordan kan en Hot-Rod og en AC cobra registerers uten gyldig krasjtester? hvordan kan "Kit-Cars" registreres uten ? svar på det så skal jeg vise deg en Grønn jetta Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Kebab GUD: Det kan jo kanskje hende at England er ett av de landa hvor man ikke trenger slike tester. Norge er ikke samme land som England så slutt å dra inn det her. Hvorfor du drar inn gamle biler og kit-cars her forstår jeg ikke. Dersom bilen er fra 1972 eller eldre trenger den bare å tilfredstille reglene i produksjonslandet, man slipper f.eks å bygge om en 1970 chevrolet til trepunkts belter, gule blinklys osv. fordi det ikke er krav om det. koster 100.000 å registrere en GT-R i Norge? Hvor har du denne infoen fra, og hva er det som gjør at det koster så mye? ps: har allerede sett en grønn jetta jeg.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Mener å ha sett en rød Skyline GT-R, norsk reg. som går i Sogndal... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Mener å ha sett en rød Skyline GT-R, norsk reg. som går i Sogndal... det er mest showbil .. men fortsatt en Skyline GT-R (R33 faktisk) (hvis du mener samme jeg mener.. ellers kan du mene den Rosa med Prøveskilter .. som er eid av han som sier det koster ca 100.000 å regge den ..) Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Hallo!!! England er et land i denne verden hvor de kjører andre siden av veien i forhold til oss!! DERFOR er de godkjente der og DERFOR har de også blitt kollisjonstestet. En kollisjonstest hvor rattet er plassert på FEIL side i forhold til norske normaliteter er IKKE godkjent av biltilsynet i Norge. Avgassutslippene er en breeze å komme igjennom i forhold. At den nye heter Infinity i USA trenger ikke å bety didly squat da vi bor i verdens siste kommuniststat som hater alle andre bilmerker enn Troll. Og du finner IKKE mange Skyline 32/33/34 i Norge, de du finner er tatt inn på verneverdige grunnlag, og det begrenser seg sterkt hvor mange du klarer å ta inn der. Hekk, til og med de som har import av japanske sportsbiler sier det er tilnærmet umulig. Dessuten, det finnes da for svarte ingen fast sum hvor mye en GT-R koster å regge i Norge, da regge ofte er enbestydig med å registrere med skilt. Eller tenker du på hvor mye det koster å bestikke biltilsynet?? Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Gleder meg noe helt hemningsløst til Kebab GUD kommer for å forsvare påstandene sine og "motbevise" fakta.. *lage popcorn og hente brus* Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Seriøst folkens, hold dere til topic..! Lag en egen tråd om Skyline eller ikke Skyline i Norge. 2-dørs Chrysler Sebring kanskje? Endret 19. januar 2004 av RikkyRally Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=350076 Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Hilsen en som importerer Skyline (Asim og aWeX på Bilforumet.net) Jeg siterer Prisen er for bilen uten skilter, for rundt 100 000 kr ekstra så får du skilter. Problemet her er jo at den norske stat ikke har så lyst at Skyline skal ha skilter her til lands. Dette har jeg og Asim tenkt å gjøre noe med. Når bilen til Asim kommer til Norge skal vi gjøre alt vi kan for å få skilter på bilen hans. Jeg vet med meg selv at vi kommer til å få til dette, men det er ikke nok til at jeg kan garantere skilter på denne bilen. Derfor må jeg nesten bare be dere vente og se hva vi får til.(PS: det med at de skal ha skilter på bilen til Asim er at de ikke vil betale 100.000 for de..)Try to deny that you little punks (er overasket over deg TomasK.. du som henger der og alt..) PS: setter meg bak Hypsilofodonten og sier Ford Cougar Endret 19. januar 2004 av Kebab GUD Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 er det ingen som har vurdert å finne opp en slu ombyggings metode for skyliner da? Hørte om noen som satte inn bagasjeromskassen fra en boble og dermed registrert sin countach som en boble. Er det ikke bare å legge hodet i bløt å bruke denne måten til å lure systemet? Mvh. Erik Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 er nok flere enn 1 gt-r r33 i norge. vist ikke den bilen blir godkjent pga høyreratt.. hvorfor er det drøssevis av andrebiler her da med det rattsystemet.. (flyttebiler) Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Endret 20. januar 2004 av Hypsilofodonten Lenke til kommentar
schloemi Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 enig med hypsoogsåvidere .... du som startet trådene... har du funnet ut hvilkken bil du så? Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Dersom du beregner bare avgiftene for vekt, motorvolum og effekt, kommer du LANGT over 100 000 kr, nærmere 400 000, alt avhengig av hvilken årsmodell man snakker om. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Dersom du beregner bare avgiftene for vekt, motorvolum og effekt, kommer du LANGT over 100 000 kr, nærmere 400 000, alt avhengig av hvilken årsmodell man snakker om. må bare si at Bilen han snakket om da han sa det var en 93mod Skyline GT-R (ombygget til Venstreratt) så om den prisen bare gjelder den biler eller alle vet jeg ikke .. men .. det er en Skyline Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Saken er LØST! Det var en Crossfire. Takk til Blippblopp som kom med forslaget. Jeg sa først at det ikke var den, for den lignet ikke i det hele tatt på akkurat det bildet. Men så fikk jeg bekreftet av en kamerat som hadde sett den i virkeligheten (han sjekket merke på bilen da den stod stille). Konklusjon: Chrysler Crossfire er i Norge! Lenke til kommentar
JaguarXKR Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Konklusjon: Chrysler Crossfire er i Norge! Jepp det er den, og det er vel bare å se på testen vår som er publisert i dag, den har faktisk norske skilter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå